بازسازی نمای آجری ساختمان و انتخاب آجر نما برای نوسازی و بازسازی

برای تعمیر و ترمیم ساختمان ها می توانید از آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان استفاده نمایید. گذر زمان و تغییرات آب و هوایی در کنار یکدیگر، باعث شده اند تا نمای بسیاری از ساختمان های آجری آسیب ببیند و این مسئله بر زیبایی نمای آجری ساختمان و چهره شهر تاثیر بسیار بدی خواهد داشت.

از آنجایی که از آجر نسوز در ساخت بسیاری از بناهای تاریخی نیز استفاده شده است، مرمت و بازسازی این بنا ها یکی از مهم ترین اقدامات سازمان های مربوطه است. مرمت بنا های آجری مانع از آسیب بیشتر و تخریب بنا می شود و به این منظور برترین تولید کنندگان اقدام به تولید آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان کرده اند. برای خرید این آجر تا پایان با ما همراه باشید.

بازسازی نمای آجری ساختمان

بازسازی یا نوسازی نمای آجری؟

برای ترمیم و مرمت بنا ها می توان دو گزینه را در نظر گرفت، اگر بنا شما فقط در ظاهر و آن هم در برخی نقاط آسیب دیده است و زیبایی نما را تحت تاثیر قرار داده، بهتر است به سراغ نوسازی بنا بروید.

در این روش شما می توانید به آسانی مناطق آسیب دیده را ترمیم نمایید و فضایی زیبا و سالم در بیرون یا داخل منزل خود داشته باشید.

لازم است بدانید که در نوسازی هزینه ها بسیار پایین خواهد و تنها نکته ای که باید به آن توجه ویژه نمایید، انتخاب آجر نما نوسازی و بازسازی ساختمان از جنس و رنگ آجر های قبلی است.

اما اگر نمای ساختمان آسیب های جدی دیده است و برای ترمیم آن نیاز است به تخریب و ساخت نما بپردازید، گزینه پیش روی شما، بازسازی است.

در این روش شما با تخریب کامل نمای ساختمان و استفاده از آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان، متناسب با سلیقه خود، می توانید نمایی زیبا و شیک برای بنا خود ساخته و از استحکام و زیبایی آن لذت ببرید.

در بازسازی ،هزینه ها بیشتر است و مدت زمانی که درگیر انجام این کار می شوید، طولانی تر از نوسازی است.

آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان

مهم ترین دلایل بازسازی نمای ساختمان های آجری

حال که تفاوت میان بازسازی و نوسازی را دانستید، بهتر است نگاهی به نمای منزل خود بیاندازید و تصمیم بگیرید که کدام مورد برای بنا شما لازم است.

مهم ترین عللی که به بازسازی و نوسازی خانه نیاز پیدا می کنید، به شرح زیر است.

  • فرسودگی نما یکی از مهم ترین علت ها در بازسازی و نوسازی نمای ساختمان هاست. ظاهر نازیبا، پایین آمدن ارزش بنا به دلیل نمای زشت و همچنین خطر آسیب به دیگر نقاط ساختمان، همگی انواع فرسودگی نما هستند.
  • از دلایل دیگر بازسازی بنا ها، کم شدن امنیت و استحکام بنا است. اگر در قسمتی از نمای ساختمان، آسیب به گونه ای باشد که دیگر آجر ها استحکام لازم را نداشته باشند، خطر سقوط مصالح بسیار محتمل خواهد بود. در نتیجه استفاده از آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان، بهترین گزینه خواهد بود.
  • یکی دیگر از دلایل بازسازی و نوسازی بنا، تغییر کاربری آن است. بسیاری از منازل مسکونی پس از مدتی تبدیل به دفتر یا مطب می شوند و یا بالعکس. این تغییر کاربری دلیل بسیار خوبی برای نوسازی یا بازسازی بنا است تا ظاهر بنا با سلیقه فرد هماهنگی داشته باشد.
  • از دیگر مواردی که افراد به سراغ آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان می روند، ایجاد تنوع است. این مورد به دلیل سختی کار و هزینه های بالای آن کمتر رخ می دهد اما در خانه هایی که مرسوم است چندین نسل در آن زندگی کنند، برای بهتر و زیبا تر شدن بنا به سراغ بازسازی و نوسازی بنا می روند.

در تمامی موارد فوق انتخاب آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان، اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

آجر سنتی برای نوسازی و بازسازی نما ساختمان

صفر تا صد مراحل بازسازی نمای آجری

اگر به هر دلیل تصمیم به بازسازی و نوسازی بنا خود گرفته اید، مراحل انجام این پروژه طبق روال زیر خواهد بود.

  1. در قدم اول بهتر است برای انجام این پروژه و خرید متریال مورد نیاز، با متخصص و یا مهندسی کاردان مشورت نمایید تا از جزئیات، خطرات و هزینه های کار اطلاعات کاملی داشته باشید.
  2. در قدم دوم اگر تصمیم به بازسازی دارید، بهتر است نمای مورد نظر خود را طراحی نمایید تا معمار پروژه بتوانید به خوبی آن را اجرا نماید و برای خرید مصالح نیز اطلاعات دقیقی در دست داشته باشید.
  3. در قدم سوم بهتر است انتخاب نمایید که در نمای ساختمان خود به تنهایی از آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان استفاده می کنید و یا تصمیم دارید این عنصر زیبا را با دیگر عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب ترکیب نمایید.
  4. در قدم چهارم و پس از انتخاب و خرید آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان، نمای ساختمان خود را به وسیله معماری ماهر اجرا کنید.

مطمئن باشید که با اجرای نمایی زیبا، ساختمانی مستحکم تر و بسیار زیبا تر خواهید داشت.

 مرمت آثار و ابنیه تاریخی با آجر نما و نسوز قزاقی

بهترین آجر جهت مرمت کاری بناهای تاریخی قدیمی

همیشه یکی از معظلات کارفرمایان یا پیمانکاران در مرمت کردن و مرمت کاری بنای تاریخی در ایران انتخاب نوع آجر است که ما در این بخش از مقاله خواستار معرفی بهترین آجر جهت مرمت سازی بنای تاریخی هستیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مسلما بناهای تاریخی در ایران از ارزش فرهنگی و میراثی خاصی برخوردار هستند و مرمت سازی ان‌ها نیز حائز اهمیت است از این رو مشابه شکل اولیه بودن به همراه دارا بودن قابلیت بافت سنتی از دید میراث فرهنگی کشور نیز مهم است.

یکی از آجرهایی که در ایران مورد تایید میراث فرهنگی کشور نیز است؛ آجر قزاقی است که دارای بافت سنتی است و به بسیاری از بناهای تاریخی ایران شباهت خاصی دارد و اصولا به عنوان قدیمی‌ترین آجر ایران نیز شناخته می‌شود.

آجر قزاقی نما با بافت سنتی و اصیل ایرانی که به آجر خشتی نیز معروف است یکی از بهترین آجرهایی است که برای مرمت سازی بناهای تاریخی آجری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان با بالاترین کیفیت

آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان، باید ویژگی های ساختاری خاصی داشته باشد تا زیبایی و استحکام نمای شما را تامین نماید. مهم ترین ویژگی های آجر نما مرغوب عبارتست از:

  • آجر نمای مرغوب خطوطی صاف و بدون شکستگی دارد.
  • زاویه های آجر نمای درجه یک، قائم است.
  • یکی از مهم ترین مشخصه های آجر نمای با کیفیت، مقاومت بالای محصول در برابر فشار، ضربه و تغییرات آب و هوایی است.
  • آجر مرغوب باید درصد بسیار کمی آب را جذب نماید.
  • نداشتن شوره، سوراخ و خط و خش از مهم ترین ویژگی های ظاهری آجر نمای مرغوب است.
  • در انتخاب آجر نما دقت کنید که رنگ آجر یکدست و بسیار طبیعی باشد.
  • آجر نسوز مرغوب و درجه یک در برابر ضربه، صدایی تیز خواهد داشت که این صدا نشان از پخت صحیح و کیفیت بالای محصول است.
  • آجر قزاقی یکی از انواع آجرها برای بازسازی و نوسازی ساختمان ها می باشد. در این نوع آجر سبک قدیمی و سنتی ساختمان حفظ خواهد شد.

دقت به نکات فوق در هنگام خرید آجر نما نوسازی و بازسازی نما ساختمان می تواند خیال شما را از بابت خرید محصولی مرغوب برای داشتن طول عمر بالای نما ساختمان، آسوده سازد.

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که نما داخلی یا خارجی منزل یا محل کار خود را بازسازی یا نوسازی نمایید و سوالات زیادی در رابطه با انجام کار در ذهن خود دارید، کافیست با ما تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص و حرفه ای ما، شما را در انتخاب مصالح و نوع اجرا یاری کنند.

همکاران ما علاوه بر پاسخگویی به سوالات شما، آماده معرفی برترین محصولات با مناسب ترین قیمت به شما هستند تا در فرآیند بازسازی و نوسازی بنا خود، خیالتان از بابت هزینه ها و کیفیت بالای محصولات آسوده باشد.

سوالات پرتکرار درباره مرمت کاری بناهای تاریخی و آجری

بهترین آجر جهت مرمت کاری بناهای تاریخی کدام است؟

بهترین آجر جهت بازسازی و مرمت نماهای آجری و بناهای تاریخی ایران آجر قزاقی است که از نظر میراث فرهنگی کشور نیز مورد تایید است و این تایید بر اساس بافت سنتی و اصیل ایرانی این آجر است.

مراحل اولیه بازسازی نمای آجری کدام است؟

مسلما مرمت کاری و بازسازی نمای آجری هر ساختمان و آپارتمانی یا بناهای تاریخی دارای مراحلی است که از خرید متریال اولیه شروع و به ترتیب به مراحلی همچون طراحی نمای مورد نظر، انتخاب و تصمیم بر اساس نوع متریال اصلی که خواهان آن هستید و اجرای ماهرانه نمای آن خاتمه می‌یابد.

4.8/5 - (13 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *