آجر نما پیش ساخته

آجر نما پیش ساخته چیست؟ شاید اولین باری باشد که با این عنوان برخورد دارید. حق هم دارید؛ زیرا این نوع محصول به‌نوعی در کشورمان استفاده نمی‌شود. در بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته زمان و سرعت عمل حرف اول را می‌زند. همین موضوع هم از عوامل پیشرفت و تحول این دست کشورها است. استفاده از هر ابزار، وسیله، ترفند و روشی که بتواند علاوه بر هزینه، در زمان صرفه‌جویی کند و ضمناً کیفیت کار را افزایش دهد یا لااقل در حد قابل‌قبول حفظ کند، موردتوجه قرار می‌گیرد.

در صنایع ساختمان و ساخت‌وساز هم این موضوع به‌شدت مهم و حیاتی است. به‌خصوص در پروژه‌های بزرگ درصد اهمیت زمان و هزینه و صرفه‌جویی در آن‌ها افزایش می‌یابد. برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای انجام هر مرحله از پروژه و تحویل آن به نفرات و پیمانکاران دیگر و نهایتاً تحویل نهایی آن به کارفرما موضوعی است که مدنظر مدیران پروژه است. پس تلاش می‌کنند در تمام مراحل بادقت پیش بروند. در مرحله نما، وقتی حجم کار بالاست و یا زمان چندانی برای اجرای آن نداریم، باید از ترفند درستی استفاده کنیم. اگر بخواهیم نمای بنای تأسیس شده را با استفاده از آجر نما انجام دهیم، باید به فکر راهکار و ترفند بسیار معقول و مناسبی مثل استفاده از “آجر نما پیش‌ساخته” باشیم. با ما همراه شوید.

آجر نما پیش ساخته

آجر نما پیش ساخته و نمای آجری

آجر نما پیش ساخته چه کاربردی در ساخت‌وساز دارد؟ آجرنما طرف‌داران بسیار زیادی دارد. به‌تازگی این نوع نما باتوجه‌به محاسنی که دارد، تبدیل به یک رقیب جدی و جایگزینی مناسب برای بسیاری از محصولاتی که در نما به کار برده می‌شد، شده است. قیمت بسیار مناسب، نصب آسان، جذب پایین رطوبت، تنوع در طرح و رنگ و… بارزترین محاسن نمای آجری محسوب می‌شود. در پروژه‌های مختلف استفاده از این نما به‌تنهایی یا به‌صورت ترکیبی با سایر محصولات نما، کاربرد دارد.

وقتی پروژه بزرگ می‌شود و یا زمان تحویل آن نزدیک است باید سرعت عملیات نما را افزایش داد. پنل آجری یا آجر نمای پیش ساخته راه‌گشای کار است. در کشورهای پیشرفته، نمای آجری را روی پنل‌هایی با ابعاد مختلف نصب و به‌صورت آماده تولید می‌شود. طبیعتاً نصب نمای آجری به‌صورت تک‌تک با نصب آن به‌صورت چندتایی و با کمک پنل‌های آماده کندتر پیش می‌رود. استفاده از نما پیش ساخته باعث می‌شود سرعت انجام عملیات نما و نصب آن به شدن افزایش پیدا کند.

باتوجه‌به اینکه هنوز در کشورمان نمای آجری جای خود را به‌صورت کامل و درست در میان سازندگان و نمای شهری باز نکرده است، پس استفاده از این پنل‌‌ها عملاً توجیه چندانی ندارد و همین امر باعث شده تا حداقل فعلاً تولیدکنندگان آجر و آجر نما به فکر تولید این محصول نباشند. البته امیران نما روند رشد و کاربرد تنوع نمای آجری را رصد می‌کند و شاید بتوانیم تولید پنل یا آجرنما پیش ساخته را در آینده‌ی نزدیک در این مجموعه بزرگ تولیدی ببینیم.

 

محل استفاده از آجر نما پیش ساخته

آجر نما پیش ساخته تنها در پروژه‌های بزرگ کاربرد دارد که متراژ نمای آن بزرگ و زیاد باشد. گفتیم که کشورهای بزرگ صنعتی و پیشرفته، از چنین پنل‌های آجری استفاده می‌کنند. در این کشورها علاوه بر اینکه استفاده از نمای آجری بر دیگر محصولات نما غالب شده، تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای وجود دارد تا با نصب آجرنما روی پنل‌های بزرگ به‌سرعت مرحله‌‌ی نما را انجام دهید. بدیهی است استفاده از چنین ترفندی در ساختمان‌های کوچک چه به لحاظ هزینه و چه زمان، منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

آخر کلام

آجر نما پیش ساخته، کاربرد و تولید آن در ایران در آینده‌ای نزدیک چندان بعید نیست. اما در حال حاضر برای نمای آجری و اجرای آن بهتر است از کارشناسان امیران نما کمک بگیرید. در این مجموعه بزرگ انواع آجرنما با بیش از ۵۰۰ محصول با تنوع طرح، رنگ و ابعاد مختلف تولید می‌شود که در سازه‌های مختلف و برای اجرای انواع نمای آجری به کار می‌روند. از محصولات این برند مشهور حتی در صنایع (کوره و…) هم استفاده زیادی می‌‍شود. پس بدون هیچ شبهه و شکی با ما تماس بگیرید تا با خیال راحت آجرنمای بنای خود را انتخاب کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *