طرح از دیوار آجری پشت تلویزیون

نمای داخلی با استفاده از آجرنما، کاربرد بسیار وسیعی دارد. در این مقاله به توضیحاتی درباره انتخاب آجر نما دیوار آجری پشت تلویزیون + ۵۵ طرح (بهمن ۱۴۰۲) می‌پردازیم. در نمای داخلی برای سالن بیشتر یک دیوار در قسمت نشیمن یا پشت تلویزیون (TV Room یا TV Wall) از نما یا دیوار با نمای آجری استفاده می‌شود. قبلاً تلویزیون‌ها ابعاد بزرگی داشتند و به‌غیراز میز تلویزیون، دکور و نمای دیگری برای آن‌ها در نظر نمی‌شد گرفت. با پیشرفت علم و تکنولوژی و آمدن LCD و LED، فضای اشغال‌کنندهٔ تلویزیون بسیار کم شد. همچنین ابعاد آن باریک و وزن آن بسیار کاهش پیدا کرد. همین موضوع استفاده از میزهای مخصوص یا نصب تلویزیون روی دیوار و به‌کارگیری دکور و تغییر در نمای پشت آن را رواج داده است. به‌خصوص اینکه رنگ این نوع تلویزیون غالباً مشکی است و می‌توانید رنگ‌های مختلف را در نمای پشت آن استفاده کرد. نمای آجری باتوجه‌به تنوع بسیار زیادی که برای آجر نما وجود دارد، می‌‌تواند بسیار متنوع باشد. تنوع رنگ آجرنما بسیار زیاد است و این شاید بزرگ‌ترین ویژگی این متریال و دلیل استفاده از انواع آن برای نمای پشت تلویزیون باشد.

 

طرح از دیوار آجری پشت تلویزیون

 

دیوار آجری پشت تلویزیون با استفاده از آجرنما

اشاره کردیم که ازجمله ایده‌هایی که در پیاده‌سازی دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد، نصب آجر نما برای پشت تلویزیون است. LED یا LCD را می‌توانید به همراه میز جلو دیوار بگذارید.همچنین با در نظر گرفتن وزن تلویزیون، می‌شود آن را با استفاده از پایه مخصوص (براکت) به دیوار متصل کرد. در فضای پایین و اطراف تلویزیون نیز می‌توانید دکورهای دیگری مثل طاقچه یا کشوهای چوبی (شلف) هم به دیوار وصل کرد. دلیل ایجاد چنین نمایی در این قسمت این است که این قسمت از خانه از مکان هایی است که به شدت دیده شده و همواره جلوی چشم است. به این قسمت، نقطه کانونی خانه نیز می گویند. بنابراین از بهترین مکان‌هایی که طراحان برای اجرای نمای دیوار با آجر نما پیشنهاد می‌کنند، دیوار پشت تلویزیون است. البته محصولات و متریال‌های دیگری هم در نمای پشت تلویزیون به کار برده می‌شود. استفاده از پنل‌های چوبی یکی از پرطرفدارترین آن است. البته حتما لازم نیست که از چوب استفاده کنید. پنل‌هایی با استفاده از مصالح ساختمانی تولید می‌شود که طرح نمای آن جذابیت خاصی دارد. این پنل‌ها که به پنل یا آجر طرح چوب شهرت دارد. این محصولات ابعاد مختلف و رنگ‌های متنوعی هم دارند.

 

رنگ آجر نمای دیوار پشت تلویزیون

برای ایجاد نمای آجری دیوار پشت تلویزیون، از کدام رنگ بیشتر استفاده کنیم؟ برای انتخاب رنگ آجر پشت تلویزیون بهتر است از رنگی مخالف رنگ مشکی تلویزیون استفاده شود. این کار باعث کنتراست شدن رنگ پشت تلویزیون می شود. انواع رنگ های مناسب برای خرید این آجر: آجر قرمز، آجر سفید، آجر گلبهی، زرد، رنگ چوب و … می باشد. استفاده از آجر نما با داشتن رنگ‌های مختلف و متنوع، چنین امکانی را به راحتی فراهم می‌کند. همچنین وجود طرح‌های متنوع امکان خلق طرح‌های بیشتر را ایجاد می‌کند. همین موضوع و ویژگی‌ها است که استقبال از استفاده نمای آجری برای پشت تلویزیون را بیشتر کرده است. وجود گرمی در نمای آجری، ایجاد نمای روستایی و کلاسیک یا مدرن و بروز با کمک آجر نما از دیگر خصوصیات آن به شمار می‌آید.

نکاتی برای زیبا کردن دیوار آجری تلویزیون

  • اگر یک نورپردازی با لامپ‌های LED یا لامپ‌های شلنگی بر روی آجر نمای پشت تلویزیون انجام شود، نما را می‌تواند تا حدی خیره‌کننده و جذاب‌تر جلوه دهد.
  • بندکشی آجر با رنگ‌های متضاد رنگ آجر، آجرنما را زیباتر می‌کند. البته این مورد بستگی به سلیقه طراح نیز دارد.
  • استفاده از روش ساخت دکور دیوار پشت تلویزیون با کناف نیز بسیار رایج است و علاوه بر آجر نما از دکورهای چوب نیز می‌توان استفاده کرد.
  • گاهی اضافه‌کردن جایگاه کتاب و کتابخانه کوچک نیز بر روی دیوار آجری که در آن تلویزیون نصب شده است به‌شدت نما را زیبا می‌کند.

دیوار آجری پشت تلویزیون با ایده‌های تصویری

در ادامه به تفکیک نوع آجر نما، تصاویری از دیوار آجری پشت تلویزیون + ۵۵ طرح برای آن برای شما قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با مشاهده و گرفتن ایده از آن‌ها، نسبت به انتخاب نوع و رنگ آجرنما و البته تماس با امیران نما و اضافه‌کردن اطلاعاتتان در خصوص آجر نما، نمای داخلی جذابی را روی دیوار پشت تلویزیون ایجاد و مدت‌ها از آن لذت ببرید. اجرای این نماهای آجری با کمک آجر دکوراتیو، آجر قزاقی (سنتی) یا آجر نسوز اجرا شده که هر ۳ این آجرها به علاوه گونه‌های متنوع آجر نما در مجموعه امیران نما وجود دارد که می‌توانید ملاحظه کنید.

کلام آخر

عموماً برای تمیز‌تر شدن و ظاهر بهتر، برای نصب آجر نما در نمای داخلی از چسب استفاده می‌شود. ما توصیه برای داشتن نمایی زیباتر و جذاب‌تر، از بندکشی با رنگ متضاد هم استفاده کنید. نصب تلویزیون روی نمای آجری کار چندان مشکلی نیست. فقط برای اتصال براکت روی دیوار از پیچ‌های بلندتری استفاده کنید تا اتصال به دیوار پشت نمای آجری هم برسد. تنوع آجرنما بسیار زیاد است و شما می‌توانید مطابق با سلیقه و دکوری که در نظر دارید، آجر نمای مدنظرتان را انتخاب و روی دیوار پشت تلویزیون نصب کنید.

قیمت آجرنما برای پشت تلویزیون، پودر بندکشی و هزینه‌ی نصب آجر توسط نصاب همه مواردی است که باید در برآورد هزینه در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات کارشناسی و استعلام قیمت آجر می‌توانید با گروه امیران نما در تماس باشید و راهنمایی‌های لازم را رایگان از ما بگیرید.

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *