طرز تهیه ملات بندکشی آجر | مواد تشکیل دهنده ملات بند کشی را چطور درست کنیم

طرز تهیه ملات بندکشی آجر | مواد تشکیل دهنده ملات بند کشی را چطور درست کنیم


دلایل استفاده از بندکشی برای آجر نما

امروزه برای زیباتر کردن آجر های نما و محکم کردن آجر نسوز برای جلوگیری از سقوط در طی سالیان دراز از بندکشی آجر نما استفاده میکنند.

با ترک خوردن بندکشی آجر نما چیزی بدتر از زشت شدن نما به وجود می آید. آب می تواند به داخل ترک ها وارد شود ، یخ بزند ، منبسط شود و حتی باعث کنده شدن و شکستن آجر های نمای شما شود.

قیمت پودر بندکشی آجر نما

آموزش ساخت خمیر بند کشی آجر انگلیسی آموزش ساخت خمیر بند کشی آجر انگلیسی[/caption]

برای هر متر آجر نما با احتساب ۱ سانتی متر بندکشی چه مقدار پودر و یا خمیر بندکشی نیاز است؟

میزان مصرف پودر بندکشی برای هر متر آجر نسوز حدود ۲ کیلوگرم با احتساب ۱cm بندکشی به پودر بندکشی نیاز است. که ۰٫۵ کیلوگرم آن پودر خاک سنگ و ۱٫۵ کیلوگرم آن پودر خاک سنگ باشد. بهتر است کمی پودر آهک نیز به آن اضافه کنیم تا کمی مخلوط قوام دارتری درست شود.

میزان مصرف آب برای ساخت خمیر بندکشی باید حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد وزن پودر خشک باشد.

شما می‌توانید با ورود به لینک زیر آموزش بندکشی آجر نما را در قالب ویدیو و عکس مشاهده کنید.

مراحل ساخت ملات بندکشی و درست کردن خمیر بندکشی

  1. به ازای هر پیمانه پودر سیمان سفید ۳ پیمانه پودر خاک سنگ را با هم ترکیب میکنیم.
  2. الک زدن مواد اولیه مرحله قبل تا یک پودر یکدست به وجود بیاید.
  3. مواد را داخل ظرف میریزیم و با آب مخلوط میکنیم تا مخلوطی گل مانند بوجود بیاید . دقت داشته باشید غلظت این مواد خمیری باید مانند ماست شل باشد. (بهتر است آب ولرم باشد)
  4. برای سطح تخت (آجر نسوز) مواد خمیر شل تر باشند و برای سطح شیار دار (آجر آنتیک) مواد خمیری تر باشند.
  5. ۵ الی ۱۰ دقیقه به خمیر فرصت می دهیم تا دوغاب بندکشی (حمیر بندکشی) آماده شود.
  6. حداکثر ۳۰ دقیقه این خمیر قابل استفاده می باشد، پس بهتر است خمیر بندکشی آجر نسوز را در حجم کم و به تعداد زیاد تولید کنیم.

برای درست کردن خمیر بندکشی رنگی چه کار کنیم؟

  1. اگر بخواهیم ملات رنگی برای بندکشی درست کنیم، توصیه می شود در مرحله اول به پدر سیمان سفید و پودر خاک سنگ مقداری رنگ پودری به ترکیب آن اضافه کنیم.
  2. اگر هم بخواهیم از رنگ اکرولیک استفاده کنیم، باید بعد از بندکشی و خشک شدن کامل بندکشی آجرها بعد از ۴۸ ساعت رنگ اکرولیک را با مقدار ناچیزی آب ترکیب کرده تا محلولی رقیق تر بوجود بیاید و سپس با قلمو روی بند ها بکشیم. ضمن اینکه برای تمیز تر شدن بندکشی با یک دستمال بلا فاصله اضافه رنگ ها را پاک کنیم.

ضد شوره کردن نمای آجری و ملات بندکشی آجر نسوز

آب باران با عبور از بندکشی و با حرکت بر روی آجر نما و به دنبال آن تبخیر آب از روی آجر نسوز باعث برجای ماندن نمک و سولفات که به اصلاح به آن شوره می گویند می شود.

بهتر است برای جلوگیری از شوره زدن آجرهای نسوز که در نمای خارجی ساختمان استفاده می شوند از محلول نانو مخصوص آجر استفاده شود. این محلول را به راحتی می توانید از شرکت امیران نما تهیه فرمائید.

دلیل زیبا ماندن یک نمای آجری در سالیان طولانی، استفاده از نانو آجر پس از نصب آجر نما است. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر از محلول نانو نمای آجری می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

4.8/5 - (43 امتیاز)

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *