ایده جذاب دیوار آجری

استفاده از نمای آجری محدود به فضای بیرونی نمی‌شود. از نمای آجری و طراحی فضای داخل با دیوار آجری در فضای داخلی خانه، آپارتمان، محل کار، دفتر و بسیاری از مکان‌ها عمومی استفاده فراوانی می‌شود. استفاده از دیوار و نمای آجری در کنار دکور و وسایل دیگر، ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی را است که فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند.

در این مطلب سعی داریم شما را با نکاتی پیرامون دیوار آجری و استفاده از آن در نمای داخلی آشنا کنیم. همچنین گالری تصاویری را برای شما قرار می‌دهیم که هر کدام از آن‌ها می‌تواند الگو و ایده‌ی جذابی برای اجرای نمای آجری و وسایل پیرامون آن در دکوراسیون داخلی باشد.

 

ایده جذاب دیوار آجری

 

دیوار آجری در نمای داخلی

استفاده از دیوار آجری در نمای داخلی موضوعی است که امروزه بیشتر از قبل مشاهده می‌شود. در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی امروزی طرح‌های مدرن و سنتی به‌صورت ترکیبی جلوه‌ی دلنوازی را ایجاد می‌کند. یکی از متریال و عناصری که در طراحی انتخاب می‌شود، آجرنما است که به‌صورت دیوار آجری در همه یا بخشی از نماهای داخلی سازه است.

شاید تصور کرده‌اید استفاده از آجر باعث محدودشدن رنگ‌بندی دکوراسیون داخلی می‌شود. حتماً برای شما جذاب است بدانید آجر نما می‌تواند رنگ‌های متنوعی مانند سفید، مشکی، زرد، نارنجی، قرمز، خاکستری و… داشته باشد. البته نوع آجرنما، هم در محل اجرا و هم در ظاهر نما مؤثر است.

برای استفاده از آجر نما در نمای داخلی از انواع آن استفاده می‌کنند. تنوع طرح و مدل باعث شده از آجر دکوراتیو استفاده بیشتری شود. اگر بخواهید طراحی سنتی داشته باشید، آجر قزاقی بهترین گزینه است. برای شومینه و اطراف آن پیشنهاد ما به شما آجر نسوز و تنوع بالای آن است. درهرصورت امیران نما آماده است برای انتخاب و تهیه بهترین آجرنما به شما مشاوره‌ای بدون هزینه ارائه دهد.

 

 

محل اجرای دیوار آجری در دکوراسیون داخلی

در همه بخش‌های آپارتمان، خانه، ویلا یا حتی دفتر یا محل کسب‌وکار می‌توانید از دیوار آجری برای دکوراسیون و نمای داخلی استفاده کنید. در آشپزخانه معمولاً فضای بین کابینت‌ها بهترین انتخاب است و حتی در طراحی این قسمت، یک دیوار آجری آشپزخانه که محل قرارگرفتن میز ناهارخوری است یا بخشی از اپن هم قابلیت اجرای دیوار با نمای آجری را دارد.

در قسمت نشیمن و پذیرایی باتوجه‌به بزرگی بیشتر فضا، امکان استفاده از نمای آجری در مکان‌های بیشتری وجود دارد. دیوار پشت تلویزیون، دیواری که شومینه در آن یا در مجاورت آن قرار دارد، فضاهایی مانند هال خصوصی یا حتی یک دیوار پذیرایی می‌توانند محل اجرای نمای آجری باشند شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود و درنظرگرفتن وسایل و دکوراسیونی که دارید، نوع و رنگ آجر نما را انتخاب و اجرا کنید.

در اتاق‌خواب هم می‌شود از دیوار آجری به‌عنوان عنصری جذاب و زیبا در طراحی استفاده کرد. معمولاً دیوار پشت تخت خواب یا دیوار مقابل آن بهترین جا برای نمای آجری است و متناسب با نوع تختخواب، رنگ و یا کاغذدیواری سایر دیوارها و حتی فرش و یا کتابخانه می‌توان از دیوارهای آجری با رنگ‌های متنوع و طراحی‌های بی‌نظیر استفاده و زیبایی اتاق‌خواب را دوچندان کنید.

امروزه در مغازه‌ها و مکان‌های مختلف مثل رستوران‌ها، کافی‌شاپ و… از نمای آجری استفاده می‌کنند. در تحقیقات بازاریابی برای چنین اماکنی، مشخص شده این دیزاین باعث جذابیت بیشتر و جلب بیشتر مشتری خواهد شد.

در طراحی فضای متفاوتی مانند دفتر یا اتاق کار، روف‌گاردن، کریدورهای داخلی و … هم استفاده از دیوار آجری انتخابی هوشمندانه است و نمایی فوق‌العاده دارد. فضای آلاچیق و نورپردازی شده روف‌گاردن با دیوار پشت میز کار و اغلب فضای کریدورها با دیوار آجری قابلیت طراحی‌های فوق‌العاده جذاب دارند.

فراموش نکنید نورپردازی، تکنیک بسیار مفیدی است که در اجرای نمای آجری هم تأثیر فراوانی دارد. قطعاً طراحی نورپردازی و قراردادن چراغ و روشنایی مناسب در زیباتر شدن نمای دیوار آجری تأثیری دوچندان دارد. این نکته را حتماً مدنظر داشته باشید.

۱۱۰ تصویر و ایده جذاب از نمای آجری

در زیر به تفکیک در چهار قسمت شامل ۱٫ نشیمن و پذیرایی ۲٫آشپزخانه و سرویس‌ها ۳٫اتاق خواب و ۴٫دفتر و محل کار، تصاویری را برای نگاهتان و گرفتن ایده برای اجرای نمای آجری قرار می‌دهیم. امیدواریم از دیدن این عکس‌ها استفاده کافی را ببرید.

نشیمن و پذیرایی

آشپزخانه و سرویس‌ بهداشتی

اتاق‌خواب

 

دفتر و محل کار

 

محاسن و معایب نمای آجری

مانند همه مواد و مصالحی که طراحی و ساخت یک بنا به کار می‌روند آجر و دیوار آجری هم معایب و مزایایی دارد که مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین مزایای دیوارهای آجری تنوع و زیبایی و قابلیت انطباق‌پذیری با همه محیط‌ها و نماهای داخلی و خارجی است.

ضمن اینکه به علت تنوع در رنگ، اندازه، و ابعاد دست طراحان برای ایجاد انواع دیوار آجری در نمای داخلی باز است. از نظر قیمت هم مناسب بوده و توجیه اقتصادی دارد.

آجر و دیوار آجری معایبی هم دارد، فضاهایی که با آجر طراحی می‌شوند کوچک‌تر دیده شده و این دیوارها از نظر گرما و سرما چندان عایق نبوده و به‌تدریج فرسوده و پوسته‌پوسته می‌شوند.

مهم‌ترین عیب این آجرها وزن بالای آن است که امکان استفاده از این نمای آجری زیبا را در نمای ساختمان‌های بزرگ نمی‌دهد.

 

۳ نکته مهم در نگهداری از آجر نما

  1. برای تمیز کردن دیوار های آجری از شوینده‌های شیمیایی و مواد اسیدی و بازی استفاده نکنید.
  2. ریختگی و تخریب‌های جزئی دیوار آجری را جدی بگیرید و به‌سرعت ترمیم کنید تا مانع از گسترش آن و آسیب رسیدن به دیگر نواحی شوید.
  3. از کوبیدن میخ و پیج کردن دیوار خودداری نمایید و درصورتی‌که ضرورتی برای این کار وجود داشت از فاصله میان آجرها برای این امر استفاده نمایید.

 

اگر به دنبال خرید آجر برای دیوار آجری باکیفیت و قیمت مناسب هستید، کافی است با ما تماس بگیرید تا ضمن مشورت با همکاران ما در امیران نما، بهترین انتخاب را برای ساخت نمای آجری داشته باشید.

 

4.7/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *