خرید آجر نما برای برج و اجرای آن موضوعی است که درگذشته کمتر انجام می‌شد. دلیل این موضوع مشکلات تهیه متراژ وسیع این نما، هزینه‌های آن و مسائلی بود که در اجرا وجود داشت. امروزه چنین مشکلاتی حل شده است. قیمت آجر نما نسبت به سایز محصولاتی که در نمای برج و ساختمان بلند به کار می‌رود در سطح پایینی قرار دارد. همچنین نمای زیبایی که آجر به سازه می‌دهد، کاربرد آن را بیشتر کرده است. از نمای آجری در کل نمای برج یا طبقات پایینی آن که نمایش بیشتری برای شهروندان دارد استفاده می‌شود. خلق نمای مدرن یا سنتی با آجر بسیار آسان است و بسته مکان و منطقه‌ی اجرا و سلیقه و نظر سازنده و مالک آن اجرا خواهد شد. در این مطلب بیشتر به بررسی نمای آجری برج و خرید آن می‌پردازیم. اگر برای این موضوع سؤالی دارید با ما همراه شوید.

بدون شک یکی از مواردی که نما یا ویوی شهرها را شکل می‌دهد، نمای سازه‌ها و ساختمان‌هایی است که در آن شهر وجود دارد. ساختمان‌های بلند، برج‌ها و بناهای بزرگ و وسیع بیشترین سهم را در این باره دارند. طبیعتاً نمای هر ساختمان شناسنامه و مشخصه آن است و هر چه نمای آن زیباتر و جذاب‌تر باشد، بر زیبایی شهر اضافه می‌کند. وجود ساختمان‌های بلند و چندطبقه در شهرهای بزرگ یا اصطلاحاً کلان‌شهرها، زیاد به چشم می‌خورد. در این ساختمان‌ها شاید میلیون‌ها نفر در روز رفت‌وآمد دارند. این موضوع چیز عجیبی نیست. هر روز بر تعداد جمعیت اضافه می‌شود و این مطلب نیاز وجود ساختمان‌هایی با طبقات بیشتر را برای سکونت مردم توجیه می‌کند.

سازندگان و مجریان پروژه‌های بزرگ به‌خوبی می‌دانند که نمای برج و ساختمانی که می‌سازند علاوه بر رزومه‌ی کاری برای ایشان، در نمای شهری منطقه و شهر مؤثر است. بدیهی است که این تأثیر از نمایی که یک یا چند ساختمان در کنار هم به وجود می‌آورند، بیشتر است. نماهای بسیار متنوعی برای برج‌ها وجود دارد. نمای بتونی، سیمانی، سنگی، شیشه‌ای، آجری و یا ترکیبی از این‌ها، نمای برج‌‎ها را شکل می‌دهد.

 

خرید آجر نما برای برج

تعریف برج

یک برج چندطبقه دارد؟ اصولاً به چه ساختمان و بنایی برج گفته می‌شود؟ در اینجا وصف و تعریفی کوتاه برای شما از “برج” ارائه می‌دهیم. در تعاریفی که در قوانین ساخت‌وساز آمده و مطابق تعریف ارگان‌های مرتبط با شهرسازی، به ساختمانی که تعداد طبقات آن بیشتر از ۷ طبقه و ارتفاع آن از ۲۳ متر بیشتر باشد، برج اطلاق می‌شود. اما در بین سازندگان و معماران صنایع ساختمان، بناهای بالای ۱۰ طبقه را برج می‌گویند. سنگاپور، ژاپن، چین، کره جنوبی، امریکا ، هنگ کنگ و امارات از جمله کشورهایی هستند که در فضای شهرسازی خود دارای بیشترین تعداد برج در جهان هستند. استفاده از نمای آجری برای برج محدود به زمان ما نیست.

خرید آجر نما برای برج

جالب است بدانید که برخی از مشهورترین بناهای ساختمانی که طول عمر طولانی داشته‌اند و هم اکنون جز میراث سازه‌ای محسوب می‌شوند، با استفاده از آجر و نمای آجری ساخته شده‌اند. بناهایی مانند دیوار چین، ایوان مدائن و گنبد سلطانیه از بزرگ‌ترین بناهای آجری محسوب می‌شوند که برابر حوادث طبیعی و تاریخی به‌خوبی مقاومت داشته و پابرجا مانده‌اند. در کشورمان نیز به‌وفور بناهای آجری وجود دارد. شهرهای یزد، اصفهان، تهران، شیراز، قزوین و… دارای بناهای قدیمی آجری هستند.

استفاده از آجر نما در برج‌ها

گفتیم داشتن نمای زیبا در ساختمان‌های شهر باعث می‌شود تا نمای کلی و فضای شهر زیبا و دلنشین شود. برج‌ها و ساختمان‌های بلند نقش بیشتری در این موضوع دارند. از طرفی استفاده از مصالح باکیفیت، به طول عمر بنا و استحکام آن کمک بسیار زیادی می‌کند. استفاده از آجر نما برای برج‌ها، موضوعی است که کاربرد زیادی دارد.

مقاومت حرارتی و فشاری بالای آجر، طول عمر بالا، قیمت بسیار مناسب، رنگ‌بندی و تنوع طرح و مدل و قابلیت استفاده در هر آب‌وهوا و شرایط جوی گوناگون، باعث شده است تا آجرنما به بهترین گزینه برای نمای ساختمان‌های بلند و برج‌ها مبدل شود. البته خرید آجر مرغوب با متریال و کیفیت بالا که با فرمولاسیونی خاص و اصول و استاندارد تولید شده باشد، ضامن کیفیت و طول عمر آجر نما خواهد بود. این موضوع در مجموعه و کارخانه‌های امیران نما با نظارت بسیار بالا انجام می‌شود.

استفاده از آجرنما به دلیل هماهنگی و سازگاری بسیار خوب آن با طبیعت باعث می‌شود تا فضایی زیبا و گرم در نمای آن و اطراف سازه ایجاد شود. همچنین رنگ‌بندی آجر نما برج به شما این امکان را می‌دهد که در کنار نمای آجری از دیگر عناصر طبیعی برای نما مانند سنگ، چوب، فلز و گل و گیاهان استفاده کنید و بر زیبایی نمای ساختمان بیفزایید.

دقت داشته باشید که استفاده از خاک مرغوب و ترکیبات معدنی و شیمیایی در متریال آجر، قالب‌گیری و پرس مناسب و نهایتاً پخت اصولی آن در کوره باعث می‌شود تا محصول نهایی بسیار مقاومت و مستحکم‌تر باشد و در مقابل تغییرات آب‌وهوایی، بدون تغییر باقی بماند. البته روش اجرا و نصب آن به شکل صحیح هم بسیار اهمیت دارد. حتماً طراح و نصاب که مهارت کافی دارد، به کار بگیرید. نورپردازی و تکنیک نور را هم فراموش نکنید. جلوه نمای شما در تاریکی شب با نمای روز متفاوت است. قبل از اجرای نمای آجری، زیرساخت نورپردازی را بررسی، طراحی و اجرا کنید.

آجر نما برج
آجر نما برج

مزایای استفاده از آجر نما

حال که برای نمای برج یا ساختمان بلند می‌خواهید انتخابی درست داشته باشید و می‌خواهید نمای را بررسی کنید، بهتر است مزایای این مصالح باکیفیت را بهتر بشناسید تا با خیالی آسوده و دیدی باز انتخاب کنید.

مهم‌ترین مزایا و برتری آجر نما نسبت به دیگر مصالح عبارت است از:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط جوی مختلف
  • ثبات رنگ و بافت در برابر آفتاب
  • نداشتن فرسایش در برابر باران (پوشش نانو را فراموش نکنید)
  • امکان خرید در ابعاد و رنگ‌بندی‌های متنوع
  • مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، ضربه و خط‌وخش
  • مقاومت بسیار خوب در برابر یخ‌زدگی
  • مقاومت بالا در برابر حوادث طبیعی به‌خصوص آتش‌سوزی و زلزله
  • وزن سبک نسبت به سایز محصولاتی که در نما به کار می‌رود
  • عمر مفید بالا
  • قیمت بسیار مناسب
  • مقاومت بسیار بالا در برابر جذب آب
  • امکان ترکیب با دیگر مصالح مانند سنگ و چوب
  • امکان استفاده از نورپردازی متنوع برای نما آجری

 

هر کدام از این موارد می‌توانند دلیلی بسیار منطقی و مهم برای استفاده از آجر نما برای برج باشد. اما دقت داشته باشید که خرید این محصول از مراکز تولید و عرضه معتبر، شرط داشتن محصولی باکیفیت خواهد بود.

 

 

آجر نما برای برج

طراحی نمای آجری برای برج

 

چیدمان آجر نسوز مشبک برای برج

چیدمان آجر نسوز مشبک برای برج

انواع آجر نما

همان‌طور که اطلاع دارید تنوع تولید آجر نما بسیار زیاد است و شناخت ویژگی‌های ساختاری آجر به شما کمک خواهد کرد تا بهترین خرید آجرنما برای برج را داشته باشید. برای سهولت کار شما، بهترین آجر نماهایی که می‌توان از آن‌ها در نمای ساختمان‌ها استفاده کرد را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع آجر نما مناسب نمای برج

 

 

تمام مدل‌های آجرنما علاوه بر تنوع سایز، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. بیشترین آجر نما که برای برج استفاده می‌شود، مدل نسوز است که به دلیل کیفیت ساخت بالا و مقاومت بسیار خوب در برابر فشار، ضربه و تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند اولین گزینه برای نمای ساختمان شما باشد. آجر نما به طور معمول در رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، قرمز، زرد، مشکی و سفید طراحی و تولید می‌شوند و این تنوع رنگ‌بندی باعث شده تا آجرنما برای برج در کنار دیگر عناصر نما، نمایی بسیار زیبا را به وجود آورد.

آجر نما نسوز برج
آجر نما نسوز برج

قیمت خرید آجر نما نسوز برای برج

اشاره کردیم که از مهم‌ترین دلایل استقبال از خرید آجر نما برای برج، قیمت پایین این محصول در برابر دیگر مصالحی است که در نما به کار می‌رود. لازم است بدانید که در تولید و قیمت این محصول نیز فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارند. خرید آجر نما برای برج هم در متراژی وسیع انجام می‌شود که قیمت تمام شده نما در کل هزینه‌ تأثیر مستقیم دارد.

از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت محصول

– خاک و ترکیبات آن

– روش تولید

  • میزان عرضه و تقاضای بازار
  • هزینه انرژی و دستمزد و افزایش آن
  • قیمت ارز

 

هر کدام از عوامل بالا به‌تنهایی می‌توانند تأثیر بسیاری بر قیمت تمام شده محصول داشته باشند.

اگر به دنبال خرید آجرنما برای برج یا ساختمان خود هستید، با کارخانه تولید آجر نسوز نما امیران ارتباط بگیرید تا بهترین محصول را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهیم. کارشناسان آجر نما امیران پاسخگو شما خواهند بود تا به سؤالات شما دررابطه‌با آجر، آجرنما و به طور کل تمام مراحل و پروسه‌های پروژه شما پاسخ دهند و در خرید محصولی مرغوب و درجه یک بهترین پیشنهاد را داشته باشند. امیران نما با درنظرگرفتن نیاز مشتری و تولید محصولی مرغوب، بر آن است که آجر نما برج را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به سازندگان و معماران تحویل دهد.

نما آجری برج

4.7/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *