بهترین آجر نما برای کف و دیوار حیاط

با باز شدن در اصلی آپارتمان، اولین چیزی که به چشم می‌خورد نمای دیوار حیاط و کف آن است. این نما در خانه‌ها یا آپارتمان شمالی که حیاط جلوی آپارتمان قرار دارد، بیشتر توجه را جلب می‌کند. استفاده از آجرنما و ایجاد نمای آجری از جمله‌ی محصولاتی است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. در نمای دیوار حیاط با اجر، متریالی که در نمای دیوار حیاط استفاده می‌شود، با متریال کف تفاوت دارد. اما در هر دو موقعیت باید آجری را به کار ببرید که در برابر شرایط جوی و آب‌وهوا، شوره و خوردگی ناشی از سایش اجسام مختلف مقاومت زیادی داشته باشد.

بهترین آجر نما برای کف و دیوار حیاط را می‌شناسید؟ آجر نما تنوع بسیار زیادی دارد. کیفیت تولید آجر در این نوع آجر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر آجر نمای انتخابی شما کیفیت و مرغوبیت کافی را نداشته باشد، باتوجه‌به شرایط محیطی که حیاط خانه و کف آن دارد، به‌مرور و در زمان کوتاهی کف و دیوار آجری دچار تخریب می‌شود. اگر به دنبال خرید آجر نما برای حیاط خانه، آپارتمان، باغ یا ویلای خود هستید با ما تماس بگیرید و تا پایان این مطلب همراهی‌مان کنید.

بهترین آجر نما برای کف و دیوار حیاط

 

نمای دیوار حیاط با اجر

چرا از نمای آجری برای دیوار حیاط و کف آن استفاده کنیم؟ استفاده از آجرنما برای حیاط مزایای زیادی را به همراه دارد. این قسمت از خانه یا آپارتمان، همواره در معرض شرایط جوی مختلف قرار دارد. از باد، باران و برف گرفته تا تابش نور خورشید، سرما و گرمای هوا و دماهای متفاوت باعث می‌شود تا برای نمای کف و دیوار حیاط و دیواره‌ی باغچه از محصولی استفاده کنیم که مقاومت بالایی در برابر شرایطی که گفته شد را داشته باشد. همچنین شستشوی حیاط، رفت‌وآمد و تردد افراد و خودرو هم باعث سایش، به‌خصوص در نمای کف می‌شود.

اگر این عوامل را در کنار برآورد هزینه برای اجرای نما بگذاریم و بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسید که اجرای آن با آجر نما بسیار اصولی و مقرون‌به‌صرفه است. استفاده از سنگ شاید از لحاظ استحکام و مقاومت توجیه داشته باشد؛ اما از لحاظ قیمت به‌صرفه نیست. موزاییک، سرامیک و دیگر عناصر هم مقاومت کمتری دارد و هم قیمت آن مناسب نیست. پس به‌کارگیری نمای آجری کاملاً توجیه‌پذیر است.

آجرنما با طبیعت نزدیکی بسیار زیادی دارد. در تولید آجر به‌طورکلی از خاک رس با ترکیب و درصد مشخصی از مواد معدنی و عناصر شیمیایی استفاده می‌شود. آجرها بعد از قالب‌زنی درون کوره‌هایی با سوخت و ساختار متفاوت قرار می‌گیرند تا کامل خشک و پخته شوند. کیفیت تولید در کیفیت محصول نقشی مستقیم دارد. ساختار یکدست و منسجم آجر نما باعث شده تا جایگاه ویژه‌ای در طراحی و ساخت نما با این محصول داشته باشد. همچنین ساختار مولکولی قوی و یکدست و پخت آن در کوره بدون استفاده از رنگ، تنوع مدل، طرح و رنگ‌های طبیعی بسیار زیبا و جذابی به وجود می‌آورد و تنوع و زیبایی را به محیط هدیه می‌کند.

بهترین آجر نما برای کف و دیوار حیاط

 

بهترین آجر نما برای کف و دیوار حیاط

تنوع آجر نما چه به لحاظ طرح، رنگ و ابعاد بسیار زیاد است. بسته به سلیقه شما و محل و شرایط پروژه و ساختمان، می‌توانید آجر خود را انتخاب کنید. آجرنما در انواع آجر نسوز، قزاقی، طرح چوب، طرح چرم، دکوراتیو، رسی و لعابی از انواع آجر نما هستند.

برای نمای دیوار حیاط بیشتر از آجر نسوز که خود تنوع زیادی دارد، استفاده می‌کنند. ایجاد نمای مدرن با این آجر انجام می‌شود. طرح انگلیسی، شاموتی، مشکی، سفید، طوسی و… تنوع طرح آجرنسوز نما را تشکیل می‌دهند که با ابعاد مختلف تولید می‌شوند. نوع متریال به کار رفته، نحوه تولید و در نهایت مقاومت بالای آجر نسوز توجیه مناسبی برای استفاده از این نوع آجرنما است. اگر فضایی روستایی و سنتی مدنظر شماست، پیشنهاد ما به شما آجر قزاقی است که نمایی کاملاً کلاسیک و سنتی ایجاد می‌کند. برای ویلاهایی که در منطقه و بافت روستایی ساخته می‌شوند، این آجر نما کاربرد دارد. طرح چوب، طرح چرم و دیگر آجرنما هم برای دیگر نما استفاده می‌شود.

 

برای کف کمی محدودتر هستیم. بهتر است برای نمای کف، از طرح چرم و چوب استفاده نکنید. اما دیگر مدل‌های کف را می‌توانید برای نمای کف حیاط به کار بگیرید. یادتان باشد چه برای کف و چه نمای دیوار حیاط و نمای آجری باید پس از اجرای نانوی آجر را هم اجرا کنید تا ضمن افزایش مقاومت آن، عمر نمایتان را افزایش دهید.

بهترین آجر نما برای کف و دیوار حیاط

مزایای استفاده از آجرنما برای کف و دیوار حیاط

در ساخت نمای آجری و استفاده از آجر نما برای کف و دیوار حیاط، علاوه بر کیفیت آجر دقت به قیمت نیز مهم است. زیرا این فضاها اغلب متراژ زیادی دارند و انتخاب مصالح گران‌قیمت اصلاً به‌صرفه نخواهد بود.

استفاده از آجر نسوز نما برای کف و دیوار حیاط مزایای بسیاری دارد که عبارت‌اند از:

  • مقاوم‌بودن آجر در برابر ضربه، فشار و راه‌رفتن‌های طولانی‌مدت بر روی آن
  • نصب آسان و وزن کم آجر
  • استحکام بالا در برابر تغییرات آب‌وهوایی
  • مقاومت بالا در برابر یخ‌زدگی
  • رنگ‌بندی متنوع و بسیار زیبا
  • نداشتن شوره و مقاومت خود برابر فرسایش
  • هماهنگی با محیط‌زیست
  • امکان سفارش در ابعاد سایزهای مختلف
  • نداشتن پرتی و امکان استفاده از آجرهای شکسته در گوشه‌ها
  • نگهداری آسان
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به دیگر مصالح قابل‌استفاده در این فضاها

 

تمامی عوامل بالا می‌توانند مهر تأییدی باشند بر انتخاب آجر نما برای کف و دیوار حیاط باغ شما تا خریدی خوب و به‌صرفه داشته باشید.

 

استفاده آجرنما در کنار دیگر محصولات

استفاده از آجر نما برای کف و دیوار حیاط در کنار دیگر عناصر یا نمای ترکیبی می‌تواند فضایی زیباتر و چشم‌نوازتر را ایجاد کند. به همین منظور چند مورد را با هم مرور خواهیم کرد.

ترکیب آجر نما در کف حیاط با سنگ‌ریزه می‌تواند محیطی زیبا و درعین‌حال طراحی متفاوت را نشان دهد. شما می‌تواند با پوشاندن کف حیاط با آجر نما و استفاده از سنگ‌ریزه در اطراف آن، فضایی زیبا را ایجاد نمایید.

استفاده از نمای آجری در کنار چوب یا محصولاتی با نمای چوب (مانند پنل یا آجر طرح چوب) نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز خواهد شد. حال این ترکیب می‌تواند یک نیمکت چوبی یا نرده‌های طرح چوب باغچه باشد.

استفاده از آجرنما برای کف و دیوار حیاط در کنار گل و گیاهان که دیگر وصف خود را دارد. آجر نما عنصری سازگار با محیط‌زیست است و نمای آن در کنار دیگر عناصر طبیعت مثل گیاهان، ترکیبی بسیار زیبا خواهد داشت.

در بعضی نماها ترکیب آجرنما و سازه‌های فلزی نیز بسیار زیبا است. یکی از این موارد می‌تواند باربیکیو با نمای آجری باغ یا دیوارهای خارجی ویلا باشد که زیبایی منحصربه‌فردی با آجر نما پیدا می‌کند.

برای انتخاب آجر نما برای کف و دیوار حیاط، دقت به کیفیت اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا در نهایت زیبایی این آجرها زمانی به‌خوبی دیده می‌شود که آجرها بعد از گذشت زمان، تغییر شکل ندهند، نشکنند، شوره نزنند و در کل آسیب نبینند.

 

برای خرید آجر نما برای کف و دیوار حیاط با تماس با گروه تولید امیران نما علاوه بر ارائه محصولات درجه یک و باکیفیت به شما، از اطلاعات مشاوران ما برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آجر بهرمند شوید. ارائه بهترین و مرغوب‌ترین محصول با قیمت مناسب آجرنما به مشتری و رضایت او، اولین هدف ماست. امیران نما با داشتن سهم بزرگی از بازار ایران در تولید و عرضه‌ی انواع آجر و آجر نما، توانسته است اعتماد بسیاری از سازندگان سازه و ساختمان را در سراسر ایران جلب کند.

4.9/5 - (7 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *