بهترین باربیکیو خانگی + 50 ایده تصویری

بهترین باربیکیو خانگی که بتوان به‌راحتی آن را در حیاط یا تراس (بالکن) اجرا و نصب کرد، کدام است؟ حرف از آشپزی و پخت کباب، جوجه، ماهی در خانه که می‌شود، دوست داریم آن را روی ذغال انجام دهیم. طعم غذا روی منقل یا باربیکیو، بسیار جذاب و متفاوت با طعم آن روی اجاق و فر است. بدون شک غذا یا کبابی که با ذغال روی منقل و باربیکیو درست شده طرف‌داران بسیار زیاد و پروپاقرصی دارد.

اگر در آپارتمان خودتان تراس یا بالکنی هرچند کوچک دارید یا در خانه خود می‌توانید در حیاط یا پشت‌بام باربیکیو خانگی داشته باشید، لحظه‌ای شک و تعلل نکنید. شاید با توجه به زمان آماده‌سازی ذغال و پخت غذا با باربیکیو، بگویید “کی حوصله منقل و باربیکیو را دارد”. اما خیلی اوقات زمان و حوصله‌ی درست کردن کباب وجود دارد. باربیکیو را در هر سایزی که بخواهید طراحی کرده و بسازید. برای ساخت باربیکیو نیاز به صرف زمان و هزینه‌ی زیادی ندارید. شما اراده کنید، ظرف یک روز یک باربیکیو خانگی زیبا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در این مطلب به روش ساخت باربیکیو و مراحل ساخت کاری نداریم، چون در مقاله ای با عنوان “آموزش ساخت باربیکیو آجری زیبا با آجر نسوز” این موارد به صورت کامل بررسی و تحلیل شده است. اینجا بیشتر به آجرهای مناسب برای ساخت بهترین باربیکیو خانگی و نکاتی ظریف برای آن اشاره می‌کنیم و در ادامه گالری از تصاویر در اختیار شماست تا از تصاویر برای ساخت باربیکیو ایده بگیرید.

بهترین باربیکیو خانگی + 50 ایده تصویری

بهترین باربیکیو خانگی کجا و چگونه نصب شود؟

بهترین باربیکیو خانگی و انتخاب بهترین طرح برای آن به موارد زیادی بستگی دارد. از ابتدا باید بهترین محل برای نصب آن را پیدا و انتخاب کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، فضا و محل اجرا محدودتر است. بالکن تنهای جایی است که اجرا و نصب باربیکیو امکان‌پذیر است. البته اجرا آن در پشت بام یا حیاط هم مقدور است ولی نیاز به توافق با بقیه ساکنین آپارتمان هست. اما باز هم وجود باربیکیو و استفاده از آن حس خوبی دارد.

پس از انتخاب محل مورد نظرتان، باید به فکر طراحی و اجرای آن باشید. بهتر است از طراح باتجربه هم کمک بگیرید. پس از تعیین طرح برای اجرا باید متریال و محصول مورد نیاز را انتخاب و برای نصاب یا مجری کارتان تهیه کنید. با توجه به نمای باربیکیو باید محصول یا متریالی که برای آن تهیه می‌کنید با دقت انتخاب شود. قبلاً باربیکیوها را با نمای سنگی می‌ساختند. اما برآورد هزینه‌های آن باعث شد محصولات دیگر جایگزین سنگ شوند. برای این منظور آجر نسوز و نمای آجری گوی سبقت را از دیگر محصولات گرفت. قیمت آجر نما در مقایسه با سنگ بسیار مناسب‌تر است. نمای کلاسیک آجر و زیبایی‌های آن در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌ها دلیل استفاده از آجرنما شد. برای اجرای بهترین باربیکیو خانگی با آجر نما هم باید ملات و پودر بندکشی را هم تهیه کنید.

 

بهترین باربیکیو خانگی با بهترین نمای آجری

بهترین باربیکیو خانگی هم به آجر نیاز دارد. شاید دلیل آن را ندانید. دمای داخل باربیکیو بسیار بالاست پس برای ساخت آن باید از محصولی استفاده کنید که تحمل چنین دمایی را داشته باشد. در غیر این صورت عمر باربیکیو شما خیلی کوتاه است و قابل استفاده نیست. استفاده از آجر برای این قسمت بهترین انتخاب است. آجر نسوز تحمل حرارتی بسیار خوبی دارد و قیمت آن هم بسیار مناسب است. برای قسمت‌های دیگر باربیکیو هم می‌توانید از نمای آجری استفاده کنید.
نمای آجری با توجه به عمر مفید بسیار زیاد، ظاهری جذاب و شکیل، قیمت بسیار مناسب، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و ابعاد، نصب و اجرای آسان بیشترین استفاده و کاربرد را در نمای باربیکیو دارد. حالا که مجبورید برای ساخت باربیکیو و قسمتی که بیشترین و بالاترین حرارت در تماس است از آجر نسوز استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از نمای آجری برای باقی قسمت‌ها نمای زیباتری را ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید از همان آجرنسوز برای نما هم استفاده کنید تا رنگ و ظاهر کار یکدست شود.

آجر نما تنوع بسیار زیادی دارد. آجر نسوز که خود نوعی آجرنما است، به تنهایی ۵ مدل شامل آجر شاموتی، آجر انگلیسی، آجر سفید، آجر مشکی و آجر طوسی دارد که هر کدام از اینها هم تنوع رنگ و هم تنوع ابعاد دارند. از دیگر آجرهای نما مثل آجر قزاقی، طرح چوب، و حتی طرح چرم برای نمای باربیکیو استفاده می‌کنند. ولی آجر نسوز بیشترین استقبال را برای این موضوع دارد. این که از چه آجری استفاده کنید، به سلیقه شما و محل نصب آن (رنگ دیوار و دکور اطراف آن) ربط دارد.

شما می‌توانید با تماس با کارشناسان امیران نما، مشاوری حرفه‌ای در انتخاب و خرید آجر نما برای داشتن باربیکیو خانگی خود داشته باشید. ما تا پایان کار در کنار شما هستیم.

 

گالری از بهترین باربیکیو خانگی

در ادامه ۵۰ تصویر از بهترین باربیکیو خانگی اجرا شده در قسمت‌های مختلف خانه و آپارتمان را برای شما می‌گذاریم تا ضمن لذت بردن از آن‌ها، ایده‌ای برای طراحی و اجرای باربیکیو خانگی با استفاده از آجر نما در اختیار داشته باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *