آجر نما برای سالن پذیرایی و نشیمن با بهترین ایده‌ها

آجر نما برای سالن پذیرایی، نشیمن یا هر قسمت از خانه قدمت و سابقه‌ی چندانی ندارد. اما در همین مدت کوتاه نمای آجری برای داخل خانه توانسته طرف‌داران زیادی را به سمت خود جلب کند. آجرنما هم در نمای بیرونی و هم نمای داخلی کاربرد دارد. قیمت مناسب و خلق آسان نمای مدرن یا سنتی مهم‌ترین عوامل افزایش کاربرد آجر نما در ساخت‌وساز هستند و این محصول را بخش جدایی‌ناپذیر معماری امروز مبدل کرده است. به نظر شما کدام دیوار یا قسمت از خانه برای اجرای نمای آجری مناسب است؟ چه اصولی را باید در اجرای نمای آجری در نظر گرفت؟ با ما باشید تا با چندوچون این طراحی زیبا بیشتر آشنا شویم و پاسخ سوالات در این باره را بیابیم.

آجر نما برای سالن پذیرایی و نشیمن با بهترین ایده‌ها

استفاده از آجر نما برای دکوراسیون داخلی سبب ایجاد فضایی گرم، جذاب و صمیمی می‌شود. شاید بتوان این ادعا را کرد که این نما هیچگاه کهنه و از مد خارج نشده و همواره تازگی و جذابیت خاص به خود را دارد. لازم نیست در طراحی دکوراسیون داخلی همه دیوارها و سطوح را به آجر اختصاص دهیم. کافی است یک دیوار خاص را انتخاب و به کمک طراحی زیبا به آن ماهیت و هویت بصری چشم‌نواز ببخشیم. مهم‌تر اینکه آجر در تمامی فضاهای سنتی، مدرن، کلاسیک و معاصر به صورت منفرد یا تلفیقی (ترکیب با سایر عناصر) کارایی داشته و دست طراحان داخلی را برای استفاده از این متریال جذاب بازمی‌گذارد.

کدام قسمت برای نمای آجری مناسب‌تر است؟

گفتیم که آجرنما هویت و گرما را به فضای داخلی اضافه می‌کنند و به‌اندازه کافی بادوام هستند تا برای چند نسل دوام بیاورند. اگر قصد استفاده از آجرنما برای نمای داخلی را دارید، مطمئناً برای شما این سؤال مطرح شده که کدام دیوار یا قسمت از داخل خانه برای این نما مناسب است؟ تشخیص و انتخاب این دیوار کار چندان سختی نیست. بااین‌حال برای شما موارد و قسمت‌های مناسب‌تر برای اجرای نمای آجری را  بیان می‌کنیم.

 

دیوار تأکیدی (Accent walls)

یکی از محبوب‌ترین روش‌های استفاده از نمای آجری در طراحی داخلی، ایجاد دیوار تأکیدی (خاص) است. آجرها به یک اتاق بافت، عمق و رنگ می‌بخشند و می‌توانید از آن برای خاص‌تر کردن یک دیوار مانند یک دیوار پذیرایی یا دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

آجر نما برای سالن پذیرایی و نشیمن با بهترین ایده‌ها

یک دیوار آشپزخانه (Kitchen backsplash)

دیوار آشپزخانه که نمای آجری دارد، حس گرم و جذابی به این قسمت از خانه شما می‌بخشد. تنوع طبیعی در رنگ و بافت آجرنما، هر نمایی را منحصربه‌فرد کرده و به آشپزخانه شما شخصیت می‌بخشد.

 

اطراف شومینه (Fireplace surround)

اطراف شومینه آجری حسی دنج و جذاب به اتاق نشیمن اضافه می‌کند. باتوجه‌به طرح و رنگ آجر مورداستفاده می‌توان از آجر (بیشتر آجر نسوز) برای ایجاد نمای یک شومینه سنتی یا مدرن استفاده کرد.

آجر نما برای سالن پذیرایی و نشیمن با بهترین ایده‌ها

قفسه‌بندی (Shelving)

از آجرنما نیز می‌توان برای ایجاد قفسه‌بندی منحصربه‌فرد و کاربردی استفاده کرد. چه از آجر برای ایجاد قفسه‌های باز استفاده کنید و یا به‌عنوان تکیه‌گاه قفسه‌های چوبی استفاده کنید، نمای آجری به قفسه‌های شما بافت و عمق می‌بخشند.

آجر نما برای سالن پذیرایی و نشیمن با بهترین ایده‌ها

کف‌پوش (Flooring)

علاوه بر دیوار از آجرنما می‌توان برای کف‌سازی هم استفاده کرد. این محصول یک رنگ جذاب به هر اتاق اضافه می‌کند و یک گزینه عالی برای قسمت‌های پرتردد است. آجرها را می‌توان برای ایجاد سطحی صاف و مقاوم در برابر لغزش استفاده کرد و برای کف آشپزخانه و حمام هم مناسب هستند.

 

در خاتمه، آجر یک مصالح ساختمانی همه‌کاره و بادوام است. فرقی نمی‌کند از آن‌ها برای دیوارهای برجسته، کف‌پوش، آب‌پاشی آشپزخانه، اطراف شومینه یا قفسه‌بندی استفاده کنید، آجرها انتخابی عالی و شیک هستند.

 

 

۳ اصل مهم برای طراحی نمای آجری

برای داشتن فضایی زیبا و باهویت و استفاده هر چه بهتر از این آجرنما و شناخت کاربرد آن برای نمای پذیرایی، نشیمن، حال خانه و یا حتی اتاق‌ها، رعایت چند نکته و اصول فنی و زیبایی‌شناختی ضروری است. ۳ مورد از این نکات را برای شما مطرح می‌کنیم.

تناسب

بسیار مهم است که آجر نمای به‌کاررفته در طراحی داخلی، با سایر المان‌های موجود همخوانی و تناسب داشته باشد. انتخاب و استفاده از آجرنما با رنگی که مکمل رنگ سایر دکور و وسایل شما مانند فرش، رنگ سایر دیوارها (رنگ کاغذدیواری) و محیط باشد، می‌تواند زیبایی فضای داخلی شما را صدچندان کند.

 

ایجاد نقطه کانونی

برای هویت بخشیدن به کاربرد آجر نما در دکوراسیون سالن پذیرایی و هال خانه نقطه کانونی ایجاد کنید. یعنی با انتخاب یک دیوار مرکزی مانند دیوار پشت تلویزیون یا دیوار اصلی پذیرایی و استفاده هارمونیک از آجر در دیوار انتخابی، آن را به نقطه کانونی طراحی داخلی تبدیل و سایر عناصر را با آن هماهنگ و متعادل کنید.

 

کمپوزیسیون یا ترکیب‌بندی

استفاده از آجرنما در دکوراسیون داخلی زمانی جذابیت ایجاد می‌کند که با سایر عناصر موجود ترکیب‌بندی مناسب داشته باشد. استفاده از مبلمان مناسب و هماهنگ با آجر نمای انتخابی، نورپردازی و تعبیه نورهای مخفی برای فضاهای مدرن یا استفاده از لامپ‌های رشته‌ای و بالبینگ برای فضاهای سنتی و قدیمی تأثیر بالایی دارد. همچنین استفاده از فرش و لوستر مناسب و هماهنگ با آجر نما می‌تواند جذابیت نمای فضای موردنظر شما را به‌شدت افزایش دهد.

 

رعایت موارد بالا در کنار استفاده ترکیبی از آجر با دیگر عناصر مثل چوب و فلز و یا ترکیب چند رنگ آجر، می‌تواند نمای آجری را بسیار زیباتر کند و همچنین به استحکام و ماندگاری دیوار خواهد افزود.

 

 

بهترین نوع آجرنما برای نمای داخلی

برای انتخاب آجر و طراحی آجر نما برای سالن پذیرایی، گزینه‌های فراوانی در اختیار داریم که هر یک باتوجه‌به نوع، طرح، رنگ، بافت و ساختار به محیط جذابیت خاصی می‌بخشد که برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

آجر دکوراتیو

آجر دکوراتیو یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین آجرنما برای دکوراسیون داخلی است. این محصول را به نام “آجر آنتیک” هم می‌شناسند. در متریال این آجر از ۱۵ نوع ماده معدنی استفاده شده است و پخت آن به‌گونه‌ای است که مقاومت آن به حداکثر میزان رسیده است. این آجر نما با قطر کم حدود ۱/۵ سانتیمتر از فضای اتاق کم نمی‌کند و حس گرم آجر را به فضای داخلی می‌دهد.

آجر نما قزاقی

این آجر با تنوع بالا در رنگ، مقاوم در برابر بسیاری از مواد و ترکیبات شیمیایی، گزینه‌ای بی‌بدیل و بسیار جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی است. از آجر قزاقی برای اجرای نما سنتی به‌وفور استفاده می‌گردد.

 

آجرنما شاموتی

شاموتی و آجر انگلیسی از انواع آجرنمای نسوز هستند. استحکام فراوان، نسوز بودن و مقاومت در برابر حرارت در رنگ‌های مختلف قهوه‌ای، انتخابی بی‌همتا در طراحی فضای داخلی ساختمان خواهد بود.

 

آجرنما سفید

از دیگر زیرمجموعه‌های آجر نسوز، آجر سفید است. از آن جا که رنگ سفید در کنار هر رنگ و طراحی دیگر جذاب و دلرباست، استفاده از آجر نمای سفید در فضای دکوراسیون داخلی و به‌ویژه سالن پذیرایی جذاب بوده و بسیار توصیه می‌شود. رنگ سفید این آجرها به محیط روشنایی هدیه می‌دهد و با بیشتر دکور و لوازم خانه هماهنگی خوبی دارد. همچنین از لحاظ کیفیت و کاربرد آجرنما در دکوراسیون اتاق نشیمن و حال خانه بسیار خوب و تأیید شده است.

 

 

خرید بهترین آجرنما

بدیهی است خرید آجر نما برای سالن پذیرایی با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب و باتجربه، راهگشای انتخاب هر چه‌بهتر نوع، طرح، رنگ و کاربرد آجر نما در دکوراسیون داخلی شما است. نمای یک دیوار از پذیرایی، حال یا آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون و… گزینه‌های اجرای نمای آجری هستند و به زیبایی محیط و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کارایی هر چه‌بهتر فضا می‌افزاید.

لازم است بدانید که یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت آجر نما، کیفیت تولید آجر مورداستفاده در آن است. به همین منظور و برای خریدی بهتر، کافی است با ما کارشناسان امیران نما تماس بگیرید تا محصولی درجه یک را با قیمتی بسیار مناسب به شما معرفی و در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

 

4.3/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *