محمود ملایی: دچار تحریم های داخلی هستیم

خبری از رسانه فلزات آنلاین طی مصاحبه‌ای با آقای محمود ملایی به عنوان مدیر عامل شرکت آجر گستر امیران منتشر شده است که بخشی از آن به شرح زیر است:

مدیرعامل شرکت آجر گستر امیران گفت: تحریم‌ها باعث شده است تا بتوانیم در زمینه تولید فرآورده‌های نسوز به نوعی خودکفایی دست یابیم اما سوء مدیریت‌ها آسیب‌های زیادی به این صنعت وارد کرده و بیشترین مشکلات تولیدکنندگان به تحریم‌های داخلی برمی‌گردد.

محمود ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت آجر گستر امیران فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ در زمینه تولید آجرهای نسوز صنعتی، شاموتی، آلومینی و عایق آغاز کرده است. دو کارخانه تولید آجرهای نسوز این شرکت در ورامین و صفادشت واقع شده است و ۱۲۰ نیروی انسانی شاغل در مجموعه به‌ صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص نحوه تامین ماده اولیه، بیان کرد: کلیه مواد اولیه مورد نیاز تولید آجرهای نسوز از معادن داخلی کشور تامین می‌‍شود و خوشبختانه ما در این زمینه با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم. این معادن در شهرستان‌های طبس، سمیرم و قزوین واقع شده است و سنگ‌های معدنی حاوی سیلیس و آلومین از آن‌ها استخراج می‌شود. ما همواره سعی می‌کنیم مواد اولیه مورد نیاز را به‌ صورت ذخیره شده در انبارهای شرکت داشته باشیم تا در برخی از روزهای سرد سال که راه معادن به دلایل مختلف بسته می‌شود، با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت آجر گستر امیران در ارتباط با میزان ظرفیت تولید، عنوان کرد: ظرفیت تولید مجموعه ۱۶۰ تا ۱۸۰ تن آجر نسوز در روز است و در حال حاضر با ظرفیت کامل مشغول فعالیت هستیم. ضمن اینکه معمولا ۲۰ هزار تن مواد اولیه به‌ منظور استفاده در شرایط خاص نیز در مجموعه ذخیره می‌شود.

همچنین می‌توانید متن کامل مصاحبه را از اینجا مطالعه فرمایید.

امتیاز به این پست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *