بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی با عکس ایده

بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی از  خاص‌ترین و منحصر به فردترین مصالحی که امروزه در ساختمان های به کار می رود.  این نوع بتن در اندازه های متفاوت و سطحی صیقلی و صاف و با رنگی که به صورت معمول خاکستری و سرد تولید و در بازار وجود دارد. در نمای داخلی خانه، شرکت‌ها یا اماکنی نظیر رستوران و کافه که به سبک مدرن طراحی و ساخته شده‌اند، بکارگیری بتن اکسپز جلوه‌ای جذاب ایجاد می کند. دلیل این موضوع سادگی، رنگ و زیبایی خاصی است که بتن اکسپوز به همراه دارد و باعث می شود که نمای داخلی ساختمان کاملا مدرن به نظر برسد.

بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

بتن اکسپوز در طراحی داخلی

چرا از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند؟

ممکن است شما اطلاعی از مشخصات این محصول نداشته باشید و یا ندانید که بتن اکسپوز چیست؟ و شاید استفاده از بتن با این شکل برای شما جای تعجب داشته باشد. مهم ترین دلیل این امر سرد بودن و خنثی بودن بتن و رنگ آن است که باعث می شود فضای ساختمان به صورت فوق‌العاده‌ای مدرن و خاص به نظر برسد. از طرف دیگر استفاده از بتن اکسپوز به صورت تایل ساده باعث می شود که بتوانید طراحی های مینیمال، ساده و البته فوق العاده جذاب، به روز و متفاوت را در دکوراسیون ساختمان به کار بگیرید. در واقع رنگ‌ خنثی پنل های بتن اکسپوز باعث می شود دست طراحان دکوراسیون داخلی ساختمان برای چیدمان ساده و کاملا مدرن کاملا باز باشد. درست است که پنل بتن اکسپوز غالبا در رنگ خاکستری مات دیده می‌شد اما این نکته را نباید از یاد برد که می توان بتن اکسپوز را به صورت پنل‌ها و تایل‌هایی با ابعاد مختلف و کاملا سفارشی در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون طراحی کرد. برای مثال می توان به جای به کار بردن تایل های ساده با سطح صیقلی، از تایل هایی استفاده کرد که به صورت سه بعدی طراحی می شوند تا جذابیت دکوراسیون داخلی ساختمان را بیشتر کرد. طراحان نما و دکوراسیون داخلی ساختمان های مدرن معتقدند که بهتر است از تایل های سه بعدی بتن اکسپوز در فضاهایی مثل فضاهای اداری و یا سالن های کنفرانس استفاده کرد. البته استفاده از آنها در قسمت پشت تلویزیون هم طراحی‌ای بسیار کاربردی و مرسوم است.

نکته مهم در استفاده از محصول جذاب، این است که هزینه طراحی، نصب و نگهداری بتن اکسپوز نسبت به انواع دیگر متریال مورد استفاده در دکور داخلی، بسیار مقرون به صرفه تر است. این مطلب با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. از ویزگی‌های اصلی بتن های اکسپوز می‌توان گفت که بسیار محکم هستند، عمری طولانی دارند، در برابر نفوذ آب، باد و عوامل حرارتی به شدت از خود پایداری و مقاومت نشان می دهند. پس چرا نباید از آنها برای نمای داخلی ساختمان خود استفاده کنیم تا به این ترتیب بتوانیم هزینه های خود را کاهش دهیم؟

امیران نما هم در کنار دیگر محصولات ساختمانی خود، این محصول را در ابعاد مختلف و با رنگ‌هایی متفاوت تولید و به بازار عرضه کرده است. بافت نسبتا نرم بتن اکسپوز امیران نما را در نظر بگیرید و تصور کنید که با استفاده از چنین متریال خاص و متفاوتی، چقدر فضا‌هایی مثل سالن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام،  آشپزخانه، یا حتی محیط و اتا‌ق‌های دفتر یا شرکت شما مدرن و زیبا خواهد شد. برای اطلاع کامل از این محصول یا اطلاع از قیمت پنل بتن اکسپوز حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

اگر بخواهید حتی خودتان هم می‌توانید بر روی بتن‌ها طراحی و رنگ آمیزی کنید و رنگ آنها را از حالت خنثی و سرد خارج کنید. البته توصیه متخصصان دکوراسیون داخلی ساختمان این است که به جای رنگ کردن بتن، بهتر است از وسایلی استفاده کنید که رنگ های گرم داشته باشند.

بتن اکسپوز در دکور پشت تلویزیون

بتن اکسپوز دکوراسیون داخلی پشت تلویزیون

 

بکارگیری بتن اکسپوز در فضاهای مختلف

بتن اکسپوز در اماکن و فضاهای مختلفی کاربرد دارد و می‌تواند جلوه‌هایی بی‌نظیر و مدرن به سازه و ساختمان شما، چه در بیرون آن و چه در فضاهای داخلی بدهد. البته نباید هنر طراح و نحوه‌ی اجرای آن را فراموش کرد. سلیقه مشتری، طراحی زیبا، اجرای ماهرانه با در نظر گرفتن تمام شرایط و تجارب می‌تواند نمایی ماندگار را برای شما خلق کند. در ادامه کاربرد پنل بتن اکسپوز را با تصاویر مرتبط برای شما شرح می‌دهیم.

راهرو و راه‌پله

تصور نکنید که طراحان و سازندگان سازه از پنل بتن اکسپوز فقط در فضاها ودیوارهای داخلی ساختمان استفاده می‌کنند. از این پنل‌ها می‌توان در ظاهر راه پله یا راهرو هم استفاده کرد. تجربه و اجرای طراحان دکوراسیون بعد از استفاده از بتن اکسپوز در نما نشان می‌دهد حتی برای زیباتر شدن فضا در راه پله‌ها، می‌توانید نرده یا پلکان یا هر دو این‌ها را از چوب طراحی و اجرا کنید تا فضا گرم‌تر، چشم نواز و زیبا شود.

 

بتن اکسپوز در راه پله

بتن اکسپوز راه پله

سالن

اگر کفپوش اتاق یا سالن پذیرایی‌تان از چوب باشد، بکارگیری بتن های اکسپوز در دیوارها فضا را شیک می‌کند. البته تناسب و استفاده از وسایل و دکوراسیون در کنار طراجی سالن با پنل بتنی، تاثیر بسیار زیادی در نمای سالن شما خواهد داشت. پس در تهیه و هماهنگی طراحی سالن به تمام نکات آن توجه کنید.

بتن اکسپوز در سالن

اتاق خواب

علاوه بر کاربرد جذاب پنل بتنی در راهرو و راه‌پله، از آن برای جذاب‌تر شدن اتاق خواب هم می‌شود استفاده کرد. این موضوع باز هم با ترکیبی از بتن و چوب جالب می‌شود. به این ترتیب که دیوار پشت تخت خواب خود را از جنس بتن اکسپوز طراحی کنید. البته در چنین حالتی حتما یادتان باشد که تخت خواب باید از جنس چوب باشد. آباژور بلندی که پایه چوبی بلندی دارد هم باعث می شود فضا زیبایی دو چندانی داشته باشد. 

بتن اکسپوز در اتاق خواب

هماهنگی بتن اکسپوز با طراحی اتاق خواب

آشپزخانه

آشپزخانه قلب تپنده خانه است و در معماری مدرن، یکی از زیباترین قسمت های ساختمان. می توانید برای ساخت کانتر به سراغ پنل های بتن اکسپوز بروید و برای اطراف آن از صندلی هایی استفاده کنید که از جنس چوب هستند و قسمت نشیمنگاه آنها رنگ های گرمی دارد. با توجه به اینکه کابینت آشپزخانه بیشتر از چوب ساخته می‌شود، استفاده از اکسپوز برای کف یا دیوارها (یا هر دو) جلوه‌ای جدید و وزین به آشپرخانه شما خواهد داد.

 

بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

تلفیق بتن اکسپوز با وسایل و دکور چوبی آشپزخانه

سرویس های بهداشتی

استفاده از دیواره هایی از جنس بتن اکسپوز در سرویس های بهداشتی و حمام ها جلوه ای خاص و کاملا متفاوت به این مکان می بخشند. برای زیباتر کردن فضا می توانید در دیواره وان از این نوع بتن استفاده کنید که البته هم باعث زیبا شدن حمام می شود و هم اینکه به خاطر پایداری در مقابل نفوذ آب، عمری طولانی خواهد داشت. می توانید روبروی آینه از تایل های بتنی استفاده کنید و یا حتی می توانید آینه ها را بر روی دیواره های بتنی نصب کنید.

 

بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

کاربرد اکسپوز حتی در سرویس‌های بهداشتی

مزایای استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

اگر تصمیم بگیرید از بتن های اکسپوز در طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان خود استفاده کنید، باید با مزایای آن نیز آشنا باشید تا بتوانید با خیالی آسوده از این متریال خاص و جذاب بهره بگیرید.

اولین مزیت همانطور که اشاره کردیم، مقرون به صرفه بودن استفاده از بتن های اکسپوز است. در حقیقت نه تنها این بتن ها نسبت به سنگ و آهنگ و آجر و چوب و سایر مصالح ساختمانی بسیار ارزان تر هستند، بلکه از نظر زمانی نیز به خاطر راحت بودن نصب آنها، کار سریع تر پیش می رود. به غیر از همه این ها در نظر داشته باشید که به راحتی می توان بتن اکسپوز را تمیز کرد. برای این کار فقط به یک تکه پارچه و مقداری تمیز کننده نیاز است تا بتوان به راحتی گرد و غبار و لکه هایی که ممکن است به دلایل مختلف بر روی سطح آن نشسته باشند را پاک کرده و سطح بتن را کاملا تمیز کرد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *