ارزان ترین جایگزین سنگ نما آجر نما است که بهترین مدل آن نیز است

ارزان ترین جایگزین سنگ نما در نماهای ساختمانی کدام است؟ یکی از مصالحی که از زمان گذشته تا کنون برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته سنگ است، که به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی از قبیل زیبایی، تنوع، عایق بودن و مقاومت این محصول طرفداران زیادی دارد. البته سنگ‌ها در کنار مزایا و معایبی که دارند، قیمت آن‌ها بسیار گران است و بعضی از افراد قادر به خرید آن نیستند. در این مقاله سعی داریم شما را با جایگزین سنگ نما آشنا و با معرفی سنگ نما ارزان به شما کمک کنیم تا با کمترین هزینه و بهترین مصالح، نمایی زیبا را به بنا و ساختمان خود هدیه دهید.

جایگزین سنگ نما

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی، مواد طبیعی جای خود را به متریال مصنوعی داده‌اند که یکی از مزایای آن‌ها قیمت ارزان نسبت به مواد طبیعی است. نمونه‌ای از این مصالح ارزان قیمت، چوب پلاست نام دارد. باتوجه به اینکه امروزه تلاش‌های زیادی برای حفظ سلامت محیط زیست صورت می‌گیرد، مهندسان حوزه ساخت و ساز توانسته‌اند از ترکیب چوب و مواد شیمیایی نوعی کامپوزیت چوبی به نام چوب پلاست بسازند که ظاهری شبیه به چوب دارد. آن‌ها جایگزین سنگ نما هستند و کاربرد ویژه‌ای در امور ساختمانی دارند. البته کماکان با خرید سنگ نما ارزان می‌توانید از نظر مالی صرفه جویی خوبی داشته باشید.

یکی از جایگزین سنگ نما ساختمان آجر است

چوب پلاست با نام اختصاری wp ترکیبی از پلاستیک‌های بازیافتی و چوب‌های اصلاح شده و مقدار معین و متناسبی از چسب است که با موادی مانند ضد قارچ، ضد اکسید‌کننده و جفت‌کننده مخلوط می‌شود و در ساخت نمای ساختمان، کف پوش‌ها، ساخت آلاچیق‌ها و… کمک شایانی به صنعت ساخت و ساز می‌کنند. این ماده ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد و از مقاومت و زیبایی بالایی برخوردار است. چوب پلاست علاوه بر دارا بودن ظاهری زیبا، سازگاری زیادی با طبیعت دارد.

بیشتر بخوانید : بهترین جایگزین ترمووود چیست

چرا آجر نما جایگزین سنگ نما است؟

سنگ به دلیل وزن زیاد و عدم انعطاف‌پذیری کافی، برای نمای ساختمان پیشنهاد نمی‌شود، زیرا  ممکن است در هنگام زلزله باعث شکستن سازه‌های ساختمان و خراب‌شدن نما گردد. از این رو برای افزایش ایمنی ساختمان بهتر است از مصالح سبک مانند آجر ساختمانی استفاده شود. آجرها به دلیل انعطاف زیاد، زیبایی و استحکام فوق‌العاده و مقاومت در برابر زلزله بهترین جایگزین سنگ نما به ‌حساب می‌آیند.

چرا آجر نما بهترین جایگزین سنگ نما و ارزان ترین مدل آن است

با توجه به اینکه به چرایی جایگزین بودن آجر نما به جای سنگ نما پی بردیم، می‌توان با خیالی آسوده خرید این محصول را نهایی کرد. البته لازم است در زمان خرید به کیفیت آجر نما توجه داشته باشید، زیرا هر آجر نمایی نمی‌تواند به خوبی نمای سازه شما را تکمیل کند و در طول زمان پایدار بماند.

اگر قصد خرید آجر نما را دارید می توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۹۰۱۵ و ۰۹۱۲۵۰۰۵۱۱۰ تماس حاصل فرمایید و نمای دلخواه خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

کاربرد‌های چوب پلاست در نمای ساختمان

با توجه به اینکه چوب پلاست به عنوان جایگزین سنگ نما دارای ویژگی‌های خاصی است و در ساختمان‌ها با کاربرد‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از آن می‌توان به عنوان یکی از مدرن‌ترین شیوه‌ها نام برد چون قابلیت ترکیب با سایر مصالح مانند سنگ و شیشه را دارد. این ماده به دلیل اینکه از زیبایی ویژه‌ای برخوردار است و قیمت مناسبی نسبت به سایر مصالح دارد توجه بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کرده در امور ساخت و ساز از آن بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : نمای سنگ ساختمان و انواع آن

از جمله مکان‌هایی که از چوب پلاست به عنوان جایگزین سنگ نما استفاده می‌شود و از لحاظ بروز بودن، عمر و مقاومت بالا مورد استقبال قرار گرفته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. منازل شخصی
  2. بیمارستان‌ها
  3. باغ و ویلا‌ها
  4. مراکز خرید
  5. مدارس
  6. مراکز تفریحی

مزایای استفاده از چوب پلاست در نما

کسانی که به نمای ساختمان و آپارتمان خود اهمیت می‌دهند و به دنبال بهترین و به صرفه‌ترین راه برای ساخت بنای خود هستند بدون شک چوب پلاست بهترین گزینه است، زیرا به دلیل داشتن مزایای بیشمار و قیمت مناسب طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

از مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده در محیط‌های مرطوب
  • مقاوم در برابر آسیب‌های محیطی
  • عایق حرارت و آتش
  • مقاوم در برابر نفوذ آلودگی، میکروب، اسید‌ها و مایعات چرب
  • مقاوم در برابر شکستگی و خراشیدگی
  • تنوع در رنگ‌بندی و طرح‌ها و داشتن طول عمر ۳۰ ساله

سنگ نما ارزان

سنگ‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های زیاد و همچنین به خاطر اینکه به وفور یافت می‌شوند از متداول‌ترین مصالح ساختمانی به حساب می‌آیند. اما به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد، برای کسانی که توان خرید سنگ طبیعی را ندارند، مشکل ساز است. به همین خاطر سنگ نما ارزان قیمتی وجود دارد که برای این گونه افراد مناسب واقع شده و در عین ارزانی دارای کیفیت بالا و زیبایی منحصر به فردی هست.

ارزان ترین جایگزین های سنگ نما چه مدل هایی هستند

بسته به منطقه جغرافیایی و محل استخراج، انواع مختلفی از سنگ‌های ارزان برای امور ساختمانی موجود است. از سنگ آهک، شکلاتی، شسته شده و نسوز می‌توان به عنوان سنگ نما ارزان نام برد. این سنگ‌ها دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی بارزی از قبیل مقاومت در برابر شکستن، فرسایش و عایق بودن هستند. به هر حال هر چند که این سنگ‌ها نسبت به سایر موارد دارای قیمت مناسب‌تری هستند ولی باید در هنگام انتخاب به عوامل دیگری مانند کیفیت، ماندگاری، زیبایی و دوام آن‌ها توجه نمود.

بیشتر بخوانید : نمای ترکیبی آجر و سنگ ساختمان

سنگ آهک

این نوع سنگ در مناطق غرب کشور یافت می‌شود و ترکیبی از سیلیس، کلسیت و مواد رسی است. مقاومت بالایی که سنگ آهک در برابر فشار و شکتن دارد و همچنین، به دلیل داشتن ظاهری صاف و بدون پرتی از مزیت‌های آن برای سنگ نما ارزان محسوب می‌شود.

سنگ شکلاتی

این سنگ یک نوع سنگ آذرین و ترکیبی از کانی‌هایی مانند کلسیت، دولومیت و سیلیس است که در غرب و شمال غربی به دست می‌آید وبه دلیل زیبایی و انعطاف‌پذیری که دارد در برخی از مناطق جهان از جمله ایران، ترکیه، هند و آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سنگ شکلاتی قابلیت حکاکی و طرح‌های گوناگون روی سطح آن است. این سنگ به دلیل وزن کم و قیمت مناسبی که دارد، برای ساخت پل‌ها، بنادر و همچنین نما‌های بیرونی و درونی ساختمان‌ها به کار برده می‌شود.

سنگ شسته شده

نوعی از سنگ است که در مناطق شمالی کشور به دست می‌آید و به دلیل عبور آب و برخورد با خاک‌های موجود در جریان آب، شکل و اندازه آن دچار تغییر شده و به آن سنگ رودخانه‌ای هم گفته می‌شود. ترکیب این نوع سنگ از کانی‌های سیلیسی مانند کوارتز و فلدسپات است و به عنوان سنگ نما ارزان در معماری پوششی، کفپوش، ساختار حائل و سنگ‌های تزئینی جایگاه ویژه‌ای دارد.

سنگ نسوز

دیگر سنگ نما ارزان سنگ نسوز است که به عنوان یک جایگزین سنگ نما معروف است که در مناطق مختلف کشور یافت می‌شود و به دلیل تولید آن با دمای بسیار زیاد در برابر حرارت و شرایط سخت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاصی از قبیل پایداری در برابر خوردگی و اکسیداسیون در صنایع ساختمان‌سازی، فولاد‌سازی و فرآوری آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اهمیت نمای ساختمان

از آنجایی که نمای خانه در دید همه افراد است، از این رو زیبایی آن اهمیت به سزایی دارد. همانطور که گفتیم سنگ طبیعی به دلیل تنوع و مقاومت بالا از بهترین گزینه‌ها برای نمای ساختمان به حساب می‌آید. در عین حال قیمت بالای سنگ محدودیت‌هایی را برای افرادی که به سنگ علاقه دارند ایجاد کرده است. پس برای این کار می‌توان از سنگ‌هایی که جایگزین سنگ نما هستند و سنگ نما ارزان استفاده کرد.

اهمیت نمای ساختمان آجری و سنگی در چیست

نتیجه‌گیری

هر فرد معیار‌هایی برای انتخاب نمای ساختمان دارد که می‌توان به سلیقه، در دسترس بودن مواد و میزان بودجه اشاره کرد که انتخاب چوب پلاست به عنوان جایگزین سنگ نما همه معیار‌های مورد نیاز را داراست. چوب پلاست از ترکیب چوب و پلاستیک‌های بازیافتی که دارای قیمت مناسب، دوام بالا و ضد قارچ و کپک است و آن را می‌توان در منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و… تشکیل می‌شود.

از طرفی دیگر می‌توان از سنگ نما ارزان استفاده کرد. این سنگ‌ها دارای قیمت پایین و به راحتی در دسترس هستند. برای به کار بردن این سنگ‌ها باید تمامی شرایط را در نظر داشت، چون از استحکام نسبی کمتری برخوردارند و در شرایط آب و هوایی نامناسب واکنش نشان می‌دهند. مثلاً اگر در منطقه‌ای آب و هوا زیاد سرد یا گرم باشد، در طول زمان سنگ دچار خوردگی و فرسایش می‌شود. پس همه این شرایط را باید زیر نظر داشت و بعد اقدام به خرید سنگ نمود.

البته مسلما آجر نما بهترین گزینه و بهترین جایگزین سنگ نما است که ما به عنوان یک تولید کننده در زمینه انواع آجر نما، سعی کرده‌ایم قیمت آجرهای نما را برای شما تا حد ممکن پایین نگه داریم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را در مورد سنگ نما ارزان و جایگزین سنگ نما کسب کرده باشید و اقدام به اتخاذ تصمیم معقول و مقرون به صرفه نمایید. همچنین می‌توانید در بخش کامنت‌ها سؤالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

امتیاز به این پست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *