آجر نما برای مجتمع گردشگری و بین راهی

آجر نما مجتمع گردشگری و بین‌راهی بارزترین و شاید جذاب‌ترین تصویری است که در این اماکن دیده می‌شود. بسیاری از مجتمع‌های گردشگری و بین‌راهی، یا از گذشته بسیار دور در مسیر راه‌ها بنا شده‌اند یا در چند سال گذشته به دست مهندسان و معماران طراحی و ساخته شده‌اند. در اغلب این مجتمع‌ها نکته جالب این است که معماری بسیار جذاب و زیبای سنتی دارند. می‌توان گفت مهم‌ترین مصالح در ساخت این بناها آجر و آجرنما است.

استفاده از آجرنما و آجر نسوز در مجتمع گردشگری و بین‌راهی، از دیرباز در کشورمان مرسوم بوده و دلیل این انتخاب، کیفیت بالا، طول عمر و قیمت مناسب آجرنما است. از آنجایی‌ که آجر نما از عناصر طبیعی تولید می‌شود، با محیط‌زیست بسیار سازگار است و همین امر باعث شده تا در کنار دیگر عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، زیبایی خیره‌کننده‌ای را ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استفاده از آجرنما در مجتمع‌های گردشگری و مسافرتی با ما تا پایان این مطلب همراه شوید.

آجر نما برای مجتمع گردشگری و بین راهی

 

آجر نما مجتمع گردشگری

آجر نما برای مجتمع گردشگری حس جالبی را برای هر مراجعه‌کننده‌ای تلقین می‌کند. این یک واقعیت انکارناپذیر است. دلیل این موضوع فضای گرم و نوستالژیکی است که استفاده از نمای آجری ایجاد می‌کند. جلوهٔ سنتی و قدیمی که با استفاده از آجر نما ایجاد می‌شود، نظر هر مراجعه‌کننده، مسافر و رهگذری را به خود جلب می‌کند. اگر نگوییم اولین دلیل اما از دلایل اولیه انتخاب این نوع نما همین موضوع است. قیمت بسیار مناسب این نوع نما از دیگر دلایل کاربرد آن است. نسبت به مصالح دیگرمثل چوب یا سنگ، نما آجری قسمت بسیار مناسبی چه از لحاظ محصول و چه از نظر هزینه نصب دارد. استفاده از آجر نسوز، آجر قزاقی ، آجر دکوراتیو و… در نماهای مختلف مجتمع‌های گردشگری رواج دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کشورمان ایران، در زمینه جذابیت‌های گردشگری و سفر در دنیا کاملاً شناخته شده است. این موضوع باعث می‌شود که همواره نیاز به وجود اماکنی برای سکونت و استقرار مسافران احساس شود. حتی با وجود تعداد زیاد هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها و… باز هم کمبود احساس می‌شود. به‌خصوص در ایام تعطیلات مانند نوروز و تابستان که تعداد مسافران افزایش پیدا می‌کند. همین کمبود باعث شده تا هزینه اقامت مسافران گاهی سر به فلک بکشد.

آجر نما برای مجتمع گردشگری و بین راهی

مجتمع‌های گردشگری هزینه‌های جاری زیادی دارند. پس باید مدیریت مناسبی برای این هزینه‌ها داشته باشند. باید عمر نمای سازه‌ در این نوع اماکن زیاد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری نما کم باشد. این خود صرفه‌جویی بسیار بزرگ و خوبی در هزینه‌ی ساخت و هزینه‌های جاری این نوع اماکن دارد. عمر بالای نمای آجری بستگی به نوع آجر نمایی است که تهیه می‌کنید. پس در تهیه آن دقت زیادی به خرج دهید.

بهترین آجرنما مجتمع گردشگری

در ساخت بناهایی با معماری سنتی بسیاری از مدل‌های آجر نما کاربرد دارند، اما انتخاب آجرنما مجتمع گردشگری و بین‌راهی و یا آجر نما مناسب ویلا، نیاز به شناخت بیشتر انواع آجر نما دارد.

بهترین آجر برای ساخت بناهایی با معماری سنتی عبارت‌اند از:

  • آجر قزاقی

آجر قزاقی یکی از قدیمی‌ترین آجرهای نما در ایران به شمار می‌رود. قیمت مناسب این آجر به دلیل کیفیت بسیار بالای ساخت و همچنین مقاومت بالای آجر در برابر تغییرات آب‌وهوایی و دماهای بسیار بالا یا پایین، استفاده زیاد از آن را در نمای مجتمع‌های گردشگری توجیه می‌کند. آجر قزاقی در رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای کم‌رنگ و پررنگ و همچنین اخرایی تولید می‌شود. آجرهای قزاقی یک نوع آجر سنتی بسیار مناسب برای نمای آجری مراکز اقامتی و تفریحی و خانه‌های سنتی و  ساختمان بوم‌گردی است. به دلیل نمایش اصالت و جذابیت بالا، آجرهای قزاقی برای مراکز گردشگری، توریستی و تفریحی بسیار پرکاربرد است. این آجر در کشورمان نیز به‌وفور استفاده می‌شود.

  • آجرنما نسوز

آجر نسوز نما از خاک رس تولید می‌شود و به دلیل وجود ترکیبات خاص در این آجر، در نهایت محصول تولید شده به رنگ طبیعی تولید خواهد شد. یعنی در تولید آن رنگی استفاده نمی‌شود. آجر نسوز طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد. انگلیسی، شاموتی، سفید، طوسی، مشکی تنوع طرح آجر نسوز هستند که خود تنوع رنگ دارند. استفاده از آجرنما مجتمع گردشگری و بین‌راهی، به‌خصوص در مناطق کویری بسیار رونق دارد و دلیل این استقبال، مقاومت بسیار بالای آجر نسوز در برابر حرارت و تغییر دمای ناگهانی است.

  • آجر شیل

برای تولید این آجر نسوز زیبا از سنگ آسیاب شده شیل استفاده می‌شود. آجرنما شیل باتوجه‌به مقاومت بسیار بالا و همچنین جذب بسیار پایین آب، از بهترین گزینه‌ها برای ساخت بنا در مناطق پر باران است. همچنین قیمت پایین این محصل باعث استقبال بالا از آن شده است.

به لحاظ نوع آجر، قراقی و نسوز بیشترین کاربرد را در نمای مجتمع گردشگری دارند. بهتر است استفاده از آجر نما به لحاظ شکل ظاهری را هم در قسمت‌های مختلف بدانید:

  • آجر پلاک

آجر پلاک با نام دیگر آجر تایل نیز شناخته می‌شود. این محصول یکی از بهترین نوع آجرنما برای ساخت کف بناها است. اصولا به آجری که دارای شکل ظاهری مستطیل با لبه‌های تیز باشد، پلاک گفته می‌شود. مقاومت بالای آجر تایل در برابر ضربه و فشار باعث شده تا از این آجر در ساخت حیاط یا راهروها بسیار استفاده شود.

  • آجر رستیک

معمارانی که به دنبال ساخت بنایی زیبا، با طراحی بسیاری شیک و طبیعی‌اند، آجرنما رستیک می‌تواند بهترین انتخاب باشد. لبه‌های نامنظم و شکل ظاهری این آجر در ذهن بیننده قدمت بنا را تلقین می‌کند. طرح طبیعی این آجر باعث شده تا بعد از اجرا شباهت بسیار زیادی به سنگ و چوب طبیعی پیدا کند.

هر کدام از محصولات فوق می‌تواند بهترین آجر نما مجتمع گردشگری و بین‌راهی باشد و انتخاب از بین این گزینه به سلیقه افراد بستگی دارد.

آجر نما برای مجتمع گردشگری و بین راهی

ویژگی‌های آجر نمای مرغوب

آجر نما برای مجتمع گردشگری و بین‌راهی، به دلیل رفت آمد زیاد در این اماکن، باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. در خرید این محصول باید دقت بسیار بالایی داشته باشید. شناخت آجر نمای مرغوب به شما کمک می‌کند تا محصولی درجه یک را برای بنا خود خریداری نمایید.

مهم‌ترین مشخصات آجر نمای مرغوب عبارت است از:

  • داشتن ظاهر سالم و بدون ترک
  • زاویه‌های ۹۰ درجه و تمیز (برای آجر پلاک)
  • صاف بودن تمامی وجه‌های آجر و نداشتن هیچ‌گونه تحدب یا تقعر (برای آجر پلاک)
  • نداشتن ترکیبات شیمیایی مضر و همچنین شوره در ترکیبات آجر نما
  • جذب پایین آب
  • داشتن رنگی یکدست و طبیعی
  • ایجاد صدای زنگ‌دار و زیر در برابر برخورد با اجسام نوک تیز یا برخورد دو آجر به هم (این صدا نشان از پخت کامل و صحیح آجر و در نتیجه مقاومت بالای آن است)

دقت به موارد بالا می‌تواند به شما کمک کند تا محصولی درجه یک را شناخته و خریداری نمایید. بهتر است دقت داشته باشید که آجر نما مجتمع گردشگری و بین‌راهی باید کیفیتی بسیار بالا داشته باشد تا در گذر زمان آسیب نبیند و بنا عمر مفید خوبی داشته باشد.

 

  آجر نما برای مجتمع گردشگری و بین راهی

قیمت آجرنما و عوامل مؤثر بر آن

حال که دررابطه‌با آجر نما مجتمع گردشگری و بین‌راهی اطلاعات کاملی کسب نمودید، بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ترین برتری‌های آجر نسبت به دیگر مصالح قیمت بسیار مناسب آن است. در تولید آجر نما عوامل بسیاری بر قیمت آن تأثیر گذارند که این عوامل عبارت‌اند از:

  • کیفیت خاک مورداستفاده در تولید آجر
  • ترکیب درصد فلزاتی همچون آهن و آلومینیوم
  • ترکیب درصد مواد معدنی استفاده شده در خاک چینی
  • میزان عرضه و تقاضای بازار هدف
  • نوع و جنس کوره، نوع سوخت مورداستفاده در کوره و مدت‌زمان پخت آجر
  • نوع بسته‌بندی محصول

اگر برای ساخت مجتمع گردشگری زیبا نیاز به خرید آجر نما مجتمع گردشگری و بین‌راهی دارید، کافی است با ما تماس بگیرید تا علاوه بر اینکه محصولی مرغوب را با قیمت مناسب خریداری می‌کنید، از مشاوره و تجارب مجموعه امیران نما برای ساخت بنایی زیبا و مستحکم بهره ببرید. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به شما هستند و شما را در خریدی خوب یاری خواهند کرد.

4.6/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *