پروژه آجر نما نسوز مسجد بزرگ لواسان

نام پروژهمسجد بزرگ لواسان
کارفرماآجر گستر امیران نما
آدرستهران / جردن
تاریخ تکمیلمهر ۱۴۰۰
متراژ پروژه۱۰٫۰۰۰ متر مربع

مساجد در ایران از نماهای قدیمی استفاده می‌شود از این رو داشتن یک نمای مسجد جذاب می‌تواند تاثیر بیشتری بر جذابیت ظاهری مساجد بگذارد؛ ما در پروژه آجر نمای مسجد بزرگ لواسان سعی کردیم با استفاده از ۳ رنگ آجر شاموتی پرتقالی، قهوه ای و تیره رنگ آن بتوانیم یک نمای مسجد مدرن و جذاب را برای کاربران و نمازگزاران منطقه لواسان تهران طراحی و تزئین کنیم.

برای خرید آجر نما مسجد باید از آجر نسوز نما استفاده کرد یا از آجرهای نما رسی ۳ سانتی، آجری که برای نمای این مسجد مورد استفاده قرار گرفته است آجر نسوز شاموتی می‌باشد که در بخشی از آن از آجر لعاب‌دار مسجد استفاده شده است.

معمولا در کشور عزیزمان ایران برای نمای دیوار مساجد، نما حسینیه، امامزاده‌ها، طاق گنبدی و گلدسته‌های مسجد، تمام دیوارهای داخلی و خارجی مسجد از آجر نما نسوز شاموتی زرد رنگ مایل به پرتقالی استفاده می‌شود. نمای مسجد باید نمایی سنتی و ایرانی اسلامی باشد که این امر توسط آجر نما با معماری ایران همخوانی و همسو می‌باشد.

مسجد آجری در معماری ایران و اسلام قدمتی دیرینه دارد و این نوع معماری به حال حاظر نیز کشیده شده است و امروزه در معماری مدرنیته نیز دیده می شود. در ادامه به انواع آجر نما مسجد و کاربردها به همراه قیمت آجر برای مسجد می پردازیم.

انواع آجر برای نمای مسجد

  1. آجر نسوز: به دلیل مقاومت بالای آجرهای نسوز، این محصول سالیان سال مقاومت دارد و نمایی ماندگار و اصیل به وجود می‌آید. انواع آجرهای نسوز مناسب نمای مسجد آجرهای شاموتی با طیف رنگی زرد رنگ و پرتقالی رنگ می‌باشد. لازم به ذکر است تکسچر آجر شاموتی امیران یکی از بهترین آجرها برای طراحی سه بعدی معماران می‌باشد.
  2. آجر رسی: به دلیل قیمت پایین و با توجه به همه گیر بودن استفاده آجر رسی برای نما مسجد به کارگیری آن بسیار طرفدار دارد. آجرهای رسی را برای نمای بیرونی و نمای داخلی مساجد استفاده می‌نمایند. این آجر نمای ارزان قیمت و با کیفیت دارای دو رنگ می‌باشد که یکی آجر نمای زرد و دیگری آجر نمای قرمز می باشد.
  3. آجر سنتی قزاقی: بهترین آجری که می‌تواند نمای سنتی را به مسجد بدهد، آجر قزاقی می‌باشد. آجرهای قزاقی امیران در ۴ رنگ پوست پیازی، گلبهی، قرمز و زرد نخودی می باشند و در طرح‌های پلاک، رستیک و قزاق سنتی تولید می‌شوند.
  4. آجر لفتون ۱۰ سوراخ: این آجر که یکی از پر کاربردترین مصالح برای ساختمان می‌باشد، هم برای دیوار چینی داخلی و بیرونی مسجد استفاده می‌شود. همچنین از نوع با کیفیت آجر لفتون برای نمای بیرونی نیز به صورت همزمان استفاده می شود. آجر ۱۰ سوراخ قرمز و آجر ۱۰ سوراخ زرد امیران نما متداول‌ترین این آجرها می‌باشند.
  5. آجر لعابدار: آجرهای لعابدار یا آجر روکش دار (لعابی) با رنگ‌های لاجوردی، سبز فیروزه‌ای و کرمی رنگ می‌باشند. این نوع آجر به صورت کاملا سنتی و دستی توسط کاگران کارخانه‌های آجر سازی تولید می‌شوند.

کاربردهای آجر نما در ساخت نمای مساجد

آجرهای نما از زمان‌های بسیار گذشته کاربرد گسترده‌ای داشته‌اند. در قدیم اکثر امامزاده‌ها و مساجد از آجر ساخته شده بودند و مجددا با آجر و آجر نما بازسازی شده‌اند. بنابراین برای مرمت مسجدهای قدیمی بهترین متریال، آجر نما برای نوسازی و بازسازی می‌باشد.
امروزه به جرات می‌توان گفت که در تمام مساجد، امامزاده‌ها و صحن‌ها، طاق‌های قوسی شکل مساجد و اخیرا حسینیه‌ها از آجر نما استفاده شده است.
از آجر نما برای نمای داخل ساختمان مسجد و بیرون مسجد استفاده می‌کنند. ابعاد این نوع آجرهای نما معمولا ۷ در ۳۲ سانتیمتر می‌باشد و برای لبه‌های دیوار و کنج‌های ساختمان از آجر نما ال استفاده می‌شود.

قیمت و خرید آجر نما برای نما مسجد

برای دریافت بهترین قیمت آجر نما و آجر دیوار چینی مسجد با شماره تماس‌های شرکت آجر نما امیران تماس بگیرید. با خرید مستقیم آجر نما مساجد از کارخانه آجر امیران دیگر نگران قیمت و کیفیت آجر نباشید، شرکت امیران نما محصولات آجر نمای خود را تا ۱۵ سال ضمانت بی قید و شرط می‌نماید.

چگونه با استفاده از آجر یک نمای مسجد زیبا طراحی کنیم؟

طراحان عزیز می‌توانند با استفاده از انواع آجر نسوز، قزاقی، لعابی یا روکش دار، آنتیک و غیره به طراحی انواع نمای مسجد بپردازند و به آن جلوه زیباتری دهند؛ جلوه زیباتر نمای مساجد در پروژه‌های ساخت‌وساز با استفاد۰ از ترکیب رنگی آجرها زیباتر نیز می‌شوند که ما در این صفحه به بررسی نمای طراحی شده با آجر مسجد پرداخته‌ایم.

کاربرد آجر نما در طراحی نمای مساحد چیست؟

آجرهای نما از زمان‌های بسیار گذشته کاربرد گسترده‌ای داشته‌اند. در قدیم اکثر امامزاده‌ها و مساجد از آجر ساخته شده بودند و مجددا با آجر و آجر نما بازسازی شده‌اند. بنابراین برای مرمت مسجدهای قدیمی بهترین متریال، آجر نما برای نوسازی و بازسازی است.

تماسمحصولاتپروژه هاواتس‌اپ