بهترین جایگزین آجر نسوز، آجرهای سفال قرمز، آجر طرح چرم و بتن نسوز است

آجر نسوز آجرهای سرامیکی متراکمی هستند که مخصوصاً برای ردیف کردن کوره‌ها و اجاق‌ها ساخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند دماهای بسیار بالا را تحمل کنند و حاوی آن باشند. اگر در حال ساختن اجاق آجری برای استفاده شخصی هستید، ممکن است بخواهید جایگزین ارزانتری برای آجر نسوز تخصصی امتحان کنید. همچنین اگر به دنبال ظاهری خاص یا خواص منحصر به فرد دیگری مانند تمیز کردن آسان هستید، ممکن است بخواهید یک جایگزین را امتحان کنید.

جایگزین آجر نسوز

ما سعی کردیم در این مقاله جایگزین آجر نسوز را به شما معرفی کنیم؛ ولی مسلما بهترین جایگزین آجر نسوز تنها آجر سفالی قرمز رنگ نیست و این موضوع فقط برای سوله پاسخگو است و برای نمایساختمان قطعا گزینه مناسبی نبوده و بهترین جایگزین آجر نسوز برای نمای آپارتمان و ساختمان آجرهای طرح چرم هستند که می‌تواند جهت طراحی نما از آن استفاده نمایید.

آجر طرح چرم که با مواد معدنی تولید می‌شود یکی از جایگزین‌های آجر نسوز است

آجر سفالی قرمز رنگ مسلما به عنوان ارزان‌ترین جایگزین آجرهای نسوز مورد استفاده قرار می‌گیرد و معرفی می‌شود که با ما همراه باشید تا بتوانید با آجرهای سفالی قرمز رنگ بیشتر آشنا شده و مزایای آن را بهتر بشناسید.

آجر سفالی قرمز

قبل از وجود آجر نسوز مخصوص، آجر سفالی قرمز رنگ ساختمانی وجود داشت. اینها آجرهای قرمز رایجی نیستند که امروزه در فروشگاه‌های لوازم خانگی فروخته می‌شوند، که خاک رس جامد نیستند. آجرهای سفالی قرمزی که برای کوره‌های آجری استفاده می‌شوند باید از طریق و از طریق رسی باشند. شما اغلب می‌توانید مقادیر زیادی از این نوع آجر را با قیمت‌های پایین یا حتی به صورت رایگان در محوطه‌های تخریب پیدا کنید یا در آگهی‌های محلی توسط افرادی که در حال تخریب ساختمان‌های قدیمی هستند تبلیغ می‌شود. می‌توانید یک آجر را بشکنید یا از وسط نصف کنید تا مطمئن شوید که خاک رس جامد است.

این آجرها به همان روشی که آجر نسوز گرم می‌کنند و سرد می‌شوند. قبل از وجود آجر نسوز مخصوص، آجر سفالی قرمز رنگ ساختمانی وجود داشت. آجرهای سفالی قرمزی که برای کوره‌های آجری استفاده می‌شوند باید از طریق و از طریق رسی باشند.

مزایای آجر سفالی قرمز

عایق صوتی

آجر سفالی جدا از ویژگی‌های حرارتی طبیعی خود، دارای خواص آکوستیک نیز می‌باشد که در برابر انتقال صدای موجود در هوا مقاومت می‌کند و تاثیر نویز خارجی را کاهش می‌دهد.

دقت و تقارن ابعادی

آجرهای سفالی دارای بالاترین پایداری ابعادی و مقاومت فشاری هستند. تغییر شکل در ساختمان‌ها می‌تواند منجر به خزش و انقباض ملات شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به ترک خوردگی سطح در اثر کرنش‌های فشاری و نوسانات دما شود و در نتیجه ایمنی کل ساختمان را به خطر بیندازد. با تطبیق طراحی سازه با خواص مصالح ساختمانی می‌توان از این ترک‌ها جلوگیری کرد. به عنوان مثال، آجرهای سفالی ارزش تغییر شکل بسیار کمی دارند.

بیشتر بخوانید : ملات سیمان و ماسه چیست

ماندگاری

دوام به عنوان یک عامل مهم در طراحی ساختمان پایدار است – هر چه ساختمان بیشتر دوام بیاورد، مصالح کمتر و انرژی کمتری در دراز مدت مصرف خواهد شد. آجر سفالی یک مصالح ساختمانی بادوام و جاودانه است که نیازهای زیبایی شناختی و کاربردی هر ساختمان را تکمیل می‌کند.

آجر سفال قرمز بر اساس مزایایی که دارد می‌تواند بهترین جایگزین آجر نسوز باشد

سازه‌هایی که از آجر سفالی ساخته شده‌اند پس از قرن‌ها قرار گرفتن همچنان پابرجا هستند. بنابراین، با تعمیر و نگهداری بسیار کم، ساختمان‌های ساخته شده از آجر سفالی می‌توانند نسل‌های زیادی دوام بیاورند.

راحتی در استفاده

به ندرت آجرهای سفالی بیش از حد خیس می‌شوند که نمی‌توان با آن کار کرد، به این معنی که سازندگان و توسعه دهندگان از صرفه جویی قابل توجهی در زمان و کار بهره‌مند می‌شوند.

بهره وری انرژی

آجرهای سفالی به دلیل ویژگی‌های حرارتی خود که گرما را در زمستان و شرایط خنک‌تر را در تابستان فراهم می‌کنند، مشهور هستند، بنابراین اطمینان می‌دهند که انرژی در مکانیسم‌های گرمایش و سرمایش مصنوعی هدر نمی‌رود.

دوستدار محیط زیست

آجر سفالی محصول «زمین مادر» است و پس از استفاده می‌تواند خرد شده و به زمین بازگردانده شود یا بازیافت شود. آجرهای رسی بازیافتی نه تنها به صرفه جویی در انرژی کمک می‌کنند، بلکه چرخه عمر این ماده را نیز افزایش می‌دهند.

مقاوم در برابر آتش

آجر سفالی غیر قابل احتراق است و به همین دلیل در شروع یا گسترش سریع آتش سوزی کمکی نمی‌کند و همچنین نمی‌تواند برای تشدید آتش سوزی بیافزاید. آزمایش‌ها ثابت کرده‌اند که دیوارهای آجری سفالی حداکثر امتیاز آتش‌سوزی را به دست می‌آورند، به این معنی که می‌توانند در برابر آتش‌های کاملا توسعه‌یافته طولانی‌تر از هر مصالح ساختمانی استاندارد دیگری مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید : آجر دیوار چینی را بهتر بشناسید

استحکام – قدرت

آجرهای سفالی به دلیل کیفیت‌های متفاوت مواد اولیه و روش پخت، مقاومت فشاری متفاوتی دارند. مقاومت فشاری آجرهای سفالی می‌تواند از ۳.۵ مگا پاسکال برای NFP تا بیش از ۵۰ مگاپاسکال برای آجر اضافی متفاوت باشد. محصولات آجر سفالی برای طرح‌های باربر را می‌توان با توجه به تلورانس‌ها و استحکام تهیه کرد.

همچنین بخوانید : مراحل تولید و پخت آجرها

مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

آجرهای سفالی در برابر آب مقاوم هستند و در برابر انواع شرایط آب و هوایی غیرقابل نفوذ هستند. آن‌ها از یک سیستم منافذ مویرگی ریز تشکیل شده‌اند که توانایی جذب رطوبت باران یا بخار آب را دارد و سپس آن را به سرعت دوباره به اتمسفر باز می‌گرداند.

سنگ صابون

سنگ صابون یک سنگ طبیعی نرم است که اغلب برای رویه آشپزخانه، سینک ظرفشویی و کاشی و کنده کاری استفاده می‌شود. سنگ صابون مانند آجر نسوز ، گرما را به سرعت جذب می‌کند و به آرامی آن را تابش می‌کند و آن را به گزینه‌ای عالی برای فر تبدیل می‌کند. بسته به منبع، سنگ صابون ممکن است گرانتر از آجر نسوز باشد، اما اغلب به دلیل ظاهر خاکستری مرمری آن و به عنوان یک سنگ نرم و صاف، تمیز کردن آن آسان است.

سنگ صابون یک ماده معدنی نرم و غنی از منیزیم است که به طور گسترده در تولید اشیاء حکاکی شده و عناصر معماری استفاده می‌شود. فرآوری سنگ صابون باعث تشکیل مقادیر قابل توجهی پودر زباله می‌شود که در حال حاضر تا حد زیادی دفن می‌شود. هدف از مطالعه حاضر ارزیابی مناسب بودن ضایعات سنگ صابون به عنوان چسب اصلی برای فرآیند فعال‌سازی قلیایی با استفاده از محلول‌های سیلیکات سدیم و هیدروکسید به عنوان فعال‌کننده است. نتایج نشان می‌دهد که سنگ صابون به تنهایی تا حدودی واکنش نشان می‌دهد (مقاومت فشاری ۱۳ مگاپاسکال در سن ۲۸ روزگی)، اما خواص مکانیکی پس از جایگزینی ۲۰ درصد سنگ صابون با متاکائولین (مقاومت فشاری ۳۱ مگاپاسکال در سن ۲۸ روزگی) به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

خواص مکانیکی به دست آمده بسیار شبیه به خواص مکانیکی سنگ صابون است. خواص دوام بایندرهای فعال شده با قلیایی توسعه یافته مشابه یا بهتر از بایندرهای معمولی مبتنی بر سیمان پرتلند از نظر درجه حرارت بالا، مقاومت اسیدی و یخ زدگی و جذب‌پذیری بود. هزینه مواد ملات سنگ صابون فعال شده با قلیایی تقریباً ۷۰ یورو در تن برآورد شد. بنابراین، نتایج استفاده از ضایعات سنگ صابون را که در حال حاضر مورد بهره برداری قرار نگرفته‌اند به روشی پایدار و از نظر اقتصادی جالب امکان‌پذیر می‌کند. درجه حرارتی آجر نسوز متناسب با اهداف ساختمان سازی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید : آجر ساختمانی

ماسه سنگ آنکار

نوعی ماسه سنگ، آنکار، ماده‌ای است که از یک آتشفشان می‌آید. در میان جزایر اندونزی یافت می‌شود. بسیاری از مردم این جایگزین را برای آجر نسوز دوست دارند. رنگ آن بر خلاف رنگ معمولی آجر نسوز خاکستری مایل به سبز است. سطحی ناهموار دارد و تون ریزدانه است.

ماسه سنگ نوعی سنگ ساخته شده از رسوب است که با خواص درمانی در کریستال آن سنگ انقلابی محسوب می‌شود و آن را به سنگی معنوی در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل کرده است. ذرات رسوبی کلاست یا قطعاتی از کانی‌ها و سنگ‌ها هستند، بنابراین ماسه سنگ یک سنگ رسوبی کلاسیک است. عمدتاً از ذرات شن و ماسه با اندازه متوسط تشکیل شده است. بنابراین، ماسه سنگ یک سنگ رسوبی متوسط کلاسیک است. به طور دقیق تر، ماسه بین اندازه‌های ۱.۱۶ میلی متر و ۲ میلی متر (ریزتر است و گرانبها سنگین‌تر است). دانه‌های ماسه‌ای که ماسه‌سنگ را تشکیل می‌دهند، دقیق‌تر دانه‌های چارچوب نامیده می‌شوند. ماسه‌سنگ ممکن است حاوی مواد ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشد و همچنان ماسه‌سنگ نامیده می‌شود، اما اگر حاوی بیش از ۳۰ درصد دانه‌ها، سنگ‌ها، تخته‌سنگ‌ها یا سنگ معدن باشد، در عوض به آن کنگلومرا یا برش می‌گویند (همراه با آن‌ها به نام رودیت‌ها).

بتن نسوز یا بتن اکسپوز نیز یکی از بهترین جایگزین‌های آجر نسوز است

ماسه سنگ علاوه بر ذرات رسوبی دارای دو نوع ماده مختلف ماتریکس و سیمان است. ماتریس ماده ریزدانه‌ای است که همراه با ماسه در رسوبات قرار می‌گیرد، در حالی که سیمان ماده معدنی است که بعداً وارد شده و رسوب را به سنگ می‌چسباند. ماسه سنگ با ماتریس زیاد طبقه‌بندی ضعیف نامیده می‌شود. اگر ماتریس بیش از ۱۰ درصد سنگ را تشکیل دهد به آن موم می‌گویند. ماسه سنگ (ماتریکس کوچک) با سیمان کم را آرنیت می‌نامند.

خواص فیزیکی ماسه سنگ

ماسه سنگ رسما با اندازه ذرات تعریف می‌شود، اما سنگ‌های ساخته شده از مواد معدنی کربناته ماسه سنگ محسوب نمی‌شوند. سنگ‌های کربناته سنگ آهک نامیده می‌شوند و به طور کامل طبقه‌بندی می‌شوند، بنابراین ماسه سنگ واقعاً نشان دهنده یک سنگ غنی از سیلیکات است. (سنگ کربناته متوسط کلاسیک یا «ماسه سنگ آهکی» کالکارینیت نامیده می‌شود.) این تقسیم‌بندی منطقی است زیرا سنگ آهک در آب شفاف اقیانوس تشکیل می‌شود، در حالی که سنگ‌های سیلیکات از رسوبات حمل شده از قاره‌ها تشکیل می‌شوند. ویران شده اند، ساخته شده اند. رسوبات بالغ قاره‌ای حاوی تعدادی مواد معدنی سطحی و ماسه سنگ هستند، بنابراین تقریباً همه آن‌ها کوارتز هستند. سایر کانی‌ها – خاک رس، هماتیت، ایلمنیت، فلدسپات، آمفیبول و میکا- و قطعات کوچک سنگ (سنگ) و همچنین کربن آلی (قیر) رنگ و ویژگی را به کسر کلاسیک یا ماتریکس می‌بخشند. ماسه سنگ با حداقل ۲۵ درصد فلدسپات آرکوز. ماسه سنگ ساخته شده از ذرات آتشفشانی توف نامیده می‌شود.

بتن نسوز

بتن نسوز انتخاب دیگری برای حفظ حرارت است. Haydite جایگزینی را تولید می‌کند که نامی مشابه دارد. ایجاد هایدیت سنگدانه‌ای است که این شرکت با گرم کردن سنگ شیل در یک کوره بسیار داغ تولید می‌کند. با سیمان مخلوط می‌شود که بتن را می‌سازد که بسیار عایق، قوی است و می‌تواند سطوح فوق العاده گرما را تحمل کند. این جایگزین برای بیش از شش دهه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

شما می‌توانید آجر نسوز را به قیمت مناسب از مجموعه پرتلاش امیران نما خریداری کنید. آجر این مجموعه با کیفیت است. این آجر می‌تواند به مدت زمان طولانی در نما ساختمان شما باقی بماند. محصول با کیفیت را از شرکت امیران نما درخواست نمایید.

سوالات پرتکرار درباره بهترین جایگزین اجر نسوز

بهترین جایگزین آجر نسوز کدام است؟

یکی از بهترین جایگزین‌های آجر نسوز، آجر طرح چرم است که درجه مقامت در برابر آتش و حرارت آن ۷۶۰ درجه سانتی‌گراد و درجه ذوب آن ۱۳۴۲ درجه سانتی‌گراد است که به عنوان یک اجر نما می‌تواند جایگزین مناسبی برای آجر نسوز باشد. جهت خرید آجر طرح چرم نیز می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۹۰۱۵ و ۰۹۱۲۵۰۰۵۱۱۰ تماس حاصل فرمایید.

مزایا آجر طرح چرم به عنوان بهترین جایگزین آجر نسوز چیست؟

مسلما آجر طرح چرم که به عنوان بهترین جایگزین آجر نسوز معرفی شده است یک سری مزایا دارد که شامل عایق صوتی بودن، دقت و تقارن ابعادی، ماندگاری بالا، دوستدار محیط‌زیست، مقاومت در برابر آتش و غیره است که به طور کامل در این مقاله توضیح داده‌ایم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *