ارزان ترین نما ساختمان با معرفی 8 نمای ارزان به طور کامل

ارزان ترین نما موجب می‌شود که شما بتوانید سایر نماها را نیز ملاحظه کنید. البته بودجه شما در این میان عامل تعیین کننده‌ای محسوب می‌شود. ارزان ترین نمای ساختمان می‌تواند در عین حال باکیفیت‌ترین نیز باشد. این نکته بستگی به کیفیت مواد اولیه‌ای دارد که برای نما از آن‌ها استفاده می‌شود نیز دارد. ارزان ترین نمای ساختمان را می‌توانید باتوجه‌به عوامل مختلف انتخاب کنید. با این حال شما می‌توانید با مشاوره با کارشناسان شرکت امیران نما، باکیفیت‌ترین آجر نما را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. دقت کنید که بر اساس علاقه خود نیز اقدام کنید. در این صورت به طور یقین موفق می‌شوید.

ارزان ترین نما را می‌توانید باتوجه‌به مصالح مورد نیاز انتخاب کرده و نصب کنید. شما می‌توانید با ارزان ترین نما، ساختمان جذابی داشته باشید تا بتوانید مشتریان بیش‌تری را جذب کنید. امروزه به‌خاطر پیشرفت‌هایی که در صنعت ساختمان‌سازی به وقوع پیوسته، نماهای باکیفیت و ارزانی به بازار طراحی می‌شود که می‌توانید به وسیله آن‌ها، انواع نمای ساختمان را زیبا و جذاب کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید با پیمانکاران ساختمانی هم در این مورد مشورت کنید. مشاوره در این مورد از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این صورت شما با جنبه‌های گوناگون نمای ساختمان آشنا می‌شوید.

جهت مشاهده عکس انواع نمای ساختمان روی دکمه زیر کلیک کنید.

ارزان ترین نما و معیارهای مهم آن

ارزان ترین نما ممکن است بر اساس سلیقه شخصی هر یک از افراد متفاوت باشد. توجه کنید که سلیقه هرکدام از افراد نسبت به هم متفاوت است بنابراین ممکن است نما ساختمانی که از نظر شخصی ارزان ترین باشد، به نظر فرد دیگری چندان مناسب نباشد.

ارزان ترین نما را می‌توانید بر اساس معیارهایی مانند زیبایی و اصالت، مقرون به‌صرفه‌بودن و سادگی انتخاب کنید. توجه کنید که هر نما بر اساس ارزش‌ها و معیارهایی که وجود دارد انتخاب و بررسی می‌شود. توجه کنید که نمای ساختمان می‌تواند از هر متریالی انتخاب شده و اجرا شود.

معیارهای مهم در انتخاب ارزان ترین نمای ساختمان

نظر ساکنان ساختمان در انتخاب نما از اهمیت به سزایی برخوردار است. نحوه مراقبت و میزان ماندگاری نما ساختمان از اهمیت به سزایی برخوردار است. میزان مقاومت در برابر گرما و سرما، سروصدا، نحوه شست و شو نما از دیگر عوامل مؤثر در انتخاب ارزان ترین نما به شمار می‌روند. شما می‌توانید بر اساس این موارد بین نمای آجری و نما بلوک سیمانی یا هر نوعی یکی را انتخاب کنید.

عواملی مانند نوع متریال نما، نحوه اجرا، متراژ و ابعاد نما، تعداد طبقات ساختمان نیز مهم هستند. ابعاد بالکن و پنجره‌ها، بافت کلی منطقه و محل ساختمان، ارتفاع نما ساختمان، ماندگاری و مقاومت نما در برابر عوامل جوی و محیطی، هزینه بالاسری، کاربری ساختمان، ایمنی نما ساختمان، مراقبت و نگهداری از نما را نباید نادیده انگاشت.

بیشتر بخوانید : تفاوت نمای آجری با بلوک سیمانی

ارزان ترین نمای آجری

ارزان ترین نما می‌تواند نمای آجری باشد. آجر از دوران قدیم برای نمای ساختمان به کار برده می‌شد. در نقاط مختلف ایران از اجر برای نماسازی ساختمان استفاده می‌شده است. از آن جایی که آجر در برابر گرما، سرما و سایر عوامل محیطی و جوی به شدت مقاوم است، بنابراین منطقی است که از آجر برای نماسازی استفاده شود.

نمای آجری ساختمان یکی از ارزان ترین نماهای ساختمانی است که می توانید از آن استفاده کنید

ارزان ترین نما را می‌توانید از بین نماهای مختلف آجری انتخاب کرده و نصب کنید. شما در این مورد می‌توانید با کارشناسان شرکت امیران نما مشورت کنید. به طور یقین بعد از مشاوره می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همیشه می‌توانید به مشاوره‌های کارشناسان امیران نما اعتماد کنید.

ارزان ترین نمای سنگی ساختمان

نمای سنگی یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. این نوع نما بادوام بوده و در عین حال نسبت به عوامل محیطی و جوی بسیار مقاوم است. نما سنگی باعث می‌شود تا ساختمان زیبا به نظر برسد.

نماهای سنگی ساختمان دارای سبک‌های مختلفی هستند برخی از سبک‌های نمای سنگ ساختمان عبارت‌اند از رومی، کلاسیک، مدرن، ساده و غیره که در این بین بیشترین استفاده از سبک نما سنگ، سبک رومی است.

استرچ متال یکی از ارزان ترین نماهای ساختمانی

ارزان ترین نما با این متریال روش جدیدی است که در طراحی و دیزاین نمای ساختمان از آن استفاده می‌شود. استفاده از این متریال باعث می‌شود که نمای ساختمان زیبا و جذاب به نظر برسد. نورپردازی کمک می‌کند تا در شب نما ساختمان جلوه بهتری داشته باشد.

ارزان ترین نما با این متریال در صنعت ساختمان‌سازی تحول بزرگی محسوب می‌شود. شرکت‌های ساختمانی و معماران با این متریال می‌توانند ساختمان‌های زیبایی را ایجاد کنند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. توجه کنید که صنعت ساختمان‌سازی مانند هر صنعت دیگری تغییر می‌کند. توجه به روندهای جدید بازار موجب می‌شود که ساختمان‌ها نسبت به گذشته کارآمد باشند. جذابیت و کارایی باعث می‌شود که بعد از تمام شدن ساختمان بلافاصله به فروش برسد. فروش سریع‌تر واحدهای آپارتمانی موجب می‌شود که ساکنان در آن مستقر شوند.

بیشتر بخوانید : ایده‌های طراحی و دیزاین نمای ساختمان

نمای ساختمان چوبی یا نما چوب ساختمان

نما چوبی ساختمان می‌تواند یکی از زیباترین نماهایی باشد که برای نماسازی ساختمان استفاده می‌شود. البته از نمای چوبی به ندرت استفاده می‌شود. می‌توان از چوب‌های مختلفی در نماسازی استفاده کرد. البته نماهای چوبی برای ساخت ویلا متداول است.

ارزان ترین نما چوب را می‌توان در استان‌های شمال کشور به فراوانی یافت. اغلب اوقات به صورت ویلاهای جنگلی در شمال کشور یافت می‌شوند. شرکت‌های سازنده ویلا برای جلب توجه مشتریان خود از نماهای مختلف چوبی استفاده می‌کنند.

امروزه نماهای چوبی به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین نماهای ساختمانی تبدیل شده و اکثر مشتریان دوست دارند که نماهای ویلاها به صورت نما چوبی ساخته شود. شما می‌توانید ارزان ترین نما چوبی را از بین مجموعه خدمات شرکت امیران نما انتخاب کنید.

نمای ارزان ساختمان

ارزان ترین نما را لازم است که با مشاوره با کارشناسان شرکت امیران نما انتخاب کرده و اجرا کنید. چوب پلاست یکی از نماهای ارزان ساختمان است که می‌توان برای نماسازی از آن استفاده کرد. امروزه این نما به یکی از متداول‌ترین نماهای ساختمانی تبدیل شده است.

نمای ساختمان آجری یکی از مقرون به صرفه ترین نماهای ساختمانی است

ارزان ترین نما چوبی را می‌توان با چوب پلاست با طرح‌های گوناگون به نمایش گذاشت. بهترین عایق بوده و در فصل زمستان از ورود سرما به داخل محل جلوگیری می‌کند. در ضمن جلوگیری از ورود گرما از دیگر عملکردهای نما چوب پلاست محسوب می‌شود. می‌توان این نما را در تمامی شرایط جغرافیایی کشور استفاده کرد که در واقع نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

نما سیمانی

ارزان ترین نما سیمانی را می‌توان یکی از رایج‌ترین نماها محسوب کرد که بسیاری از معماران از آن استفاده می‌کنند. به روش‌های متفاوتی می‌توان آن را اجرا کرد.

ارزان ترین نما سیمانی را می‌توان به دورانی نسبت داد که پیمانکاران ساختمانی از آن استفاده می‌کردند. البته امروزه از این نما کمتر استفاده می‌شود. نماهای سازگار با محیط زیست جایگزین این نوع نما شده‌اند.

نمای مناسب

اجرای نمای مناسب برای ساختمان می‌تواند گاهی اوقات چالش بزرگی محسوب شود. شما با مطالعه ویژگی‌ها و مزایای هر یک از نماها می‌توانید متناسب با بودجه خود یکی را انتخاب کنید. مشاوره با کارشناسان شرکت امیران نما ازهرجهت به نفع شما است.

جمع بندی نهایی و کلام اخر

در مقاله “ارزان ترین نمای ساختمان” به بررسی انواع نماهای ساختمانی از جمله آجری، سنگی، چوبی، استرنج متال و سیمانی پرداختیم. هر یک از این نماها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند.

نماهای آجری با ظاهری طبیعی و گرم، در تأمین حفاظت از ساختمان و جذابیت بصری موثر هستند. هزینه‌های ساخت و نگهداری پایین و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری دوره‌ای زودهنگام نیز جزو مزایا آنها به حساب می‌آید.

نماهای سنگی نیز با استحکام بالا، زیبایی طبیعی و دوام برجسته‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند. با این حال، هزینه‌های بالای ساخت و نصب، وزن سنگ و مشکلات مربوط به نگهداری می‌توانند به عوامل محدود کننده تبدیل شوند.

نماهای چوبی به دلیل ظاهر طبیعی و گرم، آسانی در نصب و تعمیر و خواص عایقی مناسب، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. با این حال، نیاز به نگهداری دوره‌ای و آسیب‌پذیری در برابر آب و حرارت ممکن است چالش‌هایی را برای استفاده در برابر آورد.

نماهای استرنج متال، به دلیل سبکی، قابلیت نصب سریع و مقاومت بالا در برابر آتش و رطوبت، انتخاب مناسبی در ساختمان‌های مدرن محسوب می‌شوند. با این حال، جنس مصنوعی بودن و کمترین عرضه در بازار می‌تواند برخی از محدودیت‌ها را ایجاد کند.

در نهایت، نماهای سیمانی به دلیل قیمت مناسب، چندرسانه‌ای بودن و مقاومت در برابر عوامل جوی، انتخاب محبوبی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری هستند. با این حال، عدم تنوع طرح و رنگ، نیاز به نگهداری و رنگ آمیزی دوره‌ای و کیفیت پایین‌تر در مقایسه با سایر نماها، معایب آنها به حساب می‌آید.

سوالات متداول درباره نمای ارزان ساختمان و آپارتمان

انواع نمای ارزان ساختمان با چه متریال‌هایی اجرا می‌شود؟

نمای ارزان ساختمان با متریال‌هایی مانند آجر که به ارزان‌ترین نمای ساختمان آجری نیز معروف است و سایر مصالح مانند سنگ، چوب، نمای سیمای و غیره تولید می‌شوند که ما در این مقاله به بررسی تمامی این موارد پرداخته‌ایم.

معیارهای مهم انتخاب ارزان‌ترین نمای ساختمان کدام است؟

قبل از اجرای انواع نمای ارزان آپارتمان و ساختمان باید با معیارهای مهم آن نیز آشنا شوید؛ مسلما سلیقه هرفردی با سایر افراد متفاوت است و معیارهای مهم ارزان‌ترین نما شامل زیبایی و اصالت، مقرون به صرفه بودن و سادگی است.

منبع : HomeEdit

4/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *