آجر نما دکوراسیون داخلی: استفاده از آجر نما جهت طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان و منزل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه که استفاده از آجر نما دکوراسیون در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون داخلی تقاضایش افزایش داشته است، استفاده اصولی از آجر نما برای دکوراسیون داخلی امری حیاتی شده است؛
از این رو دانستن اطلاعات پایه و جامع درباره آجر نما در طراحی دکوراسیون داخلی و شناخت آجر نما در معماری مدرن برای شما حائز اهمیت خواهد بود.

با امیران نما همراه باشید تا با آجر نما دکوراسیون در معماری مدرن بیشتر آشنا شویم.

همچنین اگر آشنایی زیادی با آجر ندارید و خواهان دریافت اطلاعات بیشتر هستید می‌توانید به مقاله آجر چیست مراجعه فرموده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و اگر خواهان دریافت لیست قیمت آن هستید، می‌توانید به صفحه قیمت آجر نما مراجعه فرمایید.

آجر نما دکوراسیون داخلی در معماری مدرن

آجر نما از زمان‌های گذشته تا کنون در معماری به منظور انجام عملکرد دوگانه مورد استفاده قرار گرفته اند. که عبارتند از: کاربرد ساختمانی و زیبایی .

آجر نما دکوراسیون به عنوان یک ماده موثر و مقاوم در ساختار ساختمان کاربرد دارد. شکل ظاهری آجر نما ها می‌تواند بسته به ظاهر معماری، نوع تولید آجر نما ها، بافت و رنگ آجر نما متفاوت باشد.در حال حاضر، محصولاتی از آجر نما وجود دارد که با ترکیب با یکدیگر مصالح ساختمانی در ساختمان باعث ایجاد ظاهری جذاب و دلچسب می شود.

آجر ها بر اساس نقش آنها و آزادی استفاده از آجر نما ها در دیزاین و دکور ساختمان و بسته به هر نوع دکور و نیاز معمار، می توان به صورت خلاقانه در طراحی ساختمان و استفاده از آجر نما دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی آجر مدرن و مدرنیزه شدن آن در دنیای امروزی و کاربرد آجر نما در طراحی دکوراسیون

آجر ها در طول تاریخ به عنوان شالوده ساختمان کاربرد داشته اند. و از جمله مصالحی است که محافظ حریم خانه، محافظ اسکلت فلزی ساختمان و محافظ در برابر تابش نور خورشید و غیره است.چنانچه اگر از لحاظ جلوه زیبایی مورد استفاده قرار گیرد، در درجه اول رنگ و بافت نسبت به استحکام در شهرها و سرتاسر جهان مطرح است. علاوه بر گستره استفاده از آجر نما و استفاده کاربردی آن، آجر نما ها تنوع زیادی برای معماران و ساختمان سازها دارد.

آجر نما در معماری مدرنیزه

ساختار آجری بسیار ماندگار و با دوام هستند. به دلیل تداوم و استحکام ساختمان های آجری، این تصور غلط بین معماران وجود دارد که ساختمان هایی با این متریال و مصالح بسیار قدیمی و تاریخ دار به نظر می رسند. تولیدات آجری مثال های بسیار متنوع دارد که می‌تواند از استفاده‌های غیر قابل شمارش در سازه های تاثیر گذار، مدرن، معاصر داشته باشد.

یکی از آجرهایی که در معماری مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد، آجر آنتیک است که جهت مشاهده لیست قیمت روز آجر آنتیک می‌توانید به صفحه این محصول ورود بزنید؛ همچنین اگر آجر دکوراتیو یا آجر تزئینی آشنایی ندارید می‌توانید به مقاله ما مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید : آجر آنتیک یا آجر دکوراتیو چیست

در مدرنیزه شدن آجرنما دکوراسیون چه عواملی دخیل هستند ؟

در معماری مدرن ، فرم ها و سبک های تاریخی حذف شده و معماری به سمت مدرنیزه شدن پیش می رود. که عوامل متعددی از جمله گسترش تکنولوژی، توسعه علم ، توسعه فلسفه و غیره موجب گسترش مدرنیسم آجر نما دکوراسیون شده است.

سیر تاریخی در مدرنیزه شدن آجرنما

پس از رخداد جنگ جهانی دوم نیاز به سازه‌های ساختمانی به شکل مدرن در آحاد مردم دیده شد, که از مصالح جدید برای ساختن این گونه ساختمان ها استفاده شد.

طراحی نرافزاری آجر نما در معماری مدرن

آجر ها ممکن است به عنوان قدیمی ترین مصالح ساختمانی شناخته شده باشند، اما آجرها سزاوار این هستند که با چشمی دیگر دیده شوند. استفاده از نرم افزار کامپیوتری و در برخی موارد استفاده از ربات به منظور طراحی آجر نما ها به مدرنیزه کردن ساختار آنها کمک می کند. امروزه روش های مبتکرانه برای گسترش آجر نما ها وجود دارد: آجر نما سوراخ دار– پیکسلی- موج دار و غیره

آجر نما هایی که با ربات ساخته می شوند

برای مثال، آجرنما هایی که برای نمایشگاه جدید شانگهای و فضای محل کار فروشگاه، شرکت های چینی به کار برده شده، معماران از آجرهای طراحی شده و برنامه ریزی شده با ربات استفاده کردند که دقیقاً با طراحی دکور کامپیوتری برنامه ریزی شده اند و در نتیجه آن ظاهر دکوراسیون بسیار نوآورانه و فرا طبیعی به نظر می رسید.

روش های تغییر طراحی دکور از حالت قدیمی و سنتی به سبک مدرن

  •  متناوب بودن رنگبندی آجرها به منزله ایجاد در عمق و جهت به آجرها در نماسازی ساختمان :زمانی که از رنگ ها و طراحی های متناوب استفاده می‌شود، طراحی داخلی می تواند پیچیدگی و یک استایل از معماری متمایز را به نمایش بگذارد.
  •  اشکال منحصر به فرد به منظور تولید دیوارهای منحنی و زاویه دار جالب و دیدنی: تنوع در شکل و اندازه می‌تواند باعث توازن در دیگر المان ها و جلوه گر ظاهری چشم نواز در دیوارهای قوس دار شود. آجرهایی که برای نمای داخلی ساختمان تولید می شود( دیوارها، شومینه، نمای پشت تلویزیون و غیره)
    ظاهری چشم نواز در دکور داخلی ساختمان به وجود می آورند.
  •  ترکیب با انواع متفاوت بصری:ترکیبات آجر نما ها به معماران و دیگر ساختمان ساز های حرفه ای، این امکان را می دهد که در زمره طراحی دکور مدرن می توانند فعالیت کنند. آجر نما دکوراسیون ها اولین سازه هایی هستند که باعث تاثیر گذاری بصری می‌شوند و منتقل کننده زیبایی‌های چشم‌نواز است و هیچ مصالح دیگری مانند آجرنما چنین خصوصیتی ندارد.

آیا آجر نما می تواند در دیزاین مدرن کاربرد داشته باشد؟

طراحان ساختمان در پاسخ به این سوال می گویند بله!
معمولاً طرح های سنتی را می توان با طرحهای مدرن تاکید کرد. آجر نما دکوراسیون های سنتی معمولاً در طرح های روستایی و اره میزی های چند منظوره ارائه می شوند ( برای نمای داخلی و خارجی ساختمان)
در دکوراسیون های مدرن شامل آجر نما های با لایه نازکی از رنگ و سطح کمی از بافت می شود.

چه رنگ هایی برای طراحی ها و دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود؟

همان طور که در طی هر سال استفاده از یک رنگ به عنوان یک مد در طراحی آجر نما دکوراسیون و سایر وسایل شناخته می شود، بنابراین طراحان داخلی به دلیل جنبه اقتصادی آن استفاده از رنگ سفید و خاکستری را ترجیح می دهند. زیبایی آجر نماها زمانی چشم‌ نواز است که استفاده از رنگ آن به صورت حجم بالا( در رنگهای سفید رنگ کتان قرمز مشکی خاکستری)
آجر نما ها از جمله مصالحی هستند که خاصیت رنگ پذیری سریع دارند و رنگ آنها مانند چوب و نقاشی هرگز ناپدید یا رنگ پریده نمی شود.

جمع‌بندی درباره آجر نما دکوراسیون داخلی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، آجر نما نقش مهمی در معماری سنتی و مدرن امروزی ایفا کرده است، از این رو یکی از موارد پر استفاده از آجر نما در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است؛
آجر نما دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان یکی از مواردی است که روزانه چشم ما با آن‌ها برخورد می‌کند ولی این موضوع اندک زمانی است که وارد دنیای مدرنیته ما انسان‌ها شده است که جهت ایجاد جذابیت‌های بصری بیشتر به این موارد رو آورده‌ایم.

حال ما در این مقاله به بررسی عوامل مدرنیزه شدن آجر نما دکوراسیون پرداختیم که چگونه یک آجر نما می‌تواند به عنوان یک آجر نما مدرنیزه جهت طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان و منزل انتخاب شود و مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین برای استفاده بهتر از آجر نما دکوراسیون داخلی، باید از نرم‌افزار جهت طراحی پیکسلی استفاده کرد.
همچنین یکی از بحث‌هایی که در مقاله آجر نما در دکوراسیون داخلی ساختمان داشتیم و آن را مورد نقد قرار دادیم، نحوه تغییر طراحی دکوراسیون داخلی خانه از قدیمی به جدید بوده است که ما مواردی را برای شما آماده کرده‌ایم تا با دید بهتری نسبت به این موضوع اقدام نمایید.
البته در تغییر طرح دکوراسیون قدیمی به مدرن ساختمان بهتر است از رنگ‌های جذاب استفاده کنید؛ البته این موضوع برای ما عیان است که هر سال یک کد رنگ به عنوان رنگ دکوراسیون سال انتخاب می‌شود، پس بهتر است بدانید با چه رنگی ارتباط بهتری را برقرار می‌کنید و به دل شما بیشتر می‌نشیند.

4.6/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *