آجر نما نسوز ساختمان تجاری

آجر نما نسوز ساختمان تجاری


آجر نما نسوز ساختمان تجاری دارای ویژگی های منحصر بفردی است که زیبایی و جذابیت زیادی را به ساختمان ها خواهد داد. امروزه آجرهای نما در کیفیت بالا و رنگ های متنوع تولید می شود. نمای ساختمان های تجاری باید به گونه ای طراحی شود که از دور کاربری آن مشخص باشد.

بافت خیابان های شهری بر پایه ساختمان های تجاری شکل می گیرد اگر در موقع بازسازی و نماسازی ساختمان تجاری به سایر ساختمان های تجاری توجه نشود این بافت را ناهمگون خواهد کرد. نماسازی اصولی ساختمان های تجاری ارزش ملک را افزایش می دهد. نماسازی خلاقانه بر زیبا سازی بافت شهری می افزاید. نمای ساختمان های تجاری با استفاده از متریال های مختلف نماسازی می شوند، آجر نما نسوز ساختمان تجاری نمای زیبایی را برای ساختمان های تجاری خلق می کند.

آجر نما نسوز ساختمان تجاری

ساختمان های تجاری یکی از مکان های پرتردد در خیابان ها هستند این مکان ها که به مراکز خرید نیز معروف هستند نمای ویژه ای به خیابان ها می دهند. برخی از ساختمان های تجاری تخصصی هستند به عنوان مثال بازار موبایل، بازار پوشاک، بازار لوازم خانگی و یا حتی سینما و سالن آمفی تئاتر هستند، طراحی و نماسازی این ساختمان ها بسیار با اهمیت و باید طراحی آن به گونه ای باشد که کاربری ساختمان مشخص باشد.

یکی از متریال های ساختمانی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد آجر نمای نسوز است. این مصالح از گذشته های دور مورد استفاده در نماسازی مکان های مختلف قرار گرفته است و امروزه به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به سایر متریال های دیگر شاهد استفاده از آن در ساختمان های مختلف هستیم.

مزیت های آجر نما نسوز ساختمان تجاری

آجر نما نسوز ساختمان تجاری برای اجرای نمای ساختمان ها بسیار مقرون به صرفه و دارای مزایایی زیادی است این نوع مصالح پتانسیل زیادی در طراحی دارد. ساختمان های تجاری که در دنیا به وسیله آجر نما نسوز طراحی شده اند جذابیت و زیبایی منحصر بفردی را به خیابان های شهرها داده اند.

آجر نما نسوز در بیشتر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع متریال برای نماسازی ساختمان های مختلف استفاده می شود. در یک دهه اخیر هتل ها، ساختمان های اداری، فروشگاه ها، ویلاها و مجتمع های مسکونی برای بازسازی یا نماسازی ساختمان های خود از آجر نسوز استفاده می کنند. امروزه آجر نما برای باسازی ساختمان ها بسیار پرمصرف می باشند و نمایی زیبا برای این قبیل ساختمان ها ایجاد میکنند.

طراحان نمای ساختمان نیز علاقه زیادی به استفاده از آجر نما نسوز ساختمان تجاری در طراحی نماهای تجاری را دارند. در طراحی هایی که توسط طراحان حرفه ای و برجسته انجام می شود شرایط محل قرار گیری ساختمان، بافت شهری و بودجه ای که کارفرما در نظر گرفته است انجام می شود.

نمای تجاری

به همان اندازه ای که نما و دکوراسیون داخلی ساختمان دارای اهمیت است نمای خارجی نیز اهمیت فراوانی دارد. در گذشته دور تنها ساختمان های مهم نماکاری می شدند اما امروزه حتی ساختمان های کوچک و شخصی نیز نماکاری خواهند شد.

برای اجرای نماهای مدرن و همچنین نماهای کلاسیک آجرهای نسوز کاربرد زیادی دارند برای طراحی نماهای تجاری می توان آجر را با ترکیب کامپوزیت، سنگ، شیشه و ... انجام داد. همانطور که به آن اشاره شد استفاده از آجر نما در دهه های اخیر بیشتر از گذشته است. استفاده از آجر نما نسوز ساختمان تجاری به دلیل در دسترس بودن، هزینه کم، تنوع در طرح و رنگ، نزدیکی به فرهنگ عامه رایج شده است.

برای طراحی ساختمان های تجاری ترکیب آجر با سایر مصالح کاربردی تر به نظر می رسد. آجر با هنر ایرانی مطابق بالایی دارد ترکیب این متریال با سنگ نمای منحصر بفردی را با قیمت پایین تر از سایر مصالح ایجاد خواهد کرد.

هزینه نما آجری ساختمان تجاری چقدر است؟

هزینه نماسازی یا نماکاری ساختمان های تجاری در تمامی ساختمان ها یکسان نیست بلکه موارد متعددی از جمله نوع آجر استفاده شده، ابعاد ساختمان، ارتفاع ساختمان، تعداد پنجره ها، داربست فلزی، مصالح جانبی، دستمزد استادکاران و ... تاثیرگذار هستند. به دلیل اینکه قیمت تمامی موارد بالا در سال های اخیر نوساناتی داشته است ممکن است در زمان و مکان های مختلف هزینه نماکاری ساختمان ها با یکدیگر متفاوت باشد.

به دلیل اینکه مواد اولیه تولید آجرهای نسوز در داخل کشور تهیه می شود و معادن غنی در کشور وجود دارد هزینه تولید آن نیز نسبت به سایر مصالح دیگر پایین تر است. قیمت تمام شده هر متر مربع آجر نسوز پایین تر از مصالحی مانند کامپوزیت، سنگ و... است.

آجر نما نسوز ساختمان تجاری

از آنجایی که نصب آجر نما نیاز به تجهیزات ویژه ای ندارد هزینه نصب و اجرای آن نیز نسبت به نصب سایر متریال ها پایین تر است. اجرای نمای آجر توسط استادکاران مجرب نمای زیبایی خلق خواهد شد.

آجر نما به دلیل اینکه از مصالح طبیعی ساخته می شود با محیط زیست سازگاری مناسبی را دارد. در واقع باید گفت آجرنما یکی از طبیعی ترین مصالحی است که در نماسازی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع آجر نیاز به نگهداری و هزینه های اضافی ندارد، طول عمر و ماندگاری آجرهای نما بسیار بالا است.

آجر نما نسوز ساختمان تجاری از پوسته پوسته شدن، پیچ خوردگی دیوارها و زنگ زدن آن جلوگیری خواهد کرد نماکاری ساختمان های تجاری مزایایی زیادی از جمله دادن جلوه زیبا به ساختمان خواهد بود. آجرهای مدنظر به دلیل اینکه در دمای خیلی بالایی پخت می شوند در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. اگر آتش سوزی در نزدیکی این متریال اتفاق بیفتد آجرها به گسترش آتش کمکی نخواهند کرد.

اما اگر این آجرها با روش های غیر استاندارد و نامناسب پخت شوند اختلاف رنگ در قطعات تولیدی مشهود خواهد بود. سایز آجرها با همدیگر اختلاف خواهد داشت و در آجرهای تولیدی ترک و پوکی به وضوح مشاهده خواهد شد.

یکی از نکاتی که در اجرای آجر نما نسوز ساختمان تجاری بسیار با اهمیت است نحوه نصب آن است در حال حاضر آجرهای نما با دو روش استفاده از چسب و استفاده از ملات سیمان و ماسه بر روی دیوار ساختمان نصب می شوند. البته در روش خشک نیز با استفاده از زیرسازی های که انجام می شود آجرها بدون استفاده از ملات و چسب بر روی دیوار قرار می گیرند.

اهمیت کیفیت مصالح و اجرای آن

برای اجرای نمای ساختمان تنها استادکاران مجرب و با مهارت می توانند خواسته های کارفرما را برآورده کنند. نحوه چینش آجرها در کنار یکدیگر بسیار مهم است به دلیل اینکه آجرها قطعات ریزی هستند اشتباه در بکار بردن آنها نظم نما را به هم خواهد ریخت.

استفاده از مصالح با کیفیت به همراه اجرای اصولی و دقیق می تواند در خلق نمای زیبا و شیک تاثیرگذار باشد. در حال حاضر کارخانه های زیادی در داخل کشور آجر نما نسوز تولید می کنند اما کیفیت همه آنها با یکدیگر متفاوت است. برای خرید آجرها با کیفیت کارخانه های را انتخاب کنید که از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنند و دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای را داشته باشند. کیفیت مصالح ساختمانی به هر میزانی که بالا باشد به همان اندازه نیز طول عمر آنها بالا خواهد رفت.

بعضا برخی از کارفرماها از آجر نما بی کیفیت در نماسازی ساختمان ها استفاده می کنند که بعد از مدت کوتاهی رنگ نما از بین می رود یا از ابتدا رنگ ساختمان یک دست نبوده است. همچنین بعد از مدتی آجرها دچار خوردگی یا شوره های زیاد می شوند.

 نمای ساختمان آجری

امروزه تعدادی از کارخانه ها با استفاده از روش های تولید جدید آجرهای با کیفیتی را تولید می کنند که هم وزن آن ها نسبت به آجرهای قدیمی سبک تر است و وزن اضافی را به ساختمان وارد نمی کنند و هم آجرها در برابر جذب آب مقاومت بالایی دارند و دچار شوره زدگی نخواهند شد. در حال حاضر آجرهای رنگی جدا از نمای ساختمان برای دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت زیادی را در بین مصرف کنندگان به دست آورده است.

تنوع رنگی آجرهای نسوز در تمامی نماسازی های داخلی و خارجی مورد استقبال طراحان و مصرف کنندگان قرار گرفته است. با استفاده از آجرهای نسوز طراحی های زیبا و جدیدی انجام می شود.

4.8/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *