راهنمای خرید آجر نما با بهترین قیمت در سال 1403

بدون شک پیش از خرید هر نوع کالایی، باید با جمع آوری اطلاعات اولیه حول آن کالا، از انتخاب بهترین و مرغوب‌ترین گزینه موجود اطمینان حاصل کرد.
در مورد انواع آجر نیز با این مقوله روبرو هستیم و خواندن یک راهنمای خرید آجر نما می‌تواند تا حد بسیاری به شناخت این محصول از نقطه نظر کیفیت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن کمک کند.
چرا که بر خلاف تصور عموم مردم، آجرها جزء دسته محصولاتی هستند که نه تنها در طی سال‌های گذشته کاربرد خود را از دست نداده‌اند، بلکه روز به روز نیز بر محبوبیت این مصالح ساختمانی افزوده شده است.

در حقیقت راهنمای خرید آجر نما یک مبحث فشرده از کلیدی‌ترین ویژگی‌های انواع آجر است که می‌تواند در بخش‌های مختلفی از جمله قیمت آجر، کیفیت آجر، ابعاد و وزن آجر و… مؤثر باشد.
به این ترتیب در مقاله راهنمای خرید آجر نما با ما همراه باشید تا با کیفیت ترین آجر موجود در بازار را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

راهنمای خرید آجر نما مرغوب و با کیفیت

همان طور که می‌دانید به کار گیری مصالح ساختمانی مرغوب در یک بنا، علاوه بر حفظ ایمنی و استاندارهای کیفی سازه در ایجاد ساختار ظاهری چشم نواز و معماری منحصر به فرد نیز نقش دارد.
چرا که امروزه آجرها تنها مواد اولیه مورد استفاده در دیوارچینی نیستند، بلکه با وجود تنوع گسترده در انواع آجر بنا، شاهد نما سازی‌هایی خاص همچون یک اثر هنری هم هستیم.
بنابراین راهنمای خرید آجر نما می‌تواند در حوزه ایجاد طراحی ظاهری ساختمان، چیدمان نما داخلی و همچنین نما خارجی آن مورد استفاده شما قرار گیرد.

آجر صرفا برای دیوار چینی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای مصارف دیگری نیز مورد استفاده است، از این رو برای خرید بهتر، باید راهنمای خرید آجر مرغوب را مطالعه نماییم.

به هر حال باید بدانید که آجر یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی پر فروش و پر کاربردی است که از دیرباز تا کنون مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان‌های سراسر دنیا بوده است.
به شکلی که روز به روز بر تعداد انواع آجر از نقطه نظر ابعاد، رنگ بندی، شکل، جنس و.. افزوده شده تا جایی که نیاز به راهنمای خرید آجر نما امری معمول تلقی شود.
هر چند که معیارهای ذکر شده تنها معطوف به ویژگی‌های قابل لمس و اولیه آجر است، اما در باطن نیز آجرها خواصی را شامل می‌شوند که توجه به آن‌ها مهم بوده و می‌تواند تضمین‌کننده طول عمر بنا شما باشد.

برخی از این معیارهای آجر مرغوب و با کیفیت عبارت‌اند از:

  • اندازه و خمیدگی آجر نما
  • مقاومت حرارتی آجر
  • میزان تخلخل و جذب آب
  • رنگ و بافت به کار رفته شده در ساخت آجر
  • جنس و مرغوبیت مواد اولیه
  • فرایند پخت صحیح و استاندارد

بررسی اندازه و خمیدگی آجر

یکی از مواردی که در راهنمای خرید آجر نما مورد بررسی قرار می‌گیرد، مبحث اندازه و تست میزان خمیدگی آجر است.
در واقع آجرها بسته به موقعیتی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند در ابعاد و اشکال گوناگونی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.
از همین روی پیش از خرید آجر باید ابعاد و حجم آجر چینی پروژه خود را آنالیز کرده و نسبت به آن از آجری با ابعاد مناسب بهره بگیرید.

یکی از معیارهای خرید بهترین آجر، خم نشدگی و صیغلی بودن سطح آجر است

از سوی دیگر تنها ابعاد صحیح و استاندارد یک آجر مهم نبوده و سطح یک آجر با کیفیت و مرغوب باید صاف، بدون تاب و فاقد هر گونه خمی باشد.
به عبارت دیگر چنانچه آجر در درجه حرارت پایینی مورد پخت قرار گرفته باشد، دچار خم و تاب شده و به این ترتیب به عنوان یک آجر نامرغوب شناخته می‌شود.
بنابراین ما در این راهنمای خرید آجر پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً خمیدگی آجرها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و از یکسان بودن الگو آن‌ها و وجود لبه‌های ۹۰ درجه اطمینان حاصل کنید.

بررسی مقاومت حرارتی آجر

آجرها انواع و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شوند که بسته به مواد مورد استفاده در آن‌ها مانند آجر نسوز، مقاومت حرارتی بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارند.
به شکلی که هرچه مقاومت حرارتی یک آجر بالاتر باشد، طبیعتاً دارای کیفیت بهتری بوده و دچار مسائلی چون آتش سوزی و ذوب نخواهد شد.
در نتیجه چنانچه خواهان راهنمای خرید آجر نما هستید، میزان مقاومت حرارتی محصول را جز مهم‌ترین معیارهای خود قرار داده تا شاهد تغییر فرم آن‌ها در مقابل حرارت و آتش نباشید.

بررسی میزان تخلخل و جذب آب آجر

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای خرید آجر باید مواردی مانند محل استفاده را در نظر داشت تا مطابق با محیط پیرامون از آجر متناسبی بهره گرفته شود.
به طور مثال نصب آجرهایی با جذب آب بالا در مناطق شمالی کشور که از آب و هوای به‌شدت مرطوب و پرباران برخوردار است، چیزی جز فرسودگی زود هنگام بنا را به دنبال نخواهد داشت.
بنابراین ما در راهنمای خرید آجر نما توصیه بسیاری به انتخاب آجرهایی با میزان جذب آب پایین داریم تا در فصول سرد سال دچار یخ زدگی و ترک خوردن نشوند.

البته این تنها دلیل انتخاب یک آجر با جذب آب پایین نیست، چرا که میزان جذب آب صرف نظر از طول عمر یک آجر، در چسبندگی ملات آن نیز تأثیر گذار خواهد بود.
به نحوی که اگر جذب آب بیشتر یا کمتر از مقدار معمول آن، یعنی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد باشد، با تغییر خاصیت چسبندگی ملات و خواص دیگر آن، فرایند نصب آجر را مختل می‌کند.
به این ترتیب بنا بر راهنمای خرید آجر نما ذکر شده توسط متخصصان این حوزه، می‌توان وزن آجر را محاسبه کرده، آن را به مدت ۲۴ ساعت در ظرف آبی قرار دهید.
سپس آجر را از آب خارج کرده و با محاسبه وزن فعلی آن، میزان آب جذب شده را از طریق فرمول‌های موجود به دست آورید.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب آجر با ۳ روش

راهنمای خرید آجر نما با رنگ و بافت مرغوب

چنانچه خواهان به کار گیری آجر در نمای داخلی یا خارجی ساختمان هستید، قطعاً رنگ بندی و بافت آن باید به دقت هرچه تمام‌تر مورد بررسی و انتخاب قرار گیرد.
البته امروزه شاهد تنوع بسیار گسترده انواع آجر نما هستیم، به نحوی که رنگ بندی‌های گوناگونی مطابق با هر سلیقه و بنایی عرضه شده است.
همین امر نیز آجر را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی مربوط به نما کرده که قابلیت همخوانی و انتخاب آسان مطابق با نیاز مشتریان را به دنبال دارد.

راهنمای خرید یک آجر استاندارد و با کیفیت می‌تواند بهترین کمک را برای شما در هنگام خرید آجر به ارمغان بیاورد

از سوی دیگر راهنمای خرید آجر نما شامل موارد دیگری چون دقت در انتخاب بافت یک آجر نیز می‌شود که به نوعی بیانگر هویت ساختمان شما خواهد بود.
در واقع بسته به نوع خاک استفاده شده در ساخت آجر، شمایل ظاهری آن تحت تأثیر قرار گرفته و هرچه آجر فوق مرغوب‌تر باشد، شاهد بافت یک پارچه و یک دست تری در سطح هستیم.
البته برخی از آجرها مانند آجر لعاب‌دار در سطح خود از لعابی بهره‌مند می‌شوند که رنگ بندی و جلا خاصی را به منظور استفاده در نما ساختمان به همراه میاورند.
بنابراین باید کیفیت رنگ و بافت یک آجر را تجزیه و تحلیل کرد تا از سطح مرغوبیت آن اطمینان پیدا کنید.

جنس انواع آجر با کیفیت

شاید بتوان اولین و شناخته شده‌ترین مورد در راهنمای خرید آجر نما را مربوط به جنس یک آجر دانست که دیگر خواص آن را متأثر می‌کند.
در واقع همان طور که می‌دانید آجرها عمدتاً از خاک رس در کنار درصد جزئی از مواد دیگر ساخته می‌شوند.
اما همین خاک و مواد دیگر از معادنی استخراج خواهند شد که ممکن است سطح کیفیت خاک آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و برخی از مرغوبیت کافی برخوردار نباشند.

عدم استفاده از مواد مرغوب در ساخت آجر نیز باعث شوره زدن آن خواهد شد.
در نتیجه مهم است که کارخانه سازنده آجر درصد صحیحی از با کیفیت ترین مواد اولیه موجود در معادن را استفاده کرده و دریافت گواهی نامه استاندارهای جهانی نیز گواهی بر آن باشد.
به طور مثال متخصصان راهنمای خرید آجر نما ذکر کرده‌اند که آجرهای دارای خاک مرغوب و یکدست، تراکم کافی داشته و کاملاً پر هستند.

بنابراین در صورتی که آن‌ها را به هم بزنید صدایی زنگ دار و یکنواخت می‌شنوید.
این در حالی است که آجرهای نامرغوب دارای فضای خالی بسیار بوده، کم تراکم‌اند و اگر آن‌ها را به هم بزنید صدایی بم را تولید می‌کنند.
به این ترتیب همان طور که انتظار می‌رود یک آجر کم تراکم پوک بوده، سریعاً می‌شکند و میزان جذب آب بالای آن مشکلات بیشتری را در طولانی مدت ایجاد خواهد کرد.

راهنمای خرید آجر استاندار

برای آشنایی با راهنمای خرید آجر نما استاندار معیارهای مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن فرایند صحیح تولید آن است.
در حقیقت اکثر آجرها به یک شیوه تولید می‌شوند و تنها برخی مدل‌ها مانند آجرهای لعابی در انتها فرایند تولید لعاب زده شده و مجدداً در کوره پخته می‌شوند.
اما انجام صحیح همین چند مرحله ساده تأثیر اساسی بر سطح کیفیت یک آجر داشته و آن را در درجه‌بندی‌های مختلفی از میزان مرغوبیت قرار می‌دهد.

به طور مثال در مرحله بعد از استخراج خاک، باید خاک تهیه شده از مواد اضافی چون آلودگی‌ها و باقی مانده گیاهان پاک سازی شود تا خمیر آجر یک دستی حاصل شود.
همچنین خمیر به دست آمده باید به خوبی هواگیری شود تا تراکم مناسبی پس از پخت آجر ایجاد شود.
در هر حال با توجه به محدودیت بررسی چنین مواردی ما در راهنمای خرید آجر نما پیشنهاد می‌کنیم تا خرید خود از کارخانه‌ای انجام دهید که روند تولید محصولات آن تأیید شده باشد.

آنچه باید پیش از خرید آجر بدانید

تا به این جا متوجه شدیم که راهنمای خرید آجر نما شامل موارد بسیار مختلفی است که از جزئی‌ترین خواص تا ویژگی‌های کلی این محصول را در خود جای می‌دهد.
بنابراین باید ابتدا تولیدکننده‌ای با سابقه را انتخاب کرد که از سطح کیفیت مواد مورد استفاده در تولید آجر، مکانیزه بودن فرایند تولید و دریافت استاندارهای کیفی آن مطمئن باشید.
پس از آن باید ویژگی‌های ابتدایی مورد نظر خود همچون ابعاد، رنگ و نوع آجر لازمه را نسبت به پروژه و پیشنهاد متخصصان نصب آجر مشخص کنید.

در نهایت پس از تست کردن موارد بالا نوبت به موارد دیگری مانند میزان تخلخل و جذب آب، میزان تحمل فشار آجر، تحمل حرارت و نسوز بودن آن و… می‌رسد که امتحان نهایی در راهنمای خرید آجر نما است.
البته لازم به ذکر است که قیمت به عنوان یکی از عوامل کلیدی در انتخاب آجر، به خصوص در پروژه‌های بزرگ نقش ایفا می‌کند.
به طور کلی آجر یکی از انواع مصالح ساختمانی بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود که نسبت به سایر مصالح گزینه‌ای اقتصادی خواهد بود.
با این حال صرف نظر از سطح مرغوبیت آجر، نوع آن و روش‌های نصب محصول، بر قیمت نهایی خرید آجر مؤثر است.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای خرید آجر نما با مشاوران مجموعه امیران نما در تماس بوده تا از بهترین محصولات موجود در بازار بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار راهنمای خرید آجر

قبل از خرید آجر باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

بهتر است قبل از خرید آجر به مواردی همچون میزان جذب آب، نوع خاک مورد استفاده در هنگام تولید، رنگ، لبه‌های آجر و غیره توجه کنید که ما در مقاله راهنمای خرید آجر به بررسی این موارد پرداخته‌ایم.

جنس آجرهای امیران نما چگونه است؟

امیران نما به عنوان یک تولید کننده برتر و یک برند قابل اعتماد هیچ گاه کیفیت محصولات خود را تضعیف نمی‌کند پس با اطمینان خاطر کامل از آجرهای برند امیران نما استفاده نمایید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *