پیش بینی قیمت 1403 |طلا، دلار، مسکن و آجر | امیران نما

پیش بینی قیمت ۱۴۰۳ آجر، مسکن، طلا و دلار

تصور نکنید که فقط پیش بینی قیمت دلار، ارز و قیمت آجر و دیگر مصالح ساختمانی آن هم از طرف سازندگان و مالکینی که قصد ساخت یا باز سازی دارند، انجام می‌شود. این روزها عموم مردم درحال رسد و بررسی قیمت طلا، ارز (به خصوص دلار و یورو)، سکه، مصالح ساختمانی (آهن و میلگرد، آجر و سیمان) و… هستند. به نحوی که روزانه و لحظه‌ای در حال مشاهده این موضوعات و بررسی روند کاهشی و افزایش قیمت این اقلام و پارامترها هستند. از این رو ما سعی کردیم با توجه به اطلاعات بدست آمده از طریق سایت‌های خبری مختلف، شبکه‌های اجتماعی و نظرات کارشناسان محترم در این حوزه برای شما مطالبی را با عنوان پیش بینی قیمت دلار، پیش بینی قیمت طلا، پیش بینی قیمت سکه و پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ را برایتان جمع آوری کنیم.

هرچند برخی از دوستان راجع‌به پیش گویی سال ۱۴۰۳ از ما سوال می‌پرسند ولی متاسفانه قدرت پیش بینی و پیش گویی سال ۱۴۰۳ مقوله‌ای نیست که به راحتی بشود انجام داد؛ همین پیش بینی طلا، دلار، مسکن، سکه و غیره هم ۱۰۰% نیست و نمی‌توان گفت جزو پیش گویی سال جدید است ولی می‌توان با همین موارد تا حدودی نرخ‌ها را در سال ۱۴۰۳ پیش گویی کرد.

در این مطلب علاوه بر بررسی نظرات و گفته‌های عزیزانی همچون منصور غیبی، محمد کشتی آرا و غیره نیز در این مطلب آورده شده است که در ادامه با آن‌ها مواجه خواهید شد.

آجر، یکی از اصلی‌ترین مصالح در ساختمان‌سازی است. قیمت این محصول نیز مانند دیگر مصالح بر قیمت مسکن و به‌طورکلی ساخت‌وساز اثر مستقیم دارد. بااین‌حال، قیمت آجر خود تحت تاثیر بازارهای مختلف نیز قرار می‌گیرد. پیش‌بینی قیمت آجر، کار چندان ساده‌ای نیست و نمی‌توان در رابطه با آن، اظهار نظر قطعی کرد. بااین‌حال، آگاهی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آجر و آجر نما و روند احتمالی آن‌ها در آینده، سبب تصمیم‌گیری بهتر در خصوص زمان و مقدار خرید می‌شود. امری که درنهایت کاهش هزینه‌های پروژه و امکان مانور بیشتر روی قیمت و فروش سریع‌تر و بهتر را درپی دارد.

در این مقاله، عوامل موثر بر قیمت آجر را معرفی کرده و تلاش می‌کنیم به پیش‌بینی آن‌ها در سال ۱۴۰۳ بپردازیم. در نهایت نیز تلاش می‌کنیم برآوردی کلی از وضعیت قیمت آجر در سال آینده ارائه کنیم. با ما همراه باشید و دیدگاه شفاف‌تری نسبت به وضعیت یکی از اصلی‌ترین مصالح ساخت‌وساز در سال آینده پیدا کنید.

علاوه بر این موضوع، به بررسی و پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ و میزان رشد هزینه‌های آن پرداخته‌ایم؛ لازم به ذکر است که در ادامه علاوه بر بازار مسکن، به پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ و طلا نیز پرداخته‌ایم که می‌توانید از طریق لیست زیر به آن دسترسی داشته باشید.

بازار مسکن، دلار، طلا و پیش بینی قیمت آجر

اصلی‌ترین صنعت مصرف‌کننده آجر، صنعت ساخت و ساز و مسکن است. وضعیت این صنعت، همواره متاثر از قیمت مصالح، ازجمله آجر، سیمان و… بوده و از سوی دیگر بر آن‌ها نیز تاثیرگذار است. با افزایش ساخت‌وساز معمولا قیمت هر متر مربع آجر نیز افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، تصمیمات دولت در این خصوص نیز نقش مهمی دارد. بازار مسکن خود متاثر از بازارهای سرمایه‌گذاری دیگر مانند بورس، طلا و ارز است. در سال‌های اخیر، حتی در زمان رکود خریدوفروش مسکن نیز شاهد افزایش قیمت این اقلام بوده‌ایم. موضوعی که یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت آجر هم بوده است.

پیش بینی قیمت هر متر مربع آجر در سال 1402 که بر قیمت مسکن نیز تاثیر گذار است

البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که قیمت دلار نیز تاثیر مستقیم و برخی مواقع تاثیر غیر مستقیم بر قیمت آجر دارد پس بهتر است جدا از مسئله پیش بینی قیمت مسکن به پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ بپردازیم؛ هرچند در این بخش از سایت امیران نما علاوه بر پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ بخشی را نیز برای پیش بینی قیمت طلا در این سال اختصاص داده است؛ لذا با ما همراه باشید تا بهترین و برترین موارد پیش بینی سال ۱۴۰۳ را برایتان بر اساس منابع مختلف شرح دهیم.

واحد پیش بینی در سال ۱۴۰۳ درصد اطلاعات بیشتر
دلار آمریکا ورود به کانال ۶۰ هزار تومان ۲۵ الی ۴۵ درصد مشاهده
طلا افزایش قیمت هر انس به بیش از ۲۰۰۰ دلار ۱۲ الی ۲۵ درصد مشاهده
مسکن افزایش قیمت مسکن (رسمی) ۱۴ الی ۲۰ درصد مشاهده
مسکن افزایش قیمت مسکن (غیر رسمی) ۳۵ الی ۵۰ درصد مشاهده
آجر افزایش قیمت آجر ۱۷ الی ۳۵ درصد مشاهده

پیش بینی قیمت ۱۴۰۳ مسکن 

گفتیم که اصلی‌ترین محل مصرف آجر در ساختمان سازی و مسکن است؛ از این رو پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز در کنار پیش بینی قیمت آجر حائز اهمیت می‌شود.
یکی از مسائلی که روی قیمت مسکن در سال جدید اثر دارد، قیمت آجر است؛ به گزارش خیرآنلاین، قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ افزایش دارد و این موضوع همانند پسا جهش سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وضعیت مشابهی را دارد.

طبق گفته این دوستان که بر اساس مکالمه سازندگان ساختمان که در سال آینده خواهان ارائه و فروش مسکن‌های ساخته شده خود هستند اعلام کرده است که تورم ماهانه مسکن در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ درصد است از این رو در راستای پیش بینی قیمت مسکن در سال جدید باید گفت که مسلما افزایش قیمت نسبتا بالایی خواهیم دید.

اما قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ با توجه به متغیرهای مختلف اثرگذار تورمی و افزایش تقاضا سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، میزان تورم ملکی که به طور غیر رسمی است بین ۳۰ الی ۳۵ درصد بوده است و مسلما در سال ۱۴۰۳ نیز تنها به عدد ۱۴ درصد نمی‌شود بسنده کرد و قطعا بالاتر خواهد بود.

بخش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ 

با توجه به اتفاقات اخیر طبق و افزایش مکرر قیمت دلار در طی سال ۱۴۰۲، قیمت مسکن و ملک نیز افزایش داشته است و رشد حداقل ۱۵ درصدی را در حال تجربه است و این درحالی است که هنوز به پایان سال ۱۴۰۲ وارد نشده‌ایم و نرخ تورمی مسکنی که در سال ۱۴۰۲ پیش بینی میشد را در انتهای امسال در حل تجربه هستیم بر این اساس شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن و خانه در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود و شاید این افزایش بیش از میزان تورم اعلامی ۳۰ الی ۳۵ درصد (به طور غیر رسمی) باشد.

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

در گزارش جدید “اقتصاد ۱۰۰” گزارشی با نقل قول از منصور غیبی نشر داده است که بیانگر موضوع افزایش درخواست و سوال و پرسش در بازار مسکن است. البته درضدی از دلیل این موضوع رسیدن با نوروز است ولی به نظر می‌رسد تورم مسکن بیش از درصدهای پیش بینی شده در این مقاله نیز پیش بینی شده است.

ما در پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ گفته بودیم که تا آخر امسال هم با تورم روبرو هستیم ولی در روزهای پایانی سال هم با توجه به افزایش مکرر قیمت دلار، قیمت طلا و سکه، قیمت مصالح ساختمانی و غیره و با توجه به تیتر خبرگزاری های مختلف افزایش می‌یابد.

به نقل از وب سایت خبرآنلاین و به گفته منصور غیبی: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با نزدیک شدن به پایان سال، تحرک خریداران در بخش مسکن و معاملات ملکی با رونق نسبی مواجه است و حداقل، حضور و پرسش در این زمینه افزایش یافته است.
وی افزود: بر اساس مطالعات میدانی، این تراکم تقاضا در غرب منطقه ۵، جنوب منطقه ۲، محدوده مرکزی مناطق ۹ و ۱۰ و همچنین بخش مرکزی منطقه ۴ از لحاظ پرسش و پاسخ و حضور برای اطلاع از قیمت خرید و فروش ملک بیشتر بوده است. البته همان‌طور که بیان شد، این تراکم فعلی با توجه به نزدیکی سال نو طبیعی است.

اما با توجه به روند رشد قیمت مسکن در انتهای سال ۱۴۰۲، این تورم را تا پایان امسال تجربه کنیم و در سال جدید مبالغ بالاتری را جزو تورم و پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ بدانیم.

طبق گفته برخی از کارشناسان در فضای مجازی؛ قیمت متوسط هر متر ملک در سال ۱۴۰۳ (تهران) از متری ۷۰ میلیون تومان به متری بیش از ۹۰ میلیون تومان و قیمت متوسط هزینه ساخت نیز برای هر متر مربع ساختمان از ۱۸ میلیون تومان به بالای ۲۲ میلیون تومان می‌رسد همچنین بقیه شهر ها را نیز به همین نسبت محاسبه نمایید.

آپدیت جدید بخش پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ (7 اسفند ۱۴۰۲)

تنها ۷ روز از آخرین به روز رسانی بخش مسکن مقاله پیش بینی قیمت مسکن، طلا، دلار و آجر امیران نما گذشته است و خبرها حاکی از افزایش چشمگیر قیمت مسکن قبل از پایان سال ۱۴۰۱ و ورود به سال ۱۴۰۲ است؛ به نقل از وب سایت “فرارو” و به گزارش وب سایت خبری “مهر نیوز” افزایش قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران نسبت به مناطق شمالی تهران پیشی گرفته و شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصد بوده‌ایم.

به نقل از سایت فرارو؛ در منطقه یک تهران، قیمت هر متر مربع مسکن در اواخر سال ۱۴۰۱ در محله الهیه معادل ۱۱۰ الی ۲۰۰ میلیون، در محله قیطریه معادل ۱۱۱ الی ۱۴۵ میلیون، در محله تجریش ۱۰۰ الی ۱۴۰ میلیون و در محله حکمت ۱۳۶ الی ۲۰۰ میلیون تومان است؛ همچنین در محله‌های جنوبی تهران همانند نازی آباد قیمت هر متر مربع معادل ۳۷ الی ۵۳ میلیون، باغ آذری معادل ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین به نقل از وب سایت خبری “خبر آنلاین”، به گزارش سایت اکوایران و به گفته یکی از کارشناسان و مشاوران املاک؛ نظارتی بر قیمت‌گذاری ملک وجود ندارد، هر سال که می‌گذرد قیمت ملک به صورت تصاعدی است و تورم افزایش یافته؛ سال جاری، شاهد حدودا پنج بار افزایش قیمت در حوزه مسکن بودیم و طبق پیش بینی وی، قیمت مسکن همچنان روند صعودی فعلی‌اش را در سال آینده هم طی کند.

پیش بینی تورم مسکن در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۱، اتفاقی در بازار مسکن رخ داد که پساجهش نام گرفت در پی آن، قیمت مسکن به‌شدت افزایش یافت. در سال ۱۴۰۲، اما تا حدودی شاهد کاهش شیب این روند بوده‌ایم؛ هرچند که با مقایسه قیمت‌ها با سال ۱۴۰۱، متوجه افزایش محسوس قیمت‌ها می‌شویم. بیشتر کارشناسان اقتصادی به‌خصوص متخصصان حوزه‌ي مسکن، معتقد هستند که در سال ۱۴۰۳، وضعیتی میانه را شاهد خواهیم. یعنی قیمت مسکن با شیبی کمتر نسبت به سال ۱۴۰۱ و بیشتر نسبت به ۱۴۰۲، رشد خواهد کرد. متوسط عدد پیش‌بینی‌شده توسط بیشتر وب‌سایت‌ها و تحلیلگران، ۱۵ درصد است.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که تاثیر اصلی‌ترین عامل در قیمت آجر بر آن افزایشی خواهد بود. یعنی با رشد قیمت‌ها در بازار مسکن، شاهد رشد قیمت آجر نیز خواهیم بود. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که سرعت رشد قیمت مسکن در سال آینده در سه‌ماهه‌ي اول در تهران نسبتا پایین است. امری که در اقتصاد ایران همیشه طبیعی بوده و تقریبا برای همه‌ي بازارها یکسان است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود آجر نیز افزایش قیمت خود را از تابستان ۱۴۰۳ شروع کند به‌ویژه اینکه اساسا ساخت‌وساز نیز در این فصل رونق می‌گیرد.

پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ و تاثیر آن بر قیمت خرید آجر

حتما هنگام خرید آجر توجه کرده‌اید که قیمت این محصول تا چه اندازه تحت تاثیر قیمت دلار است. افزایش قیمت دلار، نشان‌دهنده‌ي کاهش ارزش پول ملی است و درواقع، این کاهش ارزش است که سبب افزایش قیمت کالاها می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، تولیدکننده باید سود ثابتی را برای خود در نظر بگیرد تا بتواند هزینه‌هایش را تامین کند. همچنین ممکن است تولیدکننده‌ای دستگاه‌ها یا برخی مواد اولیه خود را از خارج کشور تامین کند در این صورت، افزایش قیمت دلار، سبب افزایش لحظه‌ای قیمت آجرهای او نیز خواهند شد.

بیشتر بخوانید : کاربرد انواع آجر

پیش بینی قیمت 1403 دلار آمریکا 

هرچند که روند چندساله‌ي اخیر به ما می‌گوید که قیمت دلار آمریکا در بازه‌های بیشتر از ۶ ماه با احتمال بسیار زیاد، صعودی خواهد بود؛ اما همچنان نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از این موضوع ارائه داد. مسائل سیاسی و اقتصادی بزرگ و حتی لحظه‌ای، وضعیت برجام و غیره بر این شاخص، اثرگذار هستند. یکی از منابع پیش بینی قیمت ۱۴۰۳ دلار، بودجه‌ي سال آینده است که در زمان نگارش این مقاله هنوز جزئیات آن مشخص نیست و هرساله، اواسط دی ماه مشخص می‌کند. دولت در برنامه‌ی خود اشاره‌ي مستقیمی به قیمت دلار نمی‌کند؛ اما با بررسی جزئیات آن می‌توان به پیش‌بینی‌های تیم اقتصادی دولت پی برد.

درحالی‌که برخی نمایندگان مجلس به‌طورقطع می‌گویند که قیمت دلار در سال آینده زیر ۳۰ هزار تومان خواهد بود؛ اما برخی کارشناسان ورود آن به کانال ۴۰ هزار تومان را نیز پیش‌بینی می‌کنند. مهم این است که هر دوی این اعداد از متوسط قیمت دلار در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲بیشتر هستند. بنابراین می‌توان گفت که قیمت ارز دلار نیز قطعا در سال آینده به‌گونه‌ای خواهد بود که افزایش قیمت آجر را در پی خواهد داشت.

بااین‌حال، ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برخی از تولیدکننده‌های ایرانی آجر مانند امیران نما محصولات خود را به کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای همسایه صادر می‌کنند. افزایش قیمت دلار آمریکا در سال ۱۴۰۳می‌تواند تا حدودی اثرات منفی دیگر عوامل را برای این دسته از تولیدکننده‌ها کاهش دهد. بنابراین احتمالا خرید آجر از تولیدکننده‌های صادرکننده، می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

پیش بینی قیمت دلار آمریکا در سال ۱۴۰۳

از آنجایی که افزایش قیمت دلار در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ وحشت عجیبی را بر اکثریت عموم مردم گذاشته است، طبق آمار رسمی سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” قیمت دلار آمریکا تا تاریخ ۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ وارد کانال ۴۵۰۰۰ تومانی شده است که همین امر موجب می‌شود تمامی قیمت‌ها در ایران تحت تاثیر قرار گیرند.

بر طبق آمار دقیق این رسانه قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد تا به این لحظه (۱۳:۳۶ | ۰۳ بهمن ۱۴۰۱) ۴۴۳,۰۲۰ ریال است و طبق برخی از کارشناسان در شبکه‌های مجازی پیش بینی می‌شود که دلار آمریکا تا قبل از ورود به سال ۱۴۰۲ وارد کانال ۵۰۰۰۰ تومانی شود.

پیش بینی قیمت دلار آمریکا در سال ۱۴۰۳ 

با گذشت حدود ۲۷ روز از آخرین بازبینی در پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قیمت دلار در بازار آزاد ایران تا به این لحظه ۵۹۳٫۰۰۰ ریال معادل ۶۲٫۳۰۰ تومان است که با افزایش تقریبی ۵٫۰۰۰ تومانی مواجه هستیم؛ این افزایش درصد تقریبی معادل ۱۲ درصدی است.

همچنین وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” نیز قیمت لحظه‌ای دلار در بازار آزاد را از وب سایت خود حذف کرده و در جایگاه آن از قیمت دلار صرافی ملی رونمایی کرده است که قیمت آن در این لحظه (۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰) معادل ۴۵۲٫۰۴۰ ریال یا ۴۵٫۲۰۴ تومان است.

بر طبق پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ که در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۱ گفته بودیم که در سال ۱۴۰۲ قیمت دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومانی می‌شود؛ اخبار در طی این ۲۷ روز گذشته حاکی از آن است که زودتر از موعد پیش بینی شده وارد کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم شد.

با این روند پیش بینی می‌شود قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ وارد کانال ۵۵ هزار تومانی و یا ۶۰ هزار تومانی شود.

تحولات ۱ اسفند ۱۴۰۲: خبرها حاکی از افزایش قیمت دلار آمریکا تا قیمت بالاتر از ۵۰ هزار تومان است که در پیش بینی قیمت دلار آمریکا در سال ۱۴۰۳، پیش بینی می‌شد که ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی تا پایان آخرین روز سال شود ولی متاسفانه خبرها حاکی از ورود به کانال ۵۰٫۰۰۰ تومانی در ابتدای اسفند سال ۱۴۰۱ است.

به روز رسانی بخش پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ 

با گذشت ۶ روز از آخرین آپدیتی در بخش پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ که در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ ویرایش شده بود؛ پیش بینی کرده بودیم که قیمت دلار وارد کانال ۵۵ هزار تومانی و یا ۶۰ هزار تومانی شود ولی متاسفانه با گذشت چند روز پس از آخری پیش بینی، قیمت دلار آمریکا در تاریخ ۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در ساعت ۱۳:۱۵ به قیمت ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و مقصد کانال ۶۰ هزار تومانی را لمس کرد ولی در ساعت ۱۵:۰۰ قیمت دلار آمریکا به ۵۷ هزار تومان رسید و در نهایت در سال ۱۵:۳۰ روز ۷ اسفند ۱۴۰۲ به کانال ۵۵ هزار تومانی رسید، ولی با توجه به تغییرات و ریزش سریع قیمت دلار، خبر موثقی در این باره در دست نیست؛ با این روند بازار قیمت دقیق دلار را برای سال آینده نمی‌توان پیش بینی کرد ولی امکان روند افزایشی در این بازار زیاد است.

قیمت دلار آمریکا در مرکز مبادله و پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۲

نکته جالب توجه اینجاست که وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” قیمت دلار را که در تاریخ ۱ اسفند با عنوان دلار صرافی ملی با قیمت ۴۵,۲۰۴ معرفی می‌کرد، امروز با تغییر عنوان این بخش به نام قیمت دلار مرکز مبادله قیمت دلار را در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه معادل ۴۲,۶۸۰ تومان معرفی کرد.

پیش بینی قیمت ۱۴۰۳ طلا 

به گزارش خبرگزاری موج؛ با توجه به موضوع افزایش قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های اخیر که تحت تاثیر معاملات دلار وارد کانال ۱۷۰۰ (عدد دقیق تا تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ معادل ۱۷۹۳ دلار) دلار شده است و از آنجایی که بازار طلای ایران وارد تورم رکودی شده است و سال میلادی نیز رو به اتمام است و با توجه به این موضوع که خرید طلا طی این ماه‌ها رو به افزایش است، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ کار بسیار دشواری است.

ولی خبرها از پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ با توجه به نرخ انس جهانی طلا حاکی از آن است که وارد کانال ۲۰۰۰ دلار شود.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ با توجه به درگیر بودن روند معاملاتی قیمت انس طلا در بازار جهانی است اعلام کرد که پیش بینی آن بسیار پیچیده است و تصریح کرد که در شرایط کنونی به تصمیمات اروپا در رابطه با تامین سوخت دارد و همین تصمیم روی قیمت دلار نیز اثر گذار است و از این اگر این اتفاق رخ بدهد در پیش بینی قیمت طلا سال ۱۴۰۳ می‌شود گفت که نرخ قیمت انس طلا در بازار جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

نمودار قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ (۰۱ خرداد ۱۴۰۲)

ما بخش جدیدی را با عنوان نمودار قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ تهیه و تنظیم کرده‌ایم تا بتوانیم پاسخ سوالاتی مانند قیمت هر گرم طلا در ۳۰ سال گذشته را در کنار آمار افزایشی نمودار قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ را بدهیم. البته نمودار قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ نیز در این قسمت عنوان شده است تا تغییرات فصل بهار قیمت طلا را بدانید و به بخش پیش بینی قیمت طلا با دانش بالاتری وارد شوید.

نمودار قیمت طلا در سال 1401 از فروردین الی اسفند

ما سعی کرده‌ایم در عکس نمودار قیمت طلا در سال ۱۴۰۱ واضح و کامل برایتان شرح دهیم ولی به طور کلی قیمت هر گرم طلا در اول سال ۱۴۰۱ که در تاریخ ۶ فروردین قیمت گذاری شده بود معادل ۱٫۲۳۵,۸۰۰ تومان و نهایتا در پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۲,۶۴۰,۶۰۰ بسته شد و این به معنای افزایش بیش از ۱۰۰ درصد است.

نمودار قیمت طلا در سال 1402 (نمودار قیمت هر گرم طلا در فصل بهار از فروردین تا خرداد سال 1402)

همان‌طور که در نمودار قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید، ارزش طلا در اولین فصل از سال یعنی فصل بهار در حال درجا زدن است و در رنج قیمت ۲,۴۵۰,۰۰۰ الی ۲,۷۵۰,۰۰۰ بازی می‌کند و همان‌طور در نمودار قیمت هر گرم طلا در سال ۱۴۰۱ نیز مشاهده کردیم، در سال ۱۴۰۱ نیز همین درجا زدن و بازی کردن در یک رنج مشخص طبیعی بوده و تکرار شده است.

نمودار قیمت هر گرم طلا در 30 سال گذشته یا 10 سال گذشته

یکی دیگر از درخواست‌های کاربران این مقاله از وب سایت امیران نما، به نمایش گذاشتن نمودار قیمت هر گرم طلا در ۳۰ سال گذشته بود اما به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کلی، تنها توانستیم نمودار قیمت هر گرم طلا در ۱۰ سال گذشته را برای این دوستان فراهم کنیم.

قیمت هر گرم طلا در ۱۰ سال گذشته که اولین تاریخ آن ۳۱ تیر ۱۳۹۲ است معادل ۱۰۲,۵۰۰ تومان بوده و در نهایت قیمت هر گرم طلا در سال ۱۴۰۲ (در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) معادل ۲,۵۳۳,۱۷۵ تومان بوده است.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳

همانطور که در پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ پیش تر اعلام شده بود، پیش بینی می‌شد که قیمت هر انس طلا به مبلغ ۲۰۰۰ دلار برسد اما در حال حاضر در پیش بینی قیمت طلا گمانه زنی می‌شود که در سال جدید قیمت هر انس طلا به بیش از ۲۰۰۰ دلار نیز برسد.

قیمت هر انس طلا طبق اعلام سامانه رسمی “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” تا به این لحظه (۱۳:۴۱ | ۰۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۱) معادل ۱,۹۲۷٫۵۵ دلار است و این در حالی است که قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار / ۷۵۰ نیز معادل ۲,۰۷۵,۳۰۰ تومان است.

طبق نظر کارشناسان در فضای مجازی پیش بینی می‌شود که قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۱ وارد کانال ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومانی خواهد شد.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳

ما در بخش پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ که در روز ۳ بهمن ۱۴۰۱ صورت گرفته بود، اعلام کرده بودیم که قیمت هر انس طلا در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید؛ متاسفانه در حال حاضر قیمت هر انس طلا در سایت‌های ایرانی قابل مشاهده نیست و احتمال افزایش قیمت طلا در انتهای سال ۱۴۰۱ تا قیمت اعلامی دور از تصور نیست.

همچنین قیمت طلا در وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” تا به این لحظه (۱۵:۰۸ تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱) معادل ۲٫۲۳۲٫۷۰۰ تومان است که تا به این لحظه قیمت روز طلا ۱۸ عیار / ۷۵۰ نسبت به روز قبل حدودا ۳۰۵ هزار تومان افزایش داشته است.

طبق پیش بینی کارشناسان در پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ که در فضای مجازی اعلام شده بود، گفته شده بود که قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۲ به ازای هر گرم ۲٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان را می‌بیند ولی هنوز وارد اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نشده‌ایم مبلغی فراتر از آن را لمس کرده‌ایم.

همچنین قیمت سکه امامی که در چند روز اخیر با افزایش روزانه معادل ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ روبرو شده است؛ قیمت امروز آن تا به این لحظه (۱۵:۱۲ ، تاریخ ۳۰ بهمن سال ۱۴۰۱) معادل ۲۸۸٫۵۵۰٫۰۰۰ ریال یا ۲۸٫۸۵۵٫۰۰۰ تومان است.
در پیش بینی قیمت سکه در سال ۱۴۰۳، پیش بینی می‌شود که قیمت سکه امامی در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

تحولات ۱ اسفند ۱۴۰۲: باتوجه‌به مشاهده دقیقه به دقیقه قیمت طلا ۱۸ عیار / ۷۵۰ از وب سایت رسمی “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” شاهد افزایش چشمگیر قیمت طلا در اولین روز از آخرین ماه سال ۱۴۰۱ هستیم؛ در پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ آپدیت ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ خبری از پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ نبود و تنها به افزایش قیمت آن اشاراتی شده بود؛ این در حالی است که افزایش قیمت طلا در امروز (۱ اسفند ۱۴۰۱) نسبت به دیروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۱) بیش از ۱۲۴٫۰۰۰ تومان افزیش داشته است و قیمت طلا امروز (۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ساعت ۱۴:۴۲) معادل ۲,۳۵۶,۷۰۰ تومان است و اگر با این روند صعودی مواجه باشیم، پیش بینی می‌شود تا آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ قیمت روز طلا به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

آپدیت بخش پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳

وقتی کمی به عقب‌تر نگاهی می‌اندازیم (۶ روز قبل) با قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیاری / ۷۵۰ معادل ۲,۳۵۶,۷۰۰ مواجه می‌شویم، زمان زیادی از آخرین به روزرسانی بخش پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ نمی‌گذرد که قیمت روز طلا برای هر گرم ۱۸ عیار/۷۵۰ به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت لحظه‌ای طلا در بازار طلا فروشان تهران نسبت به وب سایت “شبکه اطلاع رسانی قیمت طلا، سکه و ارز TGJU” کمی متفاوت و بالاتر است ولی به طور کلی در این وب سایت قیمت طلا در تاریخ ۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و در ساعت ۱۶:۰۰ معادل ۳ میلیون و ۳ هزار و ۳۰۰ تومان (۳۰,۰۳۳,۰۰۰ ریال) است.

نکته جالب و حائز اهمیت این است که یکی از کاربران امیران نما در کامنتی که در ساعت ۱۲:۲۳ روی وب سایت ما قرار داده است اینگونه نوشته است:

با این وضعیت دلار و گرانی افسار گسیخته هیچ چیز جز یک معجزه اوضاع را درست نخواهدکرد. اماحالا کو معجزه!!! امروز ۷ اسفند طلا شد ۲۷۰۰ میلیون. خونه تا دیروز قیمت گرفتم میگفت یه خوابه تو صدرا ۱۳۵۰ به فاصله یه روز صاحبخانه گفته ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون. منتظر چه اینده خوبی باشیم؟؟

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ و افزایش چشمگیر قیمت هر گرم طلای 18 عیار در چند ساعت

و این در حالی است که قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار/۷۵۰ در روز ۷ اسفند ۱۴۰۱ و در ساعت ۱۶:۰۰ معادل ۳ میلیون تومان است؛ این کامنت و نکته نشانگر این است که در عرض مدت زمان کوتاهی قیمت طلا افزایش ۱۲ درصدی داشته و از گرمی ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت مسکن، طلا، دلار (ارز) بعد از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳

باتوجه‌به کاهش قیمت طلا و دلار که در آخرین روز بررسی این مقاله (۷ اسفند ۱۴۰۱) نوشته بودیم که طلا به ۳ میلیون ۳ هزار تومان رسیده بود و همچنین دلار نیز به بیش از ۶۰ هزار تومان رسید، اما در طی این مدت رفتار این محصولات متفاوت بوده و روند کاهشی داشته؛ البته از حق نگذریم نسبت به گذشته روند افزایش داشته ولی نسبت به این مدت یعنی از ۷ اسفند الی ۲۳ اسفند روند کاهشی بوده است.

چارت قیمت طلا 18 عیار در بازه زمانی 1 آبان الی 23 اسفند سال 1401 توسط سایت TGJU

اگر کمی با دقت به چارت قیمت طلا و قیمت دلار در وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز TGJU” نگاهی بی‌اندازیم کاملا مشهود است که در تاریخ ۱ آبان ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱,۳۳۶,۹۰۰ تومان ولی در تاریخ ۲۳ اسفند بازار و بورس طلا با قیمت هر گرم ۲,۲۸۴,۰۰۰ تومان بست که این مبلغ نسبت به یک ماه پیش روند کاهشی داشته ولی نسبت به چهار ماه پیش روندی کاملا افزایشی داشته است و حدود ۱ میلیون تومان به قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار افزوده شده است که پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ شامل افزایشی بودن روند قیمت طلا خواهد بود.

چارت و نمودار قیمت دلار در بازار آزاد ایران در فاصله زمانی یک آبان الی 23 اسفند 1401 توسط سایت TGJU

همانند اتفاقی که برای طلا افتاده است برای قیمت دلار نیز رخ داده که اگر بخواهیم به طور دقیق به چارت قیمت دلار در بازار آزاد وب سایت رسمی اعلام قیمت دلار و طلا، سایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز TGJU نگاهی بی‌اندازیم می‌بینیم که قیمت دلار نسبت به ۴ ماه قبل خود رشد چشمگیری داشته و حدودا ۵۰ درصد افزایش قیمت نسبت به امروز داشته است ولی نسبت به تاریخ ۷ اسفند افزایش حدودا ۲ برابری را تجربه کرده بود و اگر بخواهیم با عدد با شما صحبت کنیم، قیمت دلار در ۱ آبان ماه سال ۱۴۰۱ معادل ۳۲,۸۱۵ تومان بوده که در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ این بازار با قیمت ۴۵,۷۹۱ بسته شد؛ توجه به این نکات حائز اهمیت است که نسبت به قبل روند افزایشی است و موضوعی کاهش پیدا نکرده است.

متاسفانه بازار ایران تشنه این نوسانات است و به قولی همه دوستان در موقعی که دلار آزاد به ۶۰ هزار تومان رسیده بود محصولات خود را وارد و یا تهیه کرده‌اند؛ این جمله را کمی واضح‌تر بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم با افزایش قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ و رسیدن به ۶۰ هزار تومان، قیمت مسکن نیز افزایش ۳۵ الی ۵۰ درصدی را به خود دید ولی با کاهش قیمت دلار در طی این یک ماه گذشته، قیمت مسکن و سایر محصولات روند کاهشی به خود نگرفته بلکه قیمت خود را تثبیت کرده‌اند.

همچنین در قسمت پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ که به وضوح اعلام کرده بودیم شامل افزایش است؛ با توجه به افزایش حقوق کارمندان در کشور، سال آینده افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی قیمت خانه را در پیش خواهیم داشت.

پیش بینی قیمت ارز، سکه، طلا، مسکن و غیره در فروردین ۱۴۰۳

طبق دستورالعمل‌های هر ساله ایران، معمولا قیمت محصولات و ارزها در فروردین و اوایل سال رشد چشمگیری ندارد ولی طبق گفته برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران که امروزه در دنیای مجازی وارد عرصه تحلیل و پیش بینی قیمت دلار، ارز، طلا، سکه و غیره شده‌اند با ارائه کلیپ‌های تحلیل خود اعلام می‌دارند که در پیش بینی قیمت دلار، طلا، ارز، سکه و مسکن تا سال ۱۴۰۵ مبلغ دلار به ۲۸۰٫۰۰۰ تومان می‌رسد، همین شخص در ویدیویی اعلام کرده است که قیمت دلار در سال آینده یعنی در فروردین ۱۴۰۲ تا انتهای سال ۱۴۰۲ به مبلغی معادل ۸۰٫۰۰۰ تومان می‌رسد.

هرچند که تا الان گفته‌های تحلیل‌گران تا بیش از ۶۰ درصد درست بوده است ولی باز با این حال نمی‌توان خیلی به این موضوع اتکا کرد؛ هرچند که افزایش قیمت تمام محصولات سکه، طلا ۱۸ عیار / ۷۵۰ و غیره به همراه دلار و سایر ارزها مشهود است و افزایش خواهیم داشت و در کنار این موارد همیشه قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند از این رو منتظر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ و شش ماهه اول سال باشید.

پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده؛ باتوجه‌به اینکه قیمت دلار در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ دارای سه ریتم مختلف بوده که ریتم اول آن در بازه زمانی ۵ فروردین الی ۱۰ فروردین بوده که روند افزایشی داشته، ریتم دوم در بازه زمانی ۱۲ فروردین الی ۱۵ فروردین بوده که روندی کاهشی داشته است و در نهایت ریتم سوم از شروع نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ تاکنون است که در محدوده ۵۰ هزار تومان الی ۵۱ هزار تومان در نوسان بوده است.

این گفته به نقل از آقای عباس علوی راد بوده و این اقتصاددان با بیان اینکه قیمت دلار ۵۰ هزار تومانی کف قیمت است، در مصاحبه با اقتصاد ۲۴ اینگونه ادامه داده است:
بعد از شوک کاهشی قیمت دلار که ناشی از توافق ایران و عربستان و تحرکات دیپلماتیک دیگر دولت، قیمت در بازار غیر رسمی نرخ حدود ۵۰ هزار تومان را باور دارد که قطعا روی پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده موثر است.

نکته‌ای که به صورت عنوان و تیتر در خبر آنلاین منتشر شده است در جمله “آرامش در بازار ارز مقطعی است” است که با اشاره به گفته‌های آقای علوی راد و به نقل از اقتصاد ۲۴ نگارش کرده است، گفته: به لحاظ متغیرهای اقتصادی موثر بر قیمت دلار نیز مهم‌ترین متغیری که می‌تواند به لحاظ روانی در کوتاه مدت باشد نرخ رشد نقدینگی دو ماه پایانی سال ۱۴۰۱ است که تا به این لحظه هنوز از سوی بانک مرکزی منتشر نشده است.

همچنین استاد دانشگاه آقای عباس علوی راد ادامه دادند که باتوجه‌به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که تاثیرگذار بر پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده و اردیبهشت ۱۴۰۲ از یکسو و تحرکات نمایندگان مجلش جهت استیضاح برخی از وزیران، دامنه نوسان قیمت دلار نسبت به دو هفته گذشته بیشتر خواهد بود.

پیش بینی قیمت دلار فردا توسط اقتصاددانان در سال ۱۴۰۳

طبق آخرین پیش بینی قیمت دلار فردا در سال ۱۴۰۲ که از وب سایت تجارت نیوز منتشر شده است با تیتر “اسکناس آمریکایی به فاز استراحت رفت؟” سعی کرده است مطلبی از کاهش قیمت دلار در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کند. طبق گفته این وب سایت قیمت دلار در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بازار آزاد به کانال ۵۲ هزار تومان برگشت؛ البته طبق نظر معامله‌گران، این بازار قابلیت دارا بودن روند صعودی در هفته جدید و آتی را دارد.

در این بین در پیش بینی قیمت دلار توسط اقتصاددانان برای سال ۱۴۰۲ که در وب سایت خبر آنلاین با عنوان “بازار ارز وارد فاز صعودی می‌شود یا نزولی؟” منتشر شده است، در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی ایران با نام حسین محمودی اصل اعلام کرده است:

کالاهای تولیدکنندگان با دلار ۲۷ تا ۴۲ هزار تومانی در بورس کالا و ۶۰ هزار تومانی در بازار خودرو و سکه و … در حال معامله هستند و دلار در محدوده ۵۱ هزار تومان است.

همچنین آقای حسین محمودی اصل در ادامه افزود:

از پایان ماه رمضان در ایران؛ رشد قیمت دلار در نبود اخباری از مذاکرات هسته‌ای آغاز شده است. افزایش صادرات نفت به چین با تخفیف ۱۵ درصد خبر خوب و دردناکی است و نشانگر این است که تحریم از جیب ملت برای همگان (رانت‌خوار، سوداگر، دلال، چین و…) به جز ملت فرصت بوده است و فرصت‌طلبان همیشه به دنبال ادامه تحریم‌ها بوده‌اند.

پیش بینی قیمت دلار بعد از توافق برجام؛ حرارت تابستان یخ دلار را آب می‌کند؟ (۰۱ تیر ۱۴۰۲)

تیتر جذابی که خبرگزاری تجارت نیوز برای روز پنجشنبه خود در راستای پیش بینی قیمت دلار بعد از توافق برجام انتخاب کرده است گفته‌های جذابی را در پیش دارد. تیتری که انتخاب شده است شامل عباراتی همانند “حرارت تابستان یخ دلار را آب می‌کند؟” را در خود جای داده است.

این تیتر در روزهای آغازین تابستان ۱۴۰۲ قبل از پیش بینی قیمت دلار بعد از توافق برجام گفته شده که در این روزها بازار داغ دلار ایران روندی کاهشی به خود گرفته است و در طی روزهای اخیر قیمت دلار از ۵۱ هزار تومان به ۴۸,۰۰۰ تومان رسیده است و تب‌وتاب بازار را به خود اختصاص داده است.

متاسفانه کشور ما به طور محسوسی وابسته به توئیت و واکنش‌های سیاسی دولت مردان در ایران و خارج از ایران است و تنها با رسیدن خبرهای خوب در رابطه با توافق برجام، قیمت دلار می‌تواند روند کاهشی به خود بگیرد البته همین موضوع بالعکسش نیز اتفاق می‌افتد که با خبرهای بد روند افزایشی را برای خودش رقم می‌زند.

تمام این سیگنال‌ها مزایا و معایب خود را دارند که درحال حاضر شاهد مزایا آن هستیم؛ طبق گفته کارشناسان اقتصادی، سیگنال‌های سیاسی اگر عملیانی نشود نهایتا تا نیمه‌های تابستان ۱۴۰۲ می‌تواند قیمت دلار را مهار کنند بنابراین سیاستگذاران باید به فکر سیگنال‌های جدیدی در این حوزه باشند.

برزو حق شناس، کارشناس اقتصادی ایران و پیش بینی قیمت دلار بعد از توافق برجام

در راستای پیش بینی قیمت دلار بعد از توافق برجام، آقای برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی به تجارت نیوز اینگونه پاسخ داده است:

خبرهای مساعد در حوزه برجام افزایش پیدا کرده است. اما صرفا سیاست تنش‌زدایی در منطقه بدون توافق حداقلی در حوزه برجام نتایج چندانی برای کشور نخواهد داشت.

همچنین وی ارزش ذاتی قیمت دلار را بین ۵۲ الی ۵۳ هزار تومان اعلام کرد.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ توسط رئیس اتحادیه طلا (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)

در بازه زمانی نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ که روند قیمت طلا در نرخ هر گرم ۲,۵۰۰,۰۰۰ الی ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان بوده است بازار تشنه افزایش قیمت طلا است؛ از این رو این موضوع می‌تواند بروی پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ و یا حتی پیش بینی قیمت طلا در یک ماه آینده که اردیبهشت ۱۴۰۲ است تاثیر بگذارد. حال در این بین رئیس اتحادیه طلا فروشان تهران نیز در گفتگو با تجارت نیوز صحه به گفته‌های ما گذاشته‌اند.

>>>  بازار طلا در روزاهای اخیر به ثبات نسبی رسیده و زمان خوبی برای خرید طلا است.

این جمله در ابتدای خبر سایت اقتصاد ۲۴ نوشته است که می‌توان بر استناد بر همین جمله پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ رو با روند افزایشی انجام داد و دانست پس طبق نظر کارشناسان در فضای مجازی، احتمالا در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ قیمت طلا رو به افزایش باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است:
در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است و طی یک ماه گذشته نوسان حداقل بوده است؛ به اعتقاد من مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند و البته این شرایط ثبات بازار در صورتی ادامه پیدا می‌کند که در رابطه با اونس جهانی، بازار داخلی ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی و عرضه و تقاضا تغییر خاصی نداشته باشیم.

هم‌اکنون که ما در حال ویرایش و ویراستاری این مقاله هستیم (۲۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۹) قیمت طلا در وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” معادل ۲,۵۸۵,۹۰۰ تومان است که این قیمت با افزایش ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومانی نسبت به دیروز در وب سایت درج شده است.

پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)

طبق آخرین قیمت انس جهانی که در وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” منتشر شده است؛ تا ساعت ۰۹:۱۸ تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ معادل ۲,۰۱۰٫۸۸ دلار است که نسبت به روزهای گذشته بیش از ۱۰ دلار بر قیمت انس طلا جعانی رفته است که همین امر باعث افزایش قیمت طلا می‌شود؛ بنابراین در پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده که جزوی از سال ۱۴۰۲ است، افزایش تلقی خواهد شد.

قیمت جهانی انس طلا در تاریخ 23 اردیبهشت 1402 و پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

طبق گفته برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران شبکه‌های اجتماعی همچون آقای احسانی، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ افزایشی و صعودی است. طبق گفته‌های آقای احسانی بهترین سرمایه گذاری در ایران برای سال ۱۴۰۲ خرید طلا است؛ خریدی که به صورت آب شده باشد و نه طلای دست دوم..!

جدیدترین پیش بینی قیمت طلا؛ قیمت طلا روبه افزایش است یا کاهش؟ (۰۱ تیر ۱۴۰۲)

باتوجه‌به بازی‌هایی که بازار طلا ایران در مدت دو هفته اخیر داشته است و از کاهش به افزایش و از افزایش به کاهش بوده است، پیش بینی قیمت طلا و پاسخ به این سوال که قیمت طلا روبه افزایش است یا کاهش کمی دشوار است.

اگر بخواهیم به طور کلی کمی راجع‌به ضربان بازار طلا صحبت کنیم باید بگوییم که قیمت طلا تا حدودی به قیمت دلار وابسته بوده و بازار طلا به عنوان بازار موازی دلار است و با افزایش یا کاهش قیمت دلار، قیمت طلا نیز دچار افزایش یا کاهش (نوسان) می‌شود. طبق این گفته اگر بخواهیم درباره سوال قیمت طلا روبه افزایش یا کاهش است باید بگوییم پاسخ وابسته به قیمت دلار است.

قیمت طلا که در این چند هفته حتی رنگ گرمی ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان را هم دید در حال حاضر معادل ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر گرم برای طلا ۱۸ عیار است.

قیمت جهانی انس طلا نیز تا به این لحظه (۰۱ تیر ۱۴۰۲ | ساعت ۱۱:۰۳) روندی کاهشی داشته و بر نقطه ۱۹۲۷ دلار آرام گرفته است که این آمار بر اساس تابلو آمار قیمت وب سایت شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز یا TGJU است.

پیش بینی قیمت سکه و تزریق آرامش در بازار (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)

در گزارشی که وب سایت اقتصاد نیوز منتشر کرده است، بررسی قیمت سکه در روزهای اخیر نشان می‌دهد که سکه بازان افزایشی توان کافی برای صعود قابل توجه فلز گران بهای داخلی را نداشته‌اند.

این وب سایت با تیتر “تزریق آرام بخش به بازار سکه” مطلبی را اینگونه نگارش کرده است:
از نگاه فعالان بازار سکه که پیش‌تر در پیش بینی قیمت سکه در سال ۱۴۰۲ نیز به آن‌ها اشاره شد؛ کاهش حجم معاملات در بازار دلار در ماه مبارک رمضان و سرایز شدن نقدینگی مردم به صورت ریالی به سمت بازار بورس تهران، کمرنگ شدن اخبارها و اطلاعیه‌های منفی سیاسی و غیره برای بازار سکه مانند تزریق آرام بخش عمل کرده است که اکثر کسانی که بزرگ بازار سکه هستند نسبت به خرید سکه اقداماتی را انجام نداده و منتظر اخبارهای جدید هستند.

همانطور که می‌بینید ما سعی کردیم نمودار قیمت سکه را در بازه زمانی گذشته تا به امروز را برایتان در تصویر زیر نمایان کنیم:

نمودار تغییرات قیمت سکه امامی از اردیبهشت 1401 الی فروردین 1402

همانطور که مشاهده می‌کنید آخرین قیمتی نمودار تغییرات قیمت سکه امامی از اردیبهشت ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۲ مشخص است برای تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ است؛ هم‌اکنون قیمت سکه امامی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ (دوشنبه – ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه) معادل ۳۱,۷۰۱,۰۰۰ تومان است که نسبت به قیمت امروز صبح تغییراتی معادل ۴۰۰,۰۰۰ تومانی را به خود دیده است.

قیمت سکه امامی در تاریخ 28 فروردین 1402 و ساعت 12:19 دقیقه

همچنین تحلیلگران اقتصادی در زمینه پیش بینی قیمت سکه در سال ۱۴۰۲ باور دارند که در شرایط کنونی، بزرگان بازار سکه منتظر تعیین تکلیف قیمت دلار و مسیر حرکتی (روند افزایشی و کاهشی قیمت دلار) آن هستند.

آخرین پیش بینی قیمت سکه تا یک ماه آینده در سال ۱۴۰۲ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)

بار دیگر وب سایت تجارت نیوز با تیترهای جذاب در پیش بینی قیمت سکه تا یک ماه آینده پیش قدم شده است و نکته حائز اهمیت آن تیتر “همراهی سکه با فاز نزولی بازارها” است. این در صورتی است که مسلما در پیش بینی قیمت سکه در سال ۱۴۰۲، قیمت طلا حرف اول را می‌زند و همان‌طور که در قسمت پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده اعلام کردیم قیمت جهانی انس طلا افزایش داشته و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا خواهد و رابطه‌ای مستقیم بین قیمت طلا و قیمت سکه در جریان است.

مسلما شما از نوسانات شدید قیمت سکه در روزهای اخیر خبردار هستید ولی صرفا جهت اطلاع رسانی مجدد قیمت سکه در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با عددی معادل ۳۴۷,۵۱۰,۰۰۰ ریال معادل ۳۴,۷۵۱,۰۰۰ تومان معامله شده است و این امار به طور رسمی از وب سایت “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU” منتشر شده است و قیمت سکه در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز با عددی معادل ۳۲۴,۰۱۰,۰۰۰ ریال معادل ۳۲,۴۰۱,۰۰۰ تومان بسته شد.

قیمت سکه امامی روز 10 اردیبهشت 1402 و پیش بینی قیمت سکه تا یک ماه آینده در ایران

از این رو طبق گزارش وب سایت تجارت نیوز قیمت روز سکه و حباب آن در روز ۲۰ اردیبهشت عبارت است از:

قیمت سکه امامی ۳۲,۲۹۱,۰۰۰ تومان که دارای حباب ۶,۹۹۵,۰۰۰ تومانی است؛ قیمت روز سکه بهار آزادی ۲۸,۳۰۱,۰۰۰ تومان بوده که شامل ۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان حباب بوده است؛ قیمت نیم سکه امروز نیز معادل ۱۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان با حباب ۵,۸۵۱,۰۰۰ تومان معامله شد که همچنین قیمت ربع سکه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز با ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ همراه با حباب ۵,۳۷۶,۰۰۰ تومان معامله شده است.

جدیدترین پیش بینی قیمت سکه در بازار ایران (۰۱ تیر ۱۴۰۲)

مجددا این بار هم تجارت نیوز با یک تیتر جنجالی به بازار داغ خبرهای سکه وارد شده است. عنوان جنجالی امروز تجارت نیوز “در صورت توافق؛ سکه ۲۳ میلیونی می‌شود” است که خبر از توافق برجام بین ایران و کشورهای غربی است.

این گفته در صورتی منتشر شده است که در یک ماه گذشته (همان‌طور که در تیتر بالاتر در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ توضیح داده بودیم) قیمت سکه در ایران معادل ۳۴۷,۵۱۰,۰۰۰ ریال معامله می‌شد ولی در این یک ماه اخیر قیمت سکه امامی کاهش یافته و تا به این لحظه مورخه ۰۱ تیر ۱۴۰۲ روز پنجشنبه ساعت ۱۱:۱۰ معادل ۲۸۶,۰۱۰,۰۰۰ ریال یا ۲۸,۶۰۱,۰۰۰ تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت سکه بعد از توافق برجام ایران و کشورهای غربی (01 تیر 1402)

همچنین قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز تا به این لحظه معادل ۲۵۳,۰۱۰,۰۰۰ است. اگر بخواهیم در رابطه با قیمت سکه پیش بینی کنیم باید بگوییم جدا از ماجرای حباب سکه، سکه نیز از طلا تهیه شده و قیمت طلا نیز وابسته به قیمت دلار است. پس نتیجه می‌گیریم اگر اخبار خوب توافق به گوش برسد قیمت تمام این محصولات کاهش پیدا می‌کند.

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)

کارشناسان می‌گویند که قیمت مسکن و بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ بحرانی بوده است این بحرانی بودن بازار مسکن از دید بزرگواران بر این اساس است که قیمت مسکن در سال ۱۴۰۱ روز به روز رو به افزایش بوده و تورم بالایی داشته است که عموم مردم نیز نسبت به این تغییرات روز به روز بیشتر شکست خورده‌اند.

حال بر اساس خبری که در سایت خبرگزاری الف که در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ منتشر شده است اینگونه نسبت به پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ متنی را نگارش کرده است:
بیت الله ستاری؛ به عنوان کارشناس بازار مسکن در خصوص وصعیت مسکن در سال ۱۴۰۲ طی صحبتی که با خبرگزاری مهر داشته است فرموده قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ افزایشی است و رکودی نخواهیم داشت بلکه افزایش نرخ ساخت‌وساز را نیز به همراه خواهیم داشت. طی نظر بیت الله ستاری، در پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲، با افزایش قیمت مسکن روبرو هستیم و اینگونه ادامه دادند:
مسکن مهر و مسکن ملی نمی‌تواند کسری بازار مسکن را جبران کند و نهایت پروژه‌های تحویلی این دو نهضت در سال نهایتا ۵۰ هزار الی ۶۰ هزار واحد است؛ این در حالی است که کسری مسکن در ایران صحبت از رقم ۴ میلیونی است که با تعداد نهایتا ۶۰ هزار واحد حل نخواهد شد.

جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن توسط اقتصاددانان در تابستان ۱۴۰۲ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲)

و بار دیگر با تیتری از وب سایت تجارت نیوز در زمینه پیش بینی قیمت مسکن در تابستان ۱۴۰۲ با شما هستیم 🙂

وب سایت تجارت نیوز با تیتر “قیمت خانه افزایش می‌یابد؟” وارد عرصه پیش بینی قیمت خانه و مسکن در سال ۱۴۰۲ شده است که از نگاه ۴ کارشناس مورد بررسی و تحلیل قرار داده است. چهار نفری که در تحلیل و بررسی به همراه پیش بینی قیمت خانه در تابستان شرکت داشته‌اند عبارت‌اند از آقایان فرشید پورحاجت؛ پیمان مولوی، محمود اولاد و فردین یزدانی.

در این پیش بینی‌ها، نظر جناب پیمان مولوی بر این است که بازده مسکن از انتهای آذر ۱۴۰۱ تا انتهای خرداد ۱۴۰۲ به صورت نقطه‌ای حداقل ۳۰ درصد خواهد بود همچنین نرخ بهره حقیقی در حال حاضر نزدیک به منفی ۲۰ درصد است.

همچنین آقای مولوی در مباحث پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ و تابستان امسال اعلام چشم‌اندازی بالاتر از ۵۰ درصد را دارد که در کل کشور پیشی خواهد گرفت و اعلام کردند که به نظر می‌رسد قیمت هر متر مسکن در تهران به طور متوسط به ۶۲ میلیون تومان خواهد رسید و حتی عبور خواهد کرد.

همچنین سایر دوستان همانند محمود اولاد به عنوان کارشناس بازار مسکن در پیش بینی قیمت خانه و ملک در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است؛ در نتیجه کمبود عرضه که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است، رشد بالای تقاضا را شاهد خواهیم بود. همچنین در ادامه افزود: حتی اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود و وضعیت رو به بهبود برود باز هم مساله درباره بهبود شرایط بازار مسکن متفاوت است، زیرا برای فراهم کردن واحد برای عرضه، یک تا دو سال زمان لازم است و بازار پاسخگوی عرضه در آن بازه زمانی نیست.

وضعیت تورم و هزینه های تولید آجر

در سال‌های اخیر، تورم، همواره صعودی بوده است. تورم صعودی نیز به معنی افزایش هزینه‌های تولید است. یکی از اصلی‌ترین این هزینه‌ها، دستمزد نیروی انسانی است. دولت در چند سال اخیر، حداقل دستمزد کارگران را سالانه حداقل ۱۵ درصد افزایش داده است. با افزایش تورم و دستمزد نیروی انسانی، قطعا تولیدکننده هم هزینه‌های خود را افزایش خواهد داد. همچنین افزایش تورم به معنی افزایش قیمت مواد اولیه‌ي تولید، خرید دستگاه‌ها و تعمیرات آن‌هاست.

درحالی‌که در زمان نگارش این مقاله با تورم بیش از ۴۰ درصدی مواجه هستیم، برخی مسئولین دولتی از کاهش تورم در سال آینده به زیر ۳۰ درصد صحبت می‌کنند. در صورت تحقق این وعده می‌توانیم به ثبات بیشتر قیمت آجر نیز امیدوار باشیم.

از سوی دیگر به‌تازگی رئیس اتاق بازرگانی کشور اعلام کرده است که رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ یک درصد کاهش خواهد یافت. اتفاقی که خود سبب افزایش تورم خواهد شد و بر قیمت آجر نیز به‌عنوان پرکاربردترین مصالح ساختمانی، تاثیر منفی خواهد داشت.

به‌تازگی نیز دولت اعلام کرده است که با کاهش پنج درصدی مالیات تولیدکنندگان در سال آینده، تلاش خواهد کرد که هزینه‌های آن‌ها را کاهش داده و تعدیل قیمت‌ها را برای‌شان آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید : مراحل تولید آجر

هزینه های انرژی

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های پیش روی تولیدکنندگان آجر، انرژی و به‌ویژه گاز است. روند چندساله‌ي اخیر دولت عمدتا در جهت افزایش قیمت انرژی بوده است. روندی که به‌احتمال‌زیاد در سال آینده نیز شاهد آن خواهیم بود. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد این عامل نیز در سال آینده، سبب افزایش قیمت آجر شود.

رابطه قیمت نفت و آجر و تاثیر بر آن پیش بینی قیمت آجر

شاید به نظر برسد که قیمت نفت، ارتباط چندانی با آجر نداشته باشد؛ اما نفت، یکی از اصلی‌ترین بازیگران در اقتصاد دنیاست. قیمت آن تقریبا بر قیمت همه‌چیز به‌ویژه در کشورهای تولیدکننده و صادرکننده‌ی آن با اقتصاد نفت‌محور، موثر است. بااین‌حال روند تاثیر آن، کمی پیچیده‌تر از عوامل دیگر است.

رابطه قیمت نفت و تاثیر آن بر قیمت خرید هر آجر در سال 1402

بسیاری از نهادهای اقتصادی در آمریکا و اروپا مانند بانک مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش یابد. روندی که به نفع کشورهای صادرکننده این محصول مانند کشور ما است. درحالی‌که به نظر می‌رسد، افزایش قیمت نفت در این برهه‌ي زمانی به دلیل کاهش تولید از سوی کشورهای تولیدکننده باشد، وزیر اقتصاد کشور به‌تازگی اعلام کرده است که صادرات نفت کشور در سال ۱۴۰۲ چهل درصد افزایش خواهد یافت. با فرض تحقق یافتن همه‌ی این اتفاقات مثبت، می‌توان گفت که نفت در سال آینده تا حدودی به نفع ثبات قیمت آجر عمل خواهد کرد.

قیمت سوخت و تاثیر آن بر آجر

اما می‌رسیم به یکی از تاثیرگذارترین عوامل اثرگذار بر قیمت مصالح ساختمانی، یعنی قیمت سوخت. حمل مواد اولیه از معادن مواد عالی و خاک رس تا کارخانه و سپس حمل آجر از کارخانه تا بنگاه‌های پخش و پروژه، همگی نیازمند سوخت است. به همین دلیل است که با افزایش قیمت سوخت، قیمت آجر نیز بلافاصله افزایش می‌یابد.

در آبان ۱۴۰۱، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفته است که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت در سال آینده نخواهد داشت. این در حالی است که اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین به ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان به ازای هر لیتر در سال آینده به گوش می‌رسد. سخنگوی اقتصادی دولت نیز تنها از عدم تغییر قیمت تا پایان سال سخن گفته و اضافه کرده است که دولت در حال تلاش برای مدیریت وضعیت سوخت و جلوگیری از نیاز به واردات بنزین است. بنابراین به نظر می‌رسد وضعیت سوخت را سخت‌تر از دیگر عوامل می‌توان پیش‌بینی کرد.

برآورد کلی قیمت آجر و پیش بینی آن در سال آینده

با بررسی عوامل موثر بر قیمت آجر، متوجه می‌شویم که قیمت این محصول به‌احتمال‌زیاد در سال آینده افزایش خواهد یافت. بحث تنها بر سر میزان این افزایش است. درحالی‌که کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ متفق‌القول هستند، وضعیت تورم و قیمت سوخت که از اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت خرید آجر هستند، کمی مبهم‌تر است. این در حالی است که دیگر عامل مهم در این زمینه، یعنی قیمت ارز، وضعیت نسبتا مشخص‌تری دارد و می‌توان گفت که به‌احتمال قریب‌به‌یقین، باعث افزایش قیمت آجر خواهد شد.

دیگر شاخص‌های موثر بر هزینه‌های تولید و قیمت خرید آجر مانند هزینه‌ي نیروی انسانی، هزینه‌ي انرژی و مواد اولیه نیز بیشتر حکایت از افزایش در سال آینده دارند. روندی که به نفع افزایش قیمت آجر خواهد بود. در این شرایط، تولیدکننده‌های قدرتمندتر و صادرکننده هستند که می‌توانند مقاومت بیشتری داشته باشند. بااین‌حال، توصیه می‌شود درصورتی‌که پروژه‌ای در سال آینده دارید، سفارش آجر آن را با قیمت سال جاری از تولیدکننده‌های برتر کامل کنید.

سوالات متداول درباره پیش قیمت طلا، دلار، مسکن و قیمت آجر در سال ۱۴۰۲

قیمت طلا و دلار در سال ۱۴۰۲ چگونه پیش بینی می‌شود؟

پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۲ که در سال‌های اخیر با روند افزایشی و صعودی مواجه بوده است و در روزهای اخیر نیز نوسانات زیادی را داشته، احتمال افزایش بیشتر آن در سال ۱۴۰۲ وجود دارد از سمت دیگر پیش بینی قیمت طلا نیز در سال ۱۴۰۲ طبق گفته محمد کشتی آریا و به گزارش خبرگزاری موج، نرخ قیمت انس جهانی طلا افزایش پیدا کند و وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری شود.

قیمت آجر و مسکن در سال ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

با توجه به تورم سالانه در ایران، مسلما قیمت آجر نیز افزایش خواهد داشت و درصد افزایش آن به طور دقیق مشخص نخواهد بود (البته به طور تقریبی می‌توان گفت افزایش ۲۰ درصدی دارد) و این افزایش قیمت روی قیمت مسکن نیز موثر خواهد بود. اتفاقات و تغییرات اخیر نمایانگر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ نیز است؛ طبق اخبارها پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که احتمال افزایش ۱۴ درصدی داریم و این موضوع در صورتی گفته شده است که تنها در سال ۱۴۰۱ اخبار غیر رسمی حاکی از افزایش ۳۰ الی ۳۵ درصدی است.

4.3/5 - (23 امتیاز)

34 نظر

  • با توجه به ساختار اقتصادی بیمار و سیطره دولت بر همه ارکان اقتصاد و عدم حضور سرمایه گذاری خصوصی در بخش کلان ، نباید انتظار درمان بیماری اقتصادی را داشت و هر گونه توافق ، آزاد سازی پول هاب لوکه شده و … فقط نقش مسکن و آرام بخش رو برای مدت کوتاهی خواهد داشت.
    با توجه به روند تورمی بازار و قابل پیش بینی بودن شرایط اقتصادی ما ( عملا هیچ کار متفاوتی برای درمان اقتصاد مریض اتفاق نیافتاده ) در دراز مدت باید منتظر جهش قیمتها شاید به مراتب بیشتر از قبل باشیم.

    تجربه سالهای گذشته نشان داده ، کسانی که در رکود موفق بشن سرمایه گذاری کنن یا چیزی بخرن ، در دراز مدت موفقیت بیشتری کسب میکنند ، تا کسانی که منتظر معجزه و اصلاح و بهبود شرایط هستند.

    • از نظر بنده که هم مشاور املاک هستم و هم مهندس و سالها دربازار اجاره و فروش و بحث ها مثل مشکلات گرانی مسکن کلاهبرداری ملکی نکات مهم قراردادها و عرفه های جامعه و… فعال بودم لازم دانستم موارد زیر را بیان کنم، باید مالکان مستاجران را به چشم دوست و خانواده و امین مال خود بدانند ، نه به عنوان منبع در آمدی و حلال مشکلات و گرفتاری های مال خود و ای مالکان عزیز چشمتان به روزی خداوند و تلاش و کار خود باشد نه چشمتان به دریافت اجاره و گذر عمر ، در نهایت اگر امروز من و شما مالک هستیم و یا مستاجر مطمعن در آینده اگر برای خودمان اتفاق نیفتد برای فرزندانم مستاجر بودن اتفاق می افتد، پس بهتر مسائل زیر را رعایت کنیم و کمی هوای هم دیگر را داشته باشیم، هر فردی درک و توانایی مالی خودش دارد و نمیتوان یک مبلغ مشخص رو برای همه درنظر گرفت ،چه اجاره و چه فروش، مالکان می توان جهت کمک به مستاجران ایتمهای کمکی انجام بدهند ، مثلا تاخیر و یا عدم پرداخت اجاره در فصل ۱۲ و فصل ۱ که معمولا فشار اقتصادی زیادی بر مستاجران است مهلت بشتری جهت پرداخت اجاره داده شود تا مستاجران هم هر سال عید خوبی داشته باشند و یا برای تمدید قرار در سال دوم از انچه عرفه منطقه است حتما ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفبف به مستاجر قبلی بدهد و نه اینکه دنبال مستاجر با مبالغ بروز باشند و طمع کنید ، چرا که نسبت به مستاجر قبلی آشنایی دارد و میداند چگونه از منزل استفاده و مراقبت کرده است و رفتار و اخلاق و حساب کتاب مالی چگونه بوده است و از سلامت معامله کاملا اطلاع دارد، ایتم بعد تعمیرات اساسی ملک با مالکان است و تعمیرات مصرفی با مستاجران درنهایت سعی نکید تعمیرات اساسی رو هم از مستاجر بگیرد چون چنین روش های وجود دارد ولی انسانی نیست و باید اون مستاجر تا آخر عمرش خسارات منزل مردم بدهد و کی برود خانه خودش بخرد ، و نکته بعدی گاهی مستاجران و مخصوص خانم خانواده که صاحب اصلی انتخاب خانه است و کودکان نسبت به خانه ای که اجاره کردن خوشحال هستند و رضایت دارند و میخواهد چند سال قرارداد اجاره تمدید کنند در نهایت اگر مبلغ رهن و اجاره میخواهید اضافه کنید سعی کنید اجاره ۳۰ درصد از عرفه روز کمتر کنید و حتی مبلغ رهن رو هم با توجه به شرایط امروز به صورت قسطی و در چند قسط دریافت کنید نه یک جا ( متاسفانه امروز بسیاری از املاک و مالکان نه تنها هیچ مبلغی رو هم برای تمدید تخفیف نمی دهند بله کل مبلغ همون روز میخواهند به صورت نقد و حتی جدید اجاره یک سال کامل روز اول قرارداد دریافت میکنند و حتی گاهی اجاره ها رو با دلار و سکه محاسبه میکنند و حتی خسارات و تعمیرات اساسی و حتی بحث ارتقا لوازم و امکانات رو هم از مستاجران میگیرند و حتی برای یک روز تاخیر پرداخت اجاره اظهارنامه و یا جریمه دیرکرد دریافت میکنند!! وکه بسیار ناراحت کنند و جای تاسف دارد است حالا گاهی این وسط بعضی از بنگاه نیز به جای نصف کمیسیون برای تمدیداجاره نامه کمیسیون کامل دریافت میکنند و یا دو سر کمیسیون فقط از مستاجر میگیرند تا همیشه مالک بیاد بنگاه انها و.. و یا حتی اول قرارداد دست نویس مینویسند و بعد به بهانه ی قرارداد کد رهگیری یک کمیسیون و مبلغ اضافه میگیرند و هزینه و خسارات عجیب و غریب میگیرند و با مالکان میخورند و یا در صورت تمایل شدیدمستاجر ،مالک ترغیب میکنند اجاره بسیار زیاد کنندو… که واقعا چنین افرادی باعث نابودی اعتماد مردم میشوند ، سوالبسیاری از مستاجران و ده ۷۰۶۰ ۸۰ ۹۰ ازبنده چگونه صاحب خانه بشویم با حقوق بسیار کم ، در نهایت بهترین راهکاری برای صاحب خانه شدن مستاجران امروز خرید زمین در اطراف و بافت حاشیه شهرهاست و ساخت ان توسط خود افراد با بوجه مالی کم و به صورت کم کم حالا با مجوز و یا غیر مجوز چرا که امروز با این حقوق و دستمزدها خرید یک خانه آماده بسیار سخت و حتی گاهی کیفیت و امکانات و رضایت لازم برای زندگی رو ندارد و یک انسان هم مگر تا چند سال میتواند کار کند و اجاره پرداخت کند همهی ما پیری ،کوری و عدم کاهش درامد خواهیم داشت و باید برای خودمان خانه از خودمان در این کشور غنی از زمین امکانات و مصالح ومهندس و.. باید داشته باشیم حالا یکی در بهترین منطقه منزل دارد من و شما ته شهر یک خانه زمین همان زمین است ولی ما انسانه باعث این اختلافات و گرافتاری در زندگی و.. شده ایم بهتر است قانع باشیم و زندگی سالم و با آرامش فکری و مالی داشته باشیم مگر چند سال میخواهید زندگی کنید ۱۰۰ سال و ان ۱۰۰ سال همیشه و هر سال دنبال اجاره خانه باشیم که هر سال جهش قیمت دارد و لی دستمزد ریالی من شما مثل یخی است در بیابان در نهایت راهکار خرید زمین در حاشیه شهر و ساخت خانه بهترین راهکار است که بنده یشنهاد میکنم، امیدوار مطالب مفید باشد

    • دوست عزیز تاریخ کلی اقتصاد ایران رو مطالعه کنید برعکس گفته شماست

  • مشکل اقتصاد ایران چیست ؟ راهکار پیشنهادی مهارتوم و رشد تولید و افزایش قدرت خرید و رفاه مردم ایران  و افزایش قدرت اقتصادی ایران ؟
    (( واقعیت امروز کشور ما بحث سلطه و جنگ اقتصادی است ، که یعنی واحد ریال ایران کاهش ارزش جهانی داشته است در مقابل سایر ارزها و واحدهای پول دنیا ، چرا که پشتوانه این واحد ریال کشور متاسفانه چند نوع ارز دلار امریکای و طلا جهانی است در صورتی که فقط با تغییر واحد پول کشور اقتصاد کشور ایران برای همیشه قدرتمند میشود و تمام مسائل مثل عدم صرفه اقتصادی در بخش تولید و برگشت پول از بازار دلالی واحتکار کالا با قصد جهش قیمتی درمقابل کاهش ریال حل میشود ، چرا که ثبات اقتصادی ایجاد میشود ، یعنی قیمت یک جنس طی مدت طولانی و سالها  ثابت در مقابل یک واحد پول است و حال بهترین واحد پول که ایران از زمان قدیم داشته است ، یعنی واحد پول سکه طلا که از قدیم درایران این واحد پول بوده است همان سکه طلای قدیمی خودمان که هم ارزش آن طلا در اختیار هیچ کشوری و دولتی نیست و همیشه و درهارم همه دوران و دولت ها و کشورها ارزشمند است در تاریخ ایران حتی در دورهای تاریخی واحد پول سکه طلا ایران با درصد خلوص و عیار طلا۹۰ تا ۹۷ درصد که موجب اعتباراین واحد پول و شکوفایی اقتصادی  داد و ستد ایران که مورد قبول تمام کشورها بوده و شهرت جهانی یافته بوده است ،  و طلا هم مادر دلارهای امریکایی جهان و سایر ارزها قدرتمند و بهترین پشتوانه اقتصادی کشورهای ابر قدرت جهان اقتصادی امروز در همه زمان ها است و یعنی با حقوق یک عدد ان برای همیشه هر کارگر تا کارمند و مهندس و مدیر و کاسب و تمام کالا و زمین ، خودرو با این واحد پول اگر سنجیده شود، تمام مشکلات اقتصادی درست میشود، یعنی با یک ربع سکه حقوق میتوان با خیال راحت تمام نیازها خود را تامین کرد ، اگر خانه قیمتش ۱۰۰ سکه طلا است امسال که نه ده سال بعد هم به راحتی می توان آن را با همان ۱۰ سکه که نه با ۵۰ عدد سکه خریداری نمود ، چون قیمت و ارزش طلا با گذشته زمان درتمام دنیا نه تنها کاهش پیدا نمی کند و مثل ریال بی ارزش نمیشود ، بلکه ارزشمند تر هم میشود و این خود در تاریخ جهان قابل مشاهد است و اقتصاد ایران برای ابد ودهر قدرتمند میشود ، حالا با تحریم دلاری و بانکی چون زیر سلطه دلارهای امریکا نیستم و دیگر واحد پول جدید ما در تمام کشورها متقاضی دارد و حتی برای بیشتر کشور، سرمایه طلا  را به عنوان بیمه است  ، تحریم ارزی و… تاثیر چندانی ندارد ، در نهایت امروز تمام اجناس امکانات و زمین ، املاک و خودرو ، کالا و خدمات و… چون برای افراد ایرانی گران شده با واحد ریال که مثل یخ در بیابان تنها مانده است، در صورتی که همین کالا ها  و حتی تمام خدمات برای سایر کشور با واحد پولی دیگر حتی طی چند سال ۳ تا ۱۰برابر  و بیشتر هم ارزانتر هم شده است، این یعنی سرمایه مردم و کشور چه مالی از فقیر وغنی و… در حال کاهش است، یعنی قدرت خرید جهانی ما هر لحظه کم شده است ،مگر با انتخاب درست راهکارها و واحد پولی قدرتمند و بروز نه با حذف صفر و یا پرداخت وام ها  بانکی  کمکی جهت تولیدات که به علت عدم ثبات اقتصادی و عدم صرفه تمام این مبالغ وارد بازار دلالی میشود و یا حتی با کمک و سرمایه گذاریهای ارزی از سایر کشور که با تعهدات پرداخت دلاری است هیچ کار که نمیشود کرد بلکه بدهی زیاد تر میشود و تورم هم مهار نمیشود و… چون همه به دنبال منافع اقتصادی هستند در نهایت  ثبات اقتصادی و تغییر واحد پول به واحد سکه طلایی  جهانی و کاهش بهره بانکی باعث ثبات اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم و رفاه و مهارتورم و رشد تولید  و افزایش قدرت اقتصادی ایران میشود ))امیدوار مطالب مفید باشد از راهکارها استفاده شود ، چرا که بنده جزء همین آب و خاک و مردم کشور ایران هستم . ۱۴۰۲٫۲٫۲۳

    • سلام
      افزایش قیمت مسکن امسال نیز مثل سال قبل بوده است ولی با توجه به تاثیرات کاهش دلار و بحث توافقات بازار در حالت سکون و توفق لحظه است ولی انچه مشخص است با توجه به افزایش تورم که درصورت توافق خارجی حداقل ۲۵ درصد است در سال و در صورت عدم توافق مثل سال قبل حداقل ۵۰ درصد رشد تورم وجود دارد و در بازار مسکن به علت عدم تولید خانه جدید و اینکه عدم توانایی کارمندان و مردم قشر عادی که با حقوق های ۱۰ تا ۲۰ میلیونی و هزینه زندگی هیچ پس اندازی ندارد ، خرید یک خانه آپارتمانی و ویلای شخصی ساز یک رویا است ،حتی خانه طرح دولتی و مسکن ملی کار نشدنی و غیر علمی و محاسباتی است چرا که حداقل قیمت ساخت این خانه متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون است برای امسال و معمولا ۲ تا ۴ سال ساخت چنین مواردی زمان میبرد ساخت در نهایت اقساط سنگین ماهانه پرداخت ۵ تا ۲۰ و ۱۵ و ۲۰ میلیونی با حقوق مردم همخوانی ندارد چرا که هر سال باید کارمند و مردم هزینه حداقل ۲۰ درصد رشد دارد و اخر هرسال هم قیمت اجاره افزایشی است و در نهایت اصلا مبلغی برای پرداخت وام چنین خانه باقی نمی ماند مخصوص در ماه ۱۰ میلیون… خلاصه این طرح یا وضعیت مالی مردم همخوانی ندارد وو عملی هم نیست از نظر بنده که کارشناس و مشاور املاک هستم و بسیاری از مردم که توانستند خانه دار بشوند فقط تنها روش برای جوان ده ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ از نظر بنده کارشناس خرید زمین ۶۰ متری تا ۱۰۰ متر در بافت روستاهای اطرف و حاشیه شهر بزرگ و ساخت ساز آن توسط خود مردم حال با مجوز روستاییو یا حتی بدون مجوز مردم به صورت بوجه مالی کم کم تا بتوانند خانه دار بشوند وگرنه با این هزینه زمین و ساخت ساز و مصالح و در امدها نسل ۶۰٫ ۷۰٫ ۸۰ .۹۰ توانایی تامین اجاره خانه رو ندارند چه به خرید خانه و خانه گران داخل شهر ها مناسب افراد با در آمدهای دلاری است نه درامدهای ریالی که هرسال مثل یخ اب میشود ریال بعد هم یک انسان مگر ۹۰ سال بیشتر عمر میکند ،که بخواهد تمام عمرش کار کند و دغدغه پرداخت و جهش قیمتی اجاره ، رهن را داشته باشد، یک خانه از خودتان در حاشیه شهر داشته باشید امروز با وسایل نقلیه به راحتی به همه جا دسترسی دارید و حداقل زندگی نسبت ارام و بدون دغدغه را خواهید داشت، نه خانه های در شهر که حتی هرسال کیفیت انها کمتر و قدیمتی میشود ولی قیمت زیاد تر(( یعنی اگر شما یک موتور و بخاری قدیمی و خودرو و حتی وسایل خانه و موبایل خراب بخری سال دیگر همون وسیله خرابی وقدیمی دو برابر شده!!! درصورت در تمام دنیا این وسایل میرود سطل اشغال و دیگر جهش قیمتی ندارد)) مردم مستاجر خودشان تصمیم به خانه دار شدن بگیرند و از اینکه در حاشیه شهر خانه داشته باشند، حالا مهندسی، دکتری ،کارمندی، متخصص،ماموری ،کاسبی،مغازه داری، معلمی ،شغل ازاد،کارگری ساده، بنایی، راننده ای، کشاورزی و….هیچ وقت ناراحت واحساس ناتوانی و کسر شان اجتماعی نکنند، زمین خدا بزرگ است و همه جا مردم طی سالها ساخته اند و زندگی کردن در حد وضع مالی، توان خودشان۱۴۰۲٫۳٫۲۵

    • متاسفانه دولت ماهانه هزاران میلیارد تومان نقدینگی یا همان چاپ پول می‌کنه و فعلا با فشار وطرق مختلف اثر این حجم وحشتناک چاپ پول را بر بازار گرفته و عقب انداخته ولی هر چه عقب تر بیفته اثر تورمی جهشی تری خواهد داشت و بزودی فنر نقدینگی رها میشه و همه چیز از جمله مسکن چند برابر میشه اینکه بعضی از هموطنان کامنت گذاشتن که قدرت خرید نیست وتا سالها مسکن به رکود میره از اقتصاد چیزی نمیدانن و اینکه موتور محرک تورم یعنی چاپ پول بصورت وحشتناکی روشنه و با یه جرقه همه چیز مخصوصا مسکن می‌کشه بالا و حالا ممکنه حتی به انتخابات هم نرسه چون دولت بخاطر کسری بودجه تا حدی میتواند نقدینگی را حبس کنه و از بهمن ماه تحت تاثیر نقدینگی و انتظارات تورمی که انتخابات ایجاد میکند احتمالا از بهمن که مردم بعلت ترس از افزایش قیمت در اسفند دارن برا خرید وارد بازار بشن و باعث افزایش تقاضا وله تبع تحریک بازار و افزایش قیمت خواهد شد ولی در کل علت اصلی تورم چاپ پول افسار گسیخته یا نقدینگی است همین باعث میشه با مثلاً یک شایعه .انتخابات و یا هر چیزی یکدفعه جرقه بخوره و همه‌چیز مخصوصا مسکن بکشه بالا و اصلا ربطی بقدرت خرید نداره مگر زمان روحانی که خانه ۲۰۰ میلیونی یکدفعه شد دوسه میلیارد قدرت خرید بود ….!!!؟ واحتمالا زیاد از بهمن استارت افزایش قیمت مسکن خواهد خورد پس هموطنان عزیزم گول اینجور کامنتهایی که قدرت خرید نیست ومسکن همچنان می‌ره رکود نخورید چون علاوه بر همه اینها سال جدید هم افزایش قیمت بنزین را هم داریم و قبل از بهمن خرید کنید وباشرایط بهتری خرید کنید چون بهمن افزایش تقاضا وبه تبع باعث افزایش قیمت میشه

  • 😂😂😂نسل ما جوون ها که از بین رفت خدا ازتون نگذره . امیدوارم سال بعد موتور دست دوم از بیست میلیون نزنه بیشتر که حداقل موتور بتونم بخرم .

  • با سلام سلی که نکوست از بهارش پیداست من کارسناس ساخنمان در سبزوار هستم متاسفانه قیمت ملک کم که نمیشه بدونید امسال با این دولت وقطارش همه رو زیر میکنه بعضی ها میکن کم میشه خیر باباجان ۵۰ درصد حتما روشه با این تورم مصالح هر ساعتش

  • با توجه به گفته حضرت آقا امسال قطعا تورم پایین خواهد بود. شیادان منتظر ضربه مهلکی باشند.

    • بنده خدا خوددولت قیمت همه چیز راتاتونسته برده بالا.حالاتودلت خوشه

    • خدا کنه وضعیت خوب شه . وقیمتها که الکی و بیخودی و بی جهت که تو این دو ، سه سال اضافه شده برگرده . چون اگر بخواد چه اینجور بمونه یا بالاتر بره . مردم هم از بین میرن. اونم مردم ضعیف. بخدا که ربطی به دلار و آمریکا و غیر نداره . تولیدات داخلی صد در صد هم قیمت‌هاش هرج و مرجی شده . اصلن هر کی به هر کی شده هر جور دلم بخوادی شده . یک مثال ساده موتور سیکلت معمولی ۷۰ ملیون ….دیگه دریابید خودتون چی داره به سر ملت میاد

  • همین الان مردم توان خرید ندارن بعد شما صحبت از تورم ۵۰ درصدی می کنید؟؟؟ منتظر رکود شدید باشید. مسکن در این اوضاع به هیچ وجه نقدشوندگی ندارد و همه آپارتمان ها رو دست صاحبخانه ها باد میکنه.

  • سرمایه های مازآد مردم عمدتا زیر یک‌میلیارد تومنه و برا همین وقتی کشور به خاطر شرایط سیاسی دچار تورم و پایین اومدن ارزش پولمون میشه ملت سریع میرن سمت خرید ارز و طلا و نهایتا ماشین اما بعد یک‌مدت چند ماهه ک قیمتها ثابت میشن قطعا این تورم تو بخشهای دیگه مخصوصا مسکن نمایان میشه ک باز همونم بسته به تقاضای مردم هم داره طوریکه اگر تقاضا بالا باشه قیمت مسکن ۱۰۰درثد افزایش تجربه میکنه در غیر اینصورت باز حداقل تورم ۳۰تا ۴۰درصدی در بخش مسکن رو ابتدای سال خواهیم داشت ک در تهران هم اکنون شاهدش هستیم ولی شهرستان همیشه چند ماه بعد از پایتخت رخ میده

  • سلام به همه دوستان،قیمت ملک از اول شهریور تا ۱۳ اسفند حدود ۴۷ درصد افزایش داشته و همین الان مصرف کننده توان خرید ندارد،لذا باحتمال قوی دلار کنترل می شود و در سال آینده مسکن کمی افزایش را تجربه می کند اونهم در فصل تابستان، و سپس رکود را خواهیم داشت.
    مخلص کلام برج ۱۲ قیمت ملک افزایش ۴۷ درصدی داشته و سال آینده افزایش کم خواهد بود و رکود بسیار بدی بر بازار حاکم می‌گردد.

  • با این وضعیت دلار و گرانی افسار گسیخته هیچ چیز جز یک معجزه اوضاع را درست نخواهدکرد. اماحالا کو معجزه!!! امروز ۷ اسفند طلا شد ۲۷۰۰ میلیون. خونه تا دیروز قیمت گرفتم میگفت یه خوابه تو صدرا ۱۳۵۰ به فاصله یه روز صاحبخانه گفته ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون. منتظر چه اینده خوبی باشیم؟؟

  • سلام و عرض ادب
    وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟
    امروز خود بنده که مشاور املاک هستم و به عنوان یک کارشناس در این حوزه باید واقعیت بروز بازار را بیان کنم ، با توجه به اتفاقات که در بازار فعلی تاثیر گذار است تا افرادی که میخواهند ملک و سرمایه خود رابفروشند و یا قصد خرید ملک بهتری را دارند با واقعیت های موجود و چشمان باز نسبت به آینده این کار را انجام بدهند و ارزش واقعی دارایی خود را متوجه بشوند، نه با اطلاع ناقص و دیدگاه خوش بینانه و یا دیدگاه بد بینانه بله انچه واقعیت فعلی است ، را باید درک کرد و قضاوت این صداقت و نظرات بنده هم، خود مردم عزیز هستند، که در بازار و مستقیم این تغییرات را متوجه میشوند ، طی این چند ماه اخرسال ۱۴۰۱ از زمانی که قیمت دلار و سایر ارزها افزایش و تغیراتش موثرتر شد و این دامنه بالای ۳۰ درصد تغییر پیدا کرد و بعد قیمت طلاو سکه افزایش داشت از ۱۸ به ۲۵ تا ۲۹ و؟؟ وبعد بازار تمام خورو افزایش پیدا کرده است یک پراید ۲۰۰ شد۲۵۰، ۳۰۰ و؟؟؟ و در امروزه ۱۴۰۱.۱۲.۱ زمین ومسکن هم این افزایش قیمت رو داشته تقریبا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در منطقه مخلف و در نتیجه این افزایش قیمت در بازار اجاره قیمت رهن واجاره مسکن هم همین مقدار افزایش را داشته است ، بعد مسکن هم نوبت سایر بازارها هزینه لوازم و خوراک و دستمزد های مشاغل آزاد است، که این افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصد داشته باشند (در مورد ملک املاک هم به علت این افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بازار خرید و فروش فعال است نه طبق گفت بعضی افراد راکد !!!!هرچه گران بشود مردم بیشتر میخرند ، از ترس کاهش ارزش پول نقد و.. و این خرید چه بهتر است ماندگارباشد، مخصوص ملک و خانه در نهایت از همین الان برای سال ۱۴۰۲ هم درصد افزایش قیمت خرید و فروش املاک و هم اجاره کاملا مشخص است ، چند برابر افزایش احتمال موثر دارد، با توجه به منطقه که ارزش افزوده ملک ،چرا که فاکتور های مهم در بازار ، وقتی تقاضی سرمایه گذاری زیاد میشود به علت اتفاقات مثلا تبدیل سرمایه مالی پر ریسک که مثل یخ می ماند و پول و نقدینگی زیاد میشود در بازار ولی نهایت بازار تولید محصول توان پاسخ گویی این همه تقاضا ندارد ، دلیل بعدی هم وقتی مسکنی ساخته نشده یعنی کمبود مسکن داریم و….و پاسخ گو نیاز ها نیست، به علت عدم ساماندهی سرمایه کلان این سرمایه کلان مردم و بانک ها و… که برای ایجاد در امد موقت زیاد جذب سرمایه در بازار دلالی مسکن قدیمی (خرید و فروش مسکن قدیمی با هدف سود فوری جهت جبران کسری درامدی ) و در نهایت بازار تولید که امروز زمان بر و تخصص نیازدارد و ریسک زیاد و عدم صرفه اقتصادیی از بازار تولید مسکن جدید ومقاوم است و عدم مدیریت هم در ثابت قیمت و عدم ساماندهی متقاضیان واقعی ؟؟ ( یعنی هنوز سامانه یک پارچه وجود ندارد که مشخص و کند یک فرد ایا واقعا دارای خانه است چند خانه دارد؟ و یا نه مستاجراست و یا خانه دارد ولی مدارکش قابل شناسایی نیست و..)، بعدش نوبت مصالح دستمزد و مجوز و.. در نتیجه رشد، و قیمت ساخت خانه نوسازو تعمیر ساختمانهای قدیمی نیز به صورت جهش افزایش پیدا میکند ، افزایش قیمت مسکن یک امر طبیعی است اما با درصد کم نه به صورت جهشی . جالب اینکه مسکن رو نمیشود مثل خودرو و خوراک و وسایل یک شب از خارج وارد کرد و پاسخ نیاز مردم را تامین کرد، بلکه ساخت مسکن زمان بر است و معمولا ۲ تا ۳ سال و درپروژ بزرکتر ۵ تا ۱۰ سال زمان بر است و فعلا باتوجه به مسکن ساخته شده در کشور که از نظر کیفیت و عمر مفید واستحکام و زلزله و مشکلا ت مدارک مالکیتی ( هنوز اطمنیان ۱۰۰ در اثبات مالکیت وجود ندارد) و عدم امکانات و عدم پاسخگوی به نیازهای زندگی فیزیکی یک خانواده یعنی ابعاد غیراستاندارد و … بسیار مشکل دارد در نهایت بیشتر مردم به دنبال تغییر مسکن خود هستند و ارتقا و خرید مسکن بهتر هستند و عدهای زیادی هم در ارزوی و اشتیاق خرید خانه اول خود هستند ولی متاسفانه با این درامد ها نمیشود کاری کرد کرد حتی تمدید اجاره نامه سال اینده شده دغدغه بسیاری از مستاجران و در نهایت سازندگان و سرمایه گذاران و مهندسان و فعالان مسکن هم با عدم ثبات قیمت نمی تواند یک مدیریت و برنامه ریزی صحیحی برای تولید قیمت فروش و حتی قیمت ساخت داشته باشند در نهایت خانه بی کیفیت که ظاهر بسیار شیک دارند ( که در ظاهر حتی داری سند و پایانکار و.. هستند ولی در عمل از نظر بررسی کیفیت و مقاومت خاک و زمین شناسی ونوع پی و سازه بسیار ضعیف طراحی( طراحی و ساخت سازه مهندسان و اموزش داری نقض است، چرا که در طراحی سازه فلزی و بتونی و.. بسیار اشتباه است ،با نقص و ضعف در هر بخش از سازه ساختمان سست میشود و فرو میریزد در صورتی که باید همیشه یک سازه یدکی در هر بخش طراحی اضافه شود ) و در زمان اجرا نیز بسیار ضعیف اجرا شده اند( عدم اموزش اصولی کارگران و بنایان و.. یعنی هر کس فردا خواست می تواند برود ملات درست کند و..) و ولی از نظر ظاهر بسیار شیک و رویایی میباشد و قیمت های بسیاری بالایی دارند با تبلغات عجیب و غریب در نهایت امروز بهترین خانه از نظر کیفیت ساخت و مقاومت سازه ، خانه ویلای یک طبقه و دو طبقه است حتی با مصالح آجری و…، همان طور که در زلزله کشور ترکیه این موارد خود به خوبی نشان داد ، چگونه پیمانکاران و سازندگان و شهرداری و …برای سود بیشتر با جان مردم بازی میکنند ، چرا که همیشه نظر نهایی را افراد که سرمایه گذاری مالی می دهند ،نه مهندسان و کارشناسان که از ایشان حقوق میگیرد و ایشان میتواند هر دو را تغییر بدهد و…)ولی از نظر عمر مفید بعد یک سال فرسوده و نا ایمن محسوب میشوند در شهرهای و بیشتر بافت و محله وجود دارد و با گذشت زمان و حوادث این موارد بیشتر نمایان میشود ( بسیاری از ساختمان در مشهد میشود از روی نماها و حتی تعداد طبقات تشخیص داد که چند طبقه مازاد و با اضافه بار روی سازه که برای ۴ طبقه طراحی شده ولی الان ۶ و۷ و.. طبقه روش ساخته شده اند )و امروز خرید و حتی ساخت و ساز و حتی اجاره یک مسکن خوب و مقاوم برای زندگی با آرامش دردسر بسیاری از مردم میباشد .
    امیدوار مطالب مفید باشد. ۱۴۰۱٫۱۲٫۴

  • به نام خداوند بخشنده و مهربان:
    بخاطر بی سیاستی و بهم ریختگی کلیه امور
    به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی دقیقی از هیچکدام از بازارهای مالی داشت اما با توجه به افزایش شدید در بازارهای متناظر
    و ارجحیت داشتن مسکن بر کلیه آنها ما یک افزایش شدید قیمت مسکن همانند افزایش قیمت یونولیت خواهیم داشت که کف قیمت آن تورم ۵۰ درصدی سال آینده است.

  • من برای کشور ترکیه کیف کردم تنها آرزویم داشتن کشوری مثل ترکیه هست اونارو زلزله کشتارگاه کرد مامردم ایران رو گرانی کشتارگاه کرده من جوانی که تو ۳هفته هنوز کارگر نرفتم پول نون ندارم برم بمیرم بهتر از ازین هست از گرسنگی بمیرم ایوحلناس تا وقتی که ما با آمریکا کنار نیاییم زندگیمون اینه باور کنید به دستمون وای می ایستیم وسایل شخصی خودمون رو میفروشبم باور ندارید صبر کنید مثل….

      • از کی تا حالا گشنگی کشیدن شده خدا پرستی؟
        یعنی سیاست های دولت ایران در راستای خداپرستی هستش ولی امارات و ترکیه و عربستان قطر… که روابط عاقلانه و دوستانه تری دارن با کل دنیا مردمشون بی دین و کافر شدن؟

  • سلام و عرض ادب
    مهندس ظفریاری این نظر شخصی بنده به عنوان یک کارشناس است
    امروز خود بنده که مشاور املاک هستم و به عنوان یک کارشناس در این حوزه باید واقعیت بروز بازار را بیان کنم تا افرادی که میخواهند ملک و سرمایه خود رابفروشند با واقعیت موجود این کار را بکنند نه با اطلاع ناقص و قضاوت این صداقت بنده هم خود مردم هستند که در بازار و مستقیم این تغییرات را متوجه میشوند ، طی این چند ماه از زمانی که قیمت دلار افزایش پیداکردو بعد قیمت سکه افزایش داشت وبعدبازار خورو افزایش پیدا کرده است یک پراید ۲۰۰ شده ۳۰۰م و در امروزه ۱۴۰۱.۱۲.۱ مسکن هم این افزایش قیمت رو داشته تقریبا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمیت و در نتیجه این افزایش قیمت قیمت رهن واجاره مسکن هم همین مقدار افزایش را داشته است بعدمسکن هم نوبت هزینه لوازم و خوراک و دستمزد های مشاغل ازاد است که این افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصد داشته باشند (در مورد ملک املاک هم به علت این افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بازار خرید و فروش فعال است نه راکد !!!!هرچه گران بشود مردم بیشتر میخرند مخصوص ملک و خانه در نهایت از همین الان برای سال ۱۴۰۲ هم درصد افزایش قیمت خرید و فروش املاک و هم اجاره کاملا مشخص است چند برابر افزایش دارد با توجه به منطقه که ارزش افزوده ملک ،چرا که وقتی مسکنی ساخته نشده یعنی کمبود مسکن داریم و….و پاسخ گو نیاز ها نیست، به علت عدم ساماندهی سرنایه خود و کلان مردم و بانک ها و…جذب سرمایه در بازار دلالی مسکن قدیمی (خرید و فروش مسکن قدیمی با هدف سود فوری) ۹۹ درصد بیشتر از بازار تولید مسکن جدید ومقاوم است و مدیریت هم در ثابت قیمت نیست، مخصوص مصالح دستمزد و مجوز و.. در نتیجه رشد قیمت مسکن یک امر طبیعی است. جالب اینکه مسکن رو نمیشود مثل خودرو و خوراک و وسایل یک شب از خرج وارد کرد و پاسخ نیاز نردم را تامین کرد بلکه ساخت مسکن زمان بر است و معمولا ۲ تا ۳ سال زمان بر است.
    امیدوار مطالب مفید باشد

  • مسکن اونقدر باید ارزون بشه که باد اونا که میگن خونه داریم بخوابه و اونقدر لاغر بشن که محو بشن.وانشالله که سال ۱۴۰۲ قیمت مسکن ۵۰درصد بکشه پایین.ایششششالللله

    • بنده خدا یونولیت ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته آهن ۱۰۰ درصد دستمزد ۵۰ درصد از ارزونی ملک میگی؟؟؟!!!!

    • باشه عزیزم به همین خیال باش تا ارزون بشه . برای ارزون شدن نیاز به تغییرات بنیادی در حوزه اقتصاد هست با چارتا اراجیف و باد به غبغب انداختن چیزی ارزون نمیشه

    • دمت گرم ایشالا که آنقدر مسکن بیاد پائین تا دام خنک بشه.
      رفتیم خونه بخریم ،خدا شاهده خونه از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر ارزش نداشت یا رو گذاشته بود یک میلیارد و ششصد گفتیم چرا می گفت میدونی دلار چند شده آخه یابو تو میدونی دلار چیه به خدا قسم اصلا نمیدونستم .
      خدا شاهده نمیدونست دلار اصلاً چی هست بهش گفتم اگه گفتی دلار برای کدوم کشوره ،من همین الان خونتون میخرم :
      برگشت گفت دلار واحد پول چینه
      یا حضرت عباس ما کجا داریم میرسم اخه

    • از کی تا حالا گشنگی کشیدن شده خدا پرستی؟
      یعنی سیاست های دولت ایران در راستای خداپرستی هستش ولی امارات و ترکیه و عربستان قطر… که روابط عاقلانه و دوستانه تری دارن با کل دنیا مردمشون بی دین و کافر شدن؟

  • به نظرتون این افزایش قیمت مسکن، طلا، دلار و سکه تا کی ادامه داره؟
    اگر خودتون هم جواب ندادید بزارید تایید بشه ببینیم مردم چه نظری میدن

    • تا وقتی این حکومت و این سیاست مالی و‌چاپ‌پول بدون پشتوانه وجود داشته باشه این گراتی و تورم هم وجود داره .همین .تورم حاصل چاپ‌ پول بدون پشتوانه و عدم درآمد دولت در قبال هزینه هاست .کفایت مذاکرات .

    • با سلام. خدمت هم وطنای خوبم. فقط نظرمو میگم.قضاوت با خودتون..
      قیمت طلا با توجه به افزایش دلار در ماه های آینده که روند صعودیش ادامه دار خواهد بود. قیمت طلا منظورم انس جهانی هستش روند نزولیش برای چند ماه شروع شده.. رنود طلای جهانی برخلاف دلار هستش.مردم روی طلا سرمایه گذاری نکنید.هرچی دارید از دستتون میره.. گوش به حرف و اراجیف و دروغ رسانه و فضای مجازی ندید. اینا به خاطر خالی کردن جیب شما هزار جور تبلیغات و هدف دارن. من تو زمینه های دیگه تخصص ندارم. ولی چند ساله رو طلا مطالعه دارم. طلای جهانی در حال ریزشه.. نخرید نخرید..

    • افزایش قیمت ها تا ابد ادامه داره چونکه تنها کشوری هستیم که حق ریاستش و ادارشو دادیم ***** ، اگه میخوایی تموم بشه، ۴۰ میلیون جمعیت لازمه تا این ****

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *