محاسن و معایب آجر نمای سفید

 آجر محصولی با بالاترین کاربرد در صنایع ساخت‌وساز که امروزه در اشکال، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. این قطعه مکعب‌شکل در تمام مراحل و فضاهای ساخت ساختمان استفاده می‌شود. قبلاً آجر تنها در دیوارچینی و لایه‌های زیرین ساختمان استفاده می‌شد. اما امروزه و با پیشرفت صنعت ساختمان از آجر در نمای ساختمان هم استفاده می‌کنند. آجرهای نما در گونه‌ها، طرح‌ها و با ابعادی مختلف در کارخانه‌های تولید محصولات ساختمانی تولید شده و به بازار عرضه شده است. رنگ‌های آجر نما بسیار متنوع است که رنگ سفید هم از جمله آن‌ها است.

 سفیدرنگی پرطرف‌دار و جذاب است که در صنایع و وسایل مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از پرکاربردترین جاهای استفاده از این رنگ، به‌کارگیری آن در صنعت خودرو است. با نگاهی ساده به خودروهای شهری، به راحتی تشخیص می‌دهید که رنگ غالب آن‌ها سفید است. استفاده از رنگ سفید منحصر به خودرو نمی‌شود. ویژگی این رنگ باعث می‌شود تا در سایر صنایع هم از آن استفاده شود. در ساخت‌وساز و صنایع ساختمان هم از رنگ سفید استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ سفید در نمای ساختمان رایج‌ترین کاربرد آن است که چشم هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

محاسن و معایب آجر سفید

 

آجر نمای سفید

 محاسن و معایب آجر نمای سفید را در این مطلب مورد بررسی قرار می‌دهیم. استفاده از متریال و مصالح مناسب در نمای خارجی یا داخلی ساختمان، موضوعی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین رنگ آن‌ها نیز در میزان جذب مخاطب تأثیر بسیار زیادی دارد. استفاده از مصالح با رنگ سفید در نمای سازه محاسنی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. آجر نمایی سفید یکی از انواع آجر نمای نسوز است که در بازار وجود دارد. رایج‌ترین مصالح مورد استفاده در نما، کاربرد آجر نمای سفید است. این نوع آجر با تنوع مدل، طرح و سایز در بازار وجود دارد. به صورت کلی آجر نمای سفید به صورت معمولی، نسوز، طرح چرم در بازار وجود دارد. این مدل‌ها با ابعاد متفاوت و با چیدمان‌های مختلف (ریلی، کرکره‌ای و…) در ساختمان چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی استفاده می‌شوند.

آجر سفید در نمای ساختمان

 

محاسن و معایب آجر نمای سفید

محاسن آجر نمای سفید و معایب آجر نمای سفید و استفاده آن در نما هم مثل سایر مصالحی که برای نما به کار گرفته می‌شود را باید بدانید. این موضوع و مقایسه آن با سایر مصالح مورد استفاده در نمای سازه با درنظرگرفتن شرایط مکانی و اقلیمی بنای شما، باعث می‌شود تا انتخاب درستی برای نمای ساختمان داشته باشید.

محاسن آجر نمای سفید

 – ظاهر ساده و جذاب: قبلاً گفتیم که رنگ سفید کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. این کاربرد در نمای خارجی و داخلی ساختمان ضمن داشتن سادگی باعث جلب‌توجه زیادی می‌شود. مخصوصاً اگر از ترکیب یک رنگ تیره با سفید استفاده شود، ظاهری جذاب‌تر ایجاد می‌کند. به خصوص در نمای بیرونی مثلاً اگر سازه به کل شیروانی یا دارای تراس است، برای این قسمت‌ها از یک رنگ تیره مانند قهوه‌ای یا مشکی استفاده شود و مابقی را از نمای آجری سفید استفاده کنید.

 

محاسن و معایب آجر سفید

 

سازگار با شرایط دمایی مختلف:

از محاسن آجر نمای سفید می توان به سازگاری آن با شرایط آب‌وهوایی و دمایی مختلف اشاره کرد. به خصوص از این نما در مکان‌هایی با شرایط دمایی بالا استفاده زیادی می‌شود. البته بدیهی است استفاده از اجر نسوز سفید، میزان این مقاومت را افزایش می‌دهد.

 

تناسب با دکوراسیون داخلی:

 از خصوصیات رنگ سفید، تناسب آن با دکورهای مختلف است. برای همین هم در لوازم خانگی از این رنگ استفاده زیادی می‌شود. برای نمای داخلی هم استفاده از این رنگ استفاده می‌شود. تناسب و تطابق‌دادن دکوراسیون داخلی منزل یا دفتر کار با رنگ سفید کار آسانی است و به راحتی می‌توانید یک دیوار، پشت تلویزیون، شومینه یا هر قسمتی از نمای داخل را از آجر نمای سفید استفاده کنید.

  

جلب نور:

 یکی دیگر از مزایای رنگ سفید، جذب نور و انعکاس مناسب آن است. این موضوع هم برای نمای داخل و هم برای نمای خارجی مناسب است. استفاده از نمای آجری سفید باعث ایجاد و تأمین نور مناسب برای فضای داخلی شده و در نمای بیرونی باعث جلب‌توجه و خاص شدن ساختمان نسبت به سازه‌های مجاور می‌شود.

محاسن و معایب آجر سفید

 

معایب آجر نمای سفید

در بیان معایب آجر نمای سفید، ضمن عنوان و دلیل آن سعی کرده‌ایم راه‌حل رفع آن را هم برای شما بیان کنیم.

 

جذب گردوغبار و آلودگی:

 از معایب نمای آجر سفید این است که گردوغبار به‌سرعت روی آن می‌نشیند و خود را نشان می‌دهد و باعث کدرشدن نما می‌شود. این موضوع به‌حق بسیاری از سازنده‌ها و مالکین ساختمان‌ها را از استفاده از آجر نمای سفید برای ساختمان منصرف می‌کند. امیران نما برای رفع این مشکل، استفاده از نانو رزین را پیشنهاد می‌کند. با پاشش این رزین روی نمای آجر سفید (پس از اتمام کار) می‌توانید با خیال آسوده‌تری از نمای سفید استفاده کنید. وجود نانو رزین روی کار ضمن کاهش جذب آلودگی و گردوغبار می‌شود. ضمناً برای تمیزکردن نما باعث می‌شود تا با یک شستشوی ساده، نما به شکل اول خود دربیاید. ضمناً وجود این رزین میزان جذب رطوبت آجر نما را نیز به حداقل ممکن می‌رساند.

محاسن و معایب آجر سفید

 

حساسیت به مواد شیمیایی و ایجاد لکه:

 باتوجه‌به ساختار آجر و استفاده از مواد شیمیایی، این مصالح نسبت به اسیدها و قلیاها حساس است. به‌عنوان‌مثال بارش باران در شهرهای با آلودگی و ریختن آب آغشته به مواد آلوده و اسیدی روی نما، باعث ایجاد لکه و تخریب ساختار آجر می‌شود. برای حل این مشکل باز هم استفاده از آجر نسوز سفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته استفاده از آجر نسوز به همراه پاشش نانو رزین اطمینان بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند.

 

هزینه نظافت و نگهداری:

 با توجه به ظاهر نمای آجری سفید، کمترین آلودگی روی آن به راحتی مشخص و نمایان می‌شود. طبیعی است کسانی که از نمای سفید برای ساختمان استفاده می‌کنند نسبت به این موضوع بیشتر حساس باشند؛ بنابراین برای تمیز ماندن نمای آجری سفید، باید به صورت مرتب و مداوم نسبت به تمیز نگه‌داشتن آن اقدام کنید. این موضوع باعث ایجاد یک هزینه بیشتر می‌شود. همان‌طور که ذکر شد، اقدامات مناسب در زمان ساخت (استفاده از آجر نمای مناسب و نانو رزین) این هزینه را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

 

محاسن و معایب آجر سفید

 

 در نهایت اگر می‌خواهید سازه شما با نمایی سفید باشد، باید تمام مواردی که ذکر شد را مدنظر قرار دهید. بادقت به این نکات قبل از انجام کار یعنی انتخاب و خرید مصالح و متریال‌های لازم و انجام پروژه بادقت مناسب می‌توانید از نگاه به نمای آجری سفیدرنگ خود چه برای فضاهای داخلی و چه برای نمای بیرونی لذت ببرید. در بین محصولات امیران گونه‌های مختلف آجر نمای سفید (نسوز، چرمی و…) وجود دارد. با تماس و مشاور درست تا اتمام پروژه، همراه شما هستیم. گونه‌ها و رنگ‌های مختلفی از آجر نمای سفید هم در میان محصولات امیران نما وجود دارد. این آجر نما با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در بازار به مشتری عرضه می‌شود.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *