آموزش نصب سنگ آنتیک سفید و طوسی و غیره به همراه بررسی مراحل نصب آن در یک نگاه

همیشه قبل از اجرای نمای داخلی و یا بیرونی ساختمان با انواع سنگ آنتیک، یکی از دغدغه‌های عموم سازندگان و مصرف‌کنندگان نحوه نصب سنگ آنتیک است؛ مسلما داشتن یک دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان بیرونی برای عموم حائز اهمیت است از این رو ما در این مقاله به بررسی آموزش نصب سنگ آنتیک در ساختمان پرداخته‌ایم که مراحل نصب سنگ آنتیک را برای شما به طور کامل و واضح شرح داده‌ایم.

البته باید به این موضوع مهم نیز توجه کرد که تنوع سنگ‌های آنتیک بسیار بالا بوده و دارای انواع مختلف است ولی ما سعی کردیم در این مطلب آموزش نصب سنگ آنتیک را برای سنگ‌های آنتیک پرکاربرد ذکر کنیم و مراحل را به طور شفاف برایتان نام ببریم.

اگر بخواهیم به طور کلی به سرتیترهای اصلی این مقاله نگاهی بیندازیم باید بگوییم که شامل مواردی همچون آموزش مراحل نصب سنگ‌های آنتیک و نحوه پر کردن فضاهای خالی اطراف این نوع سنگ‌ها به همراه آموزش نصب انواع قرقیز، کاشی، آویز کاشی، ناودان و شیروانی می‌شود.

آموزش مراحل نصب سنگ آنتیک

  1. مساحت پروژه خود را برای نصب سنگ آنتیک اندازه بگیرید و خطوط را برای مرجع روی دیوار بکشید. برای بهترین نتیجه خواهید گرفت. در ابتدای پروژه شما، سؤالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید. ما می‌دانیم که قبل از شروع نصب سنگ آنتیک، فکرکردن در مورد همه این سؤالات می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. آموزش نصب سنگ آنتیک می‌تواند جالب باشد و هزینه آموزش نصب سنگ آنتیک متناسب با دوره‌های شما مشخص می‌شود.
  2. پس از آماده‌سازی منطقه پروژه، مواد روکش آجری نازک احیا شده خود را قبل از شروع نصب چیدمان کنید. نگاه‌کردن به ترکیب رنگ برای محصول نهایی بسیار مهم است! رنگ‌های مختلف، سایه‌های روشن در مقابل تیره و غیره را در نظر بگیرید. این روکش‌های نصب سنگ آنتیک را به طور یکنواخت پخش کنید تا ظاهری تخته دار/طرح‌دار نداشته باشید. با چیدن آجرهای اصلاح شده، خواهید دید که چندگوشه یا برش بیرونی باید با استفاده از اره مرطوب انجام شود.
  3. چه از چسب ساختمانی استفاده کنید و چه از چسب نازک، آن را به پشت روکش آجری نازک قدیمی بمالید تا اولین ردیف خود را شروع کنید. توصیه می‌کنیم از یک‌گوشه شروع کنید و از بالابه‌پایین کار کنید. این به نصاب اجازه می‌دهد تا هر نوع آجر برش خورده را در پایین پشت قالب‌گیری پایه بپوشاند. نصب سنگ آنتیک را باتوجه‌به علائم اندازه‌گیری که در منطقه پروژه ایجاد کرده‌اید به دیوار به انجام برسانید.
  4. پس از اینکه اولین ردیف کاشی آجری اصلاح شده به دیوار چسبید، به‌ردیف بعدی ادامه دهید و مطمئن شوید که از فاصله دهنده یا یک‌تکه چوب نازک‌بین آجرهای استفاده شده برای اتصالات ملات یکسان و یکسان استفاده کنید. هنگامی که ۵ تا ۶ ردیف را اعمال کردید، بگذارید چسب خشک شود و سپس قبل از حرکت به بقیه قسمت پروژه، اسپیسرها/چوب‌ها را خارج کنید.
  5. تمام قسمت ها را با کاشی‌های آجری نازک کوتاه/برش پر کنید تا برنامه نصب سنگ آنتیک استفاده شده در منطقه پروژه تکمیل شود. بسته به محصول مورداستفاده و محیط منطقه پروژه، ۱۵ تا ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید. قبل از برداشتن اسپیسرها اجازه دهید چسب کاملاً خشک شود. اکنون، دوغاب ملات را آماده کنید.

مراحل نصب سنگ آنتیک در طراحی و اجرای نمای داخلی ساختمان

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ بندی سنگ های آنتیک

پرکردن فضاهای خالی و نصب سنگ آنتیک

  1. فضای کاری خود را آماده کنید. این می‌تواند یک فرایند نامنظم باشد قبل از شروع از یک‌پارچه یا نوارچسب از کف استفاده کنید.
  2. دوغاب فضاهای خالی را مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که دوغاب به‌خوبی مخلوط شده است، نه خیلی روان، اما بین ترک‌ها فشار می‌آورد یا از کیسه خارج می‌شود. برای این وبلاگ از کیسه دوغاب استفاده نمی‌کنیم. این کار بسیار وقت‌گیر است. وقت خود را صرف کنید و آن را به‌درستی انجام دهید.
  3. ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید تا دوغاب کمی سفت شود. با استفاده از ماله، فضاهای کوچک بین روکش‌های آجری عتیقه را فشار دهید تا ملات را در امتداد اتصالات شیار کنید و مقدار اضافی آن را بمالید تا لبه‌های آجری روی دیوارتان صاف شود. ابتدا مفاصل عمودی و سپس افقی را انجام دهید و اضافی را از بین ببرید و بگذارید روی زمین بیفتد.
  4. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر مواد درز، از پلاستیک سخت یا برس سیمی برای مالش در زاویه ۴۵ درجه استفاده کنید و از روی آجر دانه‌بندی کنید.
  5. با استفاده از یک اسفنج مرطوب، روی روکش آجر را پاک کنید تا ملات اضافی از روی آجر پاک شود. سعی کنید خیلی محکم روی درزهای ملات پاک نکنید وگرنه باعث کثیف‌شدن اسفنج می‌شود. برای بهترین نتیجه در حین تمیزکردن چهره‌های آجری تاریخی خود، همیشه به بخش جدیدی از اسفنج تغییر دهید.
  6. پس از ۲۴ ساعت، پس از خشک‌شدن ملات، از یک بطری اسپری سرکه (محلول اسیدی) و برس اسکراب استفاده کنید تا مطمئن شوید که سطح آجر بازیافت شده تاحدامکان تمیز است. با استفاده از سرکه یا مایع اسیدی، محلول صورت روکش آجری تاریخی را برای بهترین نتیجه برای پروژه شما تمیز می‌کند.
  7. در این زمان، می‌توانید نوع پایان آجری را نیز در نظر بگیرید – آجر طبیعی، آجر سفید شسته، آجر رنگ شده است (بسته به محل نصب دیوار برجسته). برای این فرایند کلی که حدود ۶ فوت مربع در ساعت طول می‌کشد برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر بخوانید : کاربرد سنگ آنتیک در ساختمان سازی

مرحله اول: آماده‌سازی و نصب سنگ آنتیک

یک‌پایه بتنی تقویت شده (حداقل سطح آب‌نما) به ضخامت حداقل ۱۰ سانتی‌متر که آب‌نمای خود را روی آن نصب می‌کنید، آماده کنید. ادغام توده آب‌گریز در بطن کاملاً ضروری است. همچنین مطمئن شوید که به فکر نصب آبرسانی و زهکشی هستید.

مرحله دوم: خشک کردن قبل از مونتاژ سنگ آنتیک

همیشه قبل از مونتاژ و سیمان‌کردن، آن را یک‌بار خشک ارائه دهید. برای مونتاژ و نصب سنگ آنتیک، بهتر است از چسب الاستیک (همان گونه که در کف‌پوش‌ها استفاده می‌شود) روی محل اتصال پانل (بین سنگ‌ها و تمام قسمت‌های نامرئی) استفاده شود، مخصوصاً مراقب باشید که روی قسمت‌های قابل‌مشاهده نریزد.

سپس توصیه می‌کنیم سنگ را با مخلوطی از ۲/۳ ماسه خاکستری و ۱/۳ آهک هیدرولیک به مقداری آب اضافه کنید.

تخته‌های سنگی را که کوره را تشکیل می‌دهند روی ملات قرار دهید. اسلب‌ها را تا زمانی تنظیم کنید که دقیقاً هم سطح شوند. تراز بودن را با استفاده از تراز نجار بررسی کنید. دال‌های سنگ را طبق دستور سازنده با ملاط دوغاب بزنید.

پایه‌ها را طبق دستورالعمل سازنده در موقعیت خود قرار دهید. طرح‌بندی را روی بادبندهای گوشه روی دیوار و برای بست‌ها با مداد به‌صورت عمودی علامت بزنید. پایه‌ها را بردارید و با استفاده از مته ۱ اینچی و مته سوراخ‌های پیلوت را دریل کنید.

خشک کردن قبل از مونتاژ یکی از مراحل آموزش نصب انواع سنگ آنتیک و طرح صخره

یک بستر نازک از ملات در زیر جایی که پاهایه ها قرار دارند پخش کنید. پایه‌ها را در موقعیت خود قرار دهید و با استفاده از بریس ها، بست‌ها، پیچ‌ها و مته وصل کنید. یک‌لایه نازک از ملات را به بالای پاهایه آتشدان سنگی بمالید.

شومینه را با کمکی در موقعیتی قرار دهید و با استفاده از تراز نجار بررسی کنید که تراز است. بادبندهای گوشه را با استفاده از پیچ و مته به دیوار وصل کنید.

قفسه را با کمکی در جای خود قرار دهید و با مداد موقعیت پیچ‌ها را مشخص کنید. قفسة شومینه را بردارید و روی علامت‌هایی که ایجاد کردید سوراخ‌هایی را سوراخ کنید. سوراخ‌ها را با ملات پر کنید و قفسه را تغییر دهید. با نصب پیچ‌ومهره‌ها با استفاده از آچار ضامن‌دار وصل و محکم کنید.

تمام درزهای اجاق سنگی و اطراف آن را با ماله تمیز کنید. ماله را در محل اتصال قرار دهید و اطراف آن را بپوشانید و به‌آرامی بقایای آن را بتراشید. ملات اضافی را از روی سنگ‌ها با پارچه مرطوب تمیز کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب آجر نما

نصب نوار آویز کاشی:

نوار آویز کاشی از پایین‌به‌بالا نصب می‌شود، یک نوار آویز کاشی در قرنیز نصب می‌شود و دومی بافاصله از یکی و دیگری نصب می‌شود.

نصب کاشی اصلی:

  1. کاشی‌ها از پایین‌به‌بالا نصب می‌شوند، یک کاشی خارج از پیشرو و کاشی دوم به ترتیب به رج نصب می‌شود.
  2. برای اتصال کاشی‌ها به کاشی‌ها باید از پیچ‌های فولادی ضدزنگ سر صاف یا گالوانیزه استفاده شود. یک پیچ کاشی به نوار کاشی در شیار کاشی متصل می‌شود و سپس کاشی دوم یک کاشی را می‌پوشاند و آن را می‌پوشاند. از شیار دهانه پایینی وارد شده و آن را با کاشی ثابت کنید. یک کاشی به ۷ پیچ نیاز دارد، ۳ پیچ در پایین و ۴ پیچ در پایین.

نصب ناودان:

ابتدا باید ناودان نصب شود و سپس کاشی‌ها نصب شود. هنگام نصب کاشی‌ها در ناودان دقت کنید. کاشی‌ها باید ۲۰ میلی‌متر تا شوند. هنگام برش کاشی، آنها باید به طور یکنواخت تراز شوند. از قبل بخوابانید، سپس خطوط سجاف و برش را محکم کنید.

نصب قرنیز:

قرنیز باید ابتدا نصب شود و با پیچ روی کاشی ثابت شود و سپس کاشی با پیچ روی قرنیز پوشانده شود.

نصب شیروانی:

شیروانی باید بعداً نصب شود، کاشی باید به پهلو نصب شود و ۳۰ میلی‌متر تا شود و سپس شیروانی روی کاشی قرار گیرد و کناره و بالای شیروانی با پیچ ثابت شود.

شما می‌توانید سنگ آنتیک را در سراسر سال به قیمت مناسب از شرکت امیران نما خریداری کنید. خرید از مجموعه به نفع شما خواهد بود به‌خاطر این که باتوجه‌به نیاز جامعه، محصولات طراحی و تولید می‌شوند.

سوالات پرتکرار آموزش نصب سنگ

مراحل نصب سنگ آنتیک کدام است؟

مسلما نصب سنگ آنتیک دارای مراحلی است که در این مقاله به طور کامل توضیح داده‌ایم ولی اگر بخواهیم تیترهای آموزش نصب سنگ آنتیک را بیان کنیم شامل مواردی همچون اندازه گیری مساحت پروژه، مواد روکشی تهیه شود، استفاده از چسب ساختمانی، چسباندن ردیف اول و غیره می‌شود.

مرحله آماده سازی و نصب سنگ آنتیک به چه معناست؟

یک‌پایه بتنی تقویت شده (حداقل سطح آب‌نما) به ضخامت حداقل ۱۰ سانتی‌متر که آب‌نمای خود را روی آن نصب می‌کنید، آماده کنید. ادغام توده آب‌گریز در بطن کاملاً ضروری است. همچنین مطمئن شوید که به فکر نصب آبرسانی و زهکشی هستید.

منبع برخی از متون : ویکی‌پدیا

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *