قیمت آجر نما چند است؟ هزینه‌ی آجر و قیمت تمام شده برای نمای آجری چقدر است؟ برای هر سازنده و شخصی که بخواهد در پروژه و ساختمان خود نمایی آجری بسازد، این سوالات مطرح می‌شود. نه فقط در زمان اجرا بلکه از ابتدای پروژه باید از تمامی مبالغ و هزینه‌ها مطلع باشید. حتی بهتر است از همان ابتدا ملزومات، مصالح و متریال مورد نیاز برای  آجر نما را تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت آجر نما و تهیه‌ی آجر نما و تمام ملزومات و استعلام هزینه‌ها جانبی امیران نما مرجع مناسبی است.

قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

قیمت آجر نما برای سال ۱۴۰۳ را باتوجه‌به تنوع بالای آجر نما در طرح، رنگ، سایز و حتی شکل محصولات کارخانه‌های امیران نما و نیز نوسانات قیمت ارز، دستمزد و نرخ تورم در کشور، به‌صورت دقیق و بروز نمی‌توان مشخص کرد؛ بنابراین برای دریافت بهترین قیمت آجر نما و خرید آجر نما با بهترین و مناسب‌ترین قیمت با شماره تماس ویژه ما به شماره ۴۹۰۱۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدیهی است که موارد و عوامل مختلفی در قیمت آجر نما دخیل هستند. از مواد اولیه گرفته تا هزینه تولید و دستمزد و هزینه حمل عوامل مؤثر در بهای تمام شده‌ی آجر نما هستند. به غیر از این موارد هزینه‌های نصب و نگهداری در قیمت تمام شده برای نمای آجری در نظر گرفته می‌شود. همه این هزینه‌ها را باید محاسبه کنید و مجموع آن را با بودجه و هزینه‌ی اختصاصی مقایسه کنید.

قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

قیمت آجر نما به موارد متعددی بستگی دارد که برای نمونه به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • یکدست بودن رنگ و عدم وجود ترک و داشتن سطح یکنواخت آجرنما
  • عدم وجود مواد آهکی و در نتیجه ضدشوره بودن آجر
  • میزان مقاومت فشاری آجر نما
  • شرکت تولیدکننده و نوع کوره که آجر تولید می‌شود (کوره سنتی آجرپزی یا کوره‌های شاتل)
  • نوع خاک آجر نما و میزان پخت (کامل‌بودن پخت آجر)
  • مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف (مقاومت آجرها در تمام شرایط آب‌وهوایی یا مقاومت حرارتی در برابر آتش و یخ‌بندان)
  • نوع بسته‌بندی آجر (شرینگ، کارتن یا فله‌ای)
  • مدت‌زمان ارسال و ارائه ضمانت‌نامه 

قیمت آجر نما

قیمت آجر نما برای تنوع این آجر هم تفاوت بسیار زیادی دارد. پس باید قبل از اطلاع از قیمت آجر نما، انواع این محصول کاربردی را بشناسید.

۱. آجر نسوز (fire brick)

۲. آجر قزاقی (Traditional brick)

۳. آجر رسی (Clay brick)

۴. آجر لعابی (Glazed brick)

۵. آجر دکوراتیو (Decorative brick)

  • آجر آنتیک (Antique brick)
  • آجر صخره‌ای (Stone design brick)

۶. آجر طرح چوب (Thermowood design brick)

۷. آجر طرح چرم (Leather design brick)

قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

با دادن توضیح برای هر کدام از این تنوع، طول مطلب بسیار زیاد خواهد شد که هم از بحث اصلی دور می‌شویم و هم ممکن است از حوصله‌ی شما خارج باشد. بهتر است بدانید که قیمت آجر باتوجه‌به متریال به‌کاررفته در آن، ابعاد و حتی رنگ متغیر است. متریال اصلی آجر نما خاک رس است که در انواع آجر نما به کار می‌رود. اما موادی که به برخی مدل‌ها مانند خاک نسوز برای انواع آجر نسوز هستند که قیمت آجر نما را بالا می‌برد. دقیقاً در آجر نما، قیمت آجر نسوز نما از باقی مدل‌ها با همین دلیل گران‌تر هستند.

به همین ترتیب آجر رسی ارزان‌ترین نوع آجر نما به شمار می‌آید. با این حساب می‌توانید با برآورد هزینه، آجر نمای مدنظرتان را انتخاب کنید. یک مطلب را فراموش نکنید. قیمت آجر نما در تمامی فروشگاه‌ها به‌صورت عددی و قالبی است. ولی با پیش‌فرض اینکه قصد داریم آجر نما را برای نمای آجری در یک پروژه با متراژ مشخص تهیه و اجرا کنیم، ابعاد آجر نما مؤثر خواهد شد. یعنی اینکه اگر قیمت یک آجر نما از گونه‌ی دیگر آن ارزان‌تر بود، بیانگر این نیست که قیمت آجر نما در کل پروژه کمتر می‌شود. برای درک بهتر مثالی برای شما می‌زنیم.

قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

مقایسه قیمت آجر نما گران و ارزان

فرض کنید شما می‌خواهید برای یک پروژه با متراژ صد مترمربع نمای آجری اجرا کنید. گفتیم که قیمت آجر نما نسوز از بقیه مدل‌های آجر نما گران‌تر است. شما باتوجه‌به بودجه خود، مثلاً قیمت آجر نما انگلیسی (یکی از انواع آجر نما نسوز) و قیمت آجر قزاقی را مقایسه می‌کنید. امروز قیمت هر قالب آجر انگلیسی ۷۸۰۰ تومان و قیمت هر قالب آجر قزاقی قرمز ۳۸۰۰ تومان است. متوجه می‌شوید آجر قزاقی ارزان‌تر است و تصور می‌کنید که بودجه تمام شده کمتر خواهد شد. اما ابعاد آجر انگلیسی ۷*۳۲ و ابعاد آجر قزاقی ۵.۵*۲۰ سانتی‌متر است. پس با این حساب تعداد آجر نمای به‌کاررفته در هر مترمربع برای آجر انگلیسی ۳۸ و برای آجر قزاقی بیش از دوبرابر (با احتساب یک سانتی‌متر بندکشی آجر) و حدود ۸۰ قالب می‌شود.

قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

 

محاسبه‌ی ساده‌ای است. برای پروژه‌ی مدنظرمان به ۸۰۰۰ قالب یا عدد آجر قزاقی نیاز دارید که قیمت آن با یک ضرب ساده ۳۰۴۰۰۰۰۰ تومان می‌شود. اما در صورت اجرای همین پروژه با آجر انگلیسی، شما به ۳۸۰۰ قالب آجر نیاز دارید که قیمت تمام شده برای این نما ۲۹۶۴۰۰۰۰ تومان خواهد شد.

می‌بینید! آجر انگلیسی گران‌تر است؛ اما قیمت آجر نما برای این پروژه با این آجر نسبت به آجر قزاقی ۲.۵% کمتر است. شاید این عدد درصد کمی باشد؛ اما درهرحال عمر و کیفیت آجر نما نسوز بیشتر و بهتر است و در کل هزینه‌ی نمای پروژه ارزان‌تر خواهد شد.

 

 مطلب و مثالی که زده شد، موضوعی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

قیمت آجر نما برای هر مترمربع

اگر شما قیمت آجر نما در هر مترمربع را بدانید برای یک متر تا هر چند مترمربع که در نظر دارید را به‌راحتی می‌توانید محاسبه کنید. قیمت آجر نما معمولاً به‌صورت قالبی و دانه‌ای بوده و به فروش می‌رسد. اما برای راحتی مشتریان کارشناسان فروش قیمت آجر نما را برای هر مترمربع محاسبه کرده و به‌صورت متری هم قیمت را اعلام می‌کنند.

محاسبه قیمت هر مترمربع آجر نما

آجر نما قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر نماهای ساختمان دارد و هزینه خرید آن از مترمربعی ۱۰۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود و تا ۴۰۰۰۰۰ تومان در برخی از انواع خاص آن ادامه پیدا می‌کند.

برای محاسبه قیمت این محصول در هر متر، ابتدا باید تعداد آجر را در یک مترمربع محاسبه نمایید. سپس قیمت هر آجر را در تعداد محاسبه شده ضرب کنیم.

فرمول محاسبه قیمت هر متر آجر نما = قیمت هر عدد آجر * تعداد آجر نما در یک مترمربع با احتساب بندکشی

جهت دریافت لیست قیمت هر مترمربع و هر عدد آجر نما با شماره ۴۹۰۱۵-۰۲۱ تماس بگیرید. به‌زودی لیست قیمت هر قالب آجر در این صفحه آپلود می‌شود.

محاسبه تعداد آجر نما در هر مترمربع

باتوجه‌به مطالبی که گفته شد، ضروری است بدانید که تعداد آجر موردنیاز شما برای هر نوع آجر چه تعداد است. برای این موضوع علاوه بر متراژ پروژه باید بدانید که آیا بندکشی هم انجام می‌شود یا خیر؟ اغلب بندکشی را ۱ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند؛ اما در بعضی نماها یا بندکشی انجام نمی‌دهند یا ممکن است اندازه‌ی آن ۲ یا ۳ سانتی‌متر شود. طول و عرض آجر نمای انتخاب شده را هم باید بدانید.

در نهایت با داشتن چهار موردی که گفته شد؛ یعنی متراژ پروژه، وضعیت بندکشی و طول و عرض آجر نما محاسبه تعداد آجر نما در هر مترمربع امکان‌پذیر است.

قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

سایر هزینه‌های اجرای نمای آجری

وقتی تعداد آجر را داشته باشید و قیمت مدل آجر نمای انتخابی را از کارشناسان امیران نما بخواهید، هزینه‌ی تهیه آجر را به دست می‌آورید. باتوجه‌به نوع نما و سلیقه خودتان نحوه‌ی نصب آجر را هم مشخص کنید تا متریال نصب را هم تهیه کنید. اگر از روش نصب آجر نما به‌صورت چسبی استفاده کنید، می‌توانید قیمت چسب آجر نما چه به‌صورت خمیری (برای نماهای داخلی) و چه به‌صورت پودری (برای نماهای بیرونی) را هم از امیران نما تهیه کنید.

البته روش‌های دیگری برای نصب وجود دارد. روش نصب ملات (ماسه و سیمان) یا نمای خشک (روش نصب مهندسی) روش‌های دیگر نصب آجر نما هستند که هر کدام متریال و هزینه‌ی نصب خاص خود را دارند. درهرحال اگر بندکشی هم دارید، باید پودر بندکشی را هم تهیه کنید. برای اجرای نمای آجری هم بهتر است از نصاب مورداعتماد امیران نما استفاده کنید. پودر بندکشی هم در میان محصولات امیران نما وجود دارد و قابل سفارش‌گذاری است. باتوجه‌به متراژ نمای آجری برای هر متر ۵ کیلو نیاز دارید.

پس از اجرا هم برای جلوگیری از جذب آب، ترک و شوره‌زدن آجر باید محلول‌های مخصوص آجر نما را به کار ببرید. این محلول‌ها روی سطح و نمای آجر می‌نشیند و از نفوذ آب و گردوغبار به آجر نما جلوگیری می‌کند. اگر هم می‌خواهید نمای شما کمی براق شده و جلا داشته باشد محلول مخصوص به خود را دارد. محلول مخصوص محافظت از آجر نما در برابر رطوبت و کثیفی، محلول نانو بوده و محصول براق‌کننده را محلول رزین می‌گویند. این دو محلول هم به‌صورت جداگانه و هم ترکیبی در مجموعه امیران نما وجود دارد. با این حساب هزینه‌ی اجرای نمای آجری به‌غیراز تهیه خود آجر شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تهیه مصالح اجرا (باتوجه‌به روش نصب)
  2. هزینه پودر بندکشی
  3. هزینه و دستمزد نصاب
  4. هزینه محلول نانو رزین
قیمت آجر نما در سال 1403
قیمت آجر نما در سال 1403

زمان مناسب اجرای آجر نما

به‌طورکلی نصب و اجرای آجر نمای ساختمان را می‌توان در تمام ماه‌ها و فصل‌های سال انجام داد. اما بر اساس پروژه و موقعیت مکانی آن، فصول گرم سال مناسب‌ترین زمان برای اجرا و نصب آجر نما است. زیرا در فصل زمستان رطوبت آجر نما باتوجه‌به یخ‌زدگی و سردی هوا دیرتر خشک شده و امکان شوره و سفیدک‌زدن آجر افزایش می‌یابد.

خرید آجر نما در انواع مختلف

جهت ثبت سفارش آجر نما ابتدا نگاهی به محصولات امیران نما بیندازید و با کارشناسان فروش شرکت به شماره ۵ رقمی ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید با تماس یا پیام در پیام‌رسان‌های واتس‌اپ، تلگرام و ایتا به شماره همراه ۰۹۱۲۵۰۰۵۱۱۰، اقدام به ثبت سفارش نمایید. همچنین شما می‌توانید به دفتر و شوروم محصولات ما به نشانی درج شده در پائین وب سایت امیران نما مراجعه کرده و محصول را در آنجا انتخاب و اقدام به خرید کنید.

قیمت آجر نما تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و… با یکدیگر فرق می‌کنند؟

آجر نما در مجموعه کارخانه‌های امیران نما در شهرهای ورامین و کرج تولید می‌شود. ما در امیران نما تنوع وسیعی از آجر نماها را با بالاترین کیفیت تولید و سپس به تمام شهرها و استان‌های کشور و در محل پروژه ارسال می‌کنیم.

همچنین قیمت آجر نمای مجموعه امیران در تمام شهرها یکسان است و فرقی ندارند. خاطرنشان می‌کنیم آجر امیران به بهترین آجر نما در ایران نیز شناخته شده است.