انتخاب آجر نما برای کافی شاپ

آجر نما برای کافی شاپ تلقین کننده حسی گرم و جذاب در محیط و فضای خاص این مکان می‌شود. این حس می‌تواند با طراحی و اجرای یک دکور و نمای کلاسیک و سنتی یا بروز و مدرن ایجاد شود. در طراحی نمای کافی شاپ ها به نکات زیادی باید دقت کرد. اجرای نمای آجری برای چنین فضایی با توجه به تنوع طرح و رنگ و ابعاد آجرنما، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه استفاده از انواع آجر نسوز نما و آجر قزاقی برای کافی‌شاپ بیشترین کاربرد را دارند. اما تنوع آجر نما بسیار زیاد است. با توجه به محل و لوکیشن، فضا یا فضاهای کافی شاپ، رنگ و لعاب دکوراسیون موجود (میز و صندلی، وسایل دکوری و…)، نورگیری فضا و… همه در انتخاب آجر و خرید آجر نما مؤثر است.

درگذشته از آجر نما فقط برای ساخت نمای آجری دیوارهای ساختمان‌ها استفاده می‌شد. پیشرفت دنیای معماری، خلق و اجرای ایده‌های جدید، تفکر زیباتر کردن محیط کسب‌وکار و چندین موضوع دیگر باعث شد تا از این عنصر که از قضا تنوع بسیار خوبی هم دارد، در طراحی داخلی مکان‌های مختلف از جمله کافی‌ شاپ نیز به کار گرفته شود. حس جالب و جذاب این نوع نما در کافی شاپ‌ها هم برای صاحبان این کسب و هم برای تعداد کثیر مشتریان آن که از طیف‌‎های مختلف جامعه هستند، کاملاً مشخص و واضح است. برای کسب اطلاعات بیشتر برای طراحی و انتخاب آجر نما برای کافی شاپ و دیدن تصاویر متعدد و مختلف نمای آجری برای این محیط با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

انتخاب آجر نما برای کافی شاپ

آجر نما برای کافی شاپ نکات و بایدها و نبایدهای آن

آجرنما برای کافی شاپ و اجرای آن به بهترین شکل ممکن، به نکات و مسائل مختلفی ربط دارد. بایدها و نبایدهایی وجود دارد که با دقت و رعایت آن‌ها می‌توانید به کمک طراح و نصاب آجر نما، به آنچه در ذهن دارید برسید و مدت‌ها لذت و بهره‌ی کافی را از نمای آجری کافی‌شاپ خود ببرید. در ادامه این نکات و موارد را برای شما شرح می‌دهیم.

سبک نمای آجری

در وهله و درجه‌ی اول باید تعیین کنید که چه نوع و سبک نمای آجری مد نظر شما است. سنتی و کلاسیک، مدرن و بروز یا ترکیب و تلفیق این دو، انتخاب با شماست. البته محل و لوکیشن، میزان فضا و حتی نوع مشتریانی که شما خواهید داشت در این انتخاب مؤثر هستند. آجر نمایی که برای ایجاد فضایی سنتی به کار می‌رود با آجری مورد استفاده برای خلق بک فضای مدرن متفاوت است.

آجر متناسب با سبک نما

برای نمای سنتی باید از آجری استفاده کنید که حس سنتی و نوستالژیک در شما ایجاد کند. آجر رستیک، آجر قزاقی، آجر رسی (حصیری) و حتی آجر لعابی چنین حسی را در ذهن و نگاه بیننده القا می‌کند. به طور کل این آجرها نه فقط در آجر نما برای کافی شاپ، بلکه برای نمای مکان‌های مشابه دیگری چون سفره‌خانه سنتی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

انتخاب آجر نما برای کافی شاپ

نمای مدرن هم در کافی شاپ به وفور دیده می‌شود و طرف‌داران زیادی به خصوص در نسل‌های جدید و جوانان دارد. برای جلب این افراد و خلق یک نمای مدرن جذاب برای کافی شاپ بیشتر از آجرهای نوع دیگری استفاده می‌کنند. آجر دکوراتیو با تنوع بسیار بالا یا آجر شاموتی، آجر سمیرم (طرح انگلیسی)، آجر سفید و آجر مشکی که جزء آجرهای نسوز نما هستند از جمله‌ی محصولاتی هستند که در طراحی و اجرای فضای بروز و مدرن کاربرد دارند.

 

این که چه سبک نمایی طراحی و اجرا شود به سلیقه شما هم ربط دارد. اگر در کافی شاپ خود فضایی VIP برای مهمانان ویژه دارید، می‌توانید با استفاده از آجر نما فضا با سبکی متفاوت از سایر قسمت‌های کافی شاپ داشته باشید. ممکن است کافی شما دارای بالکن باشد یا امکان استفاده از فضای باز اطراف خود را داشته باشید. پس می‌شود نمای سنتی یا مدرن را در این فضاها هم ایجاد کرد.

انتخاب آجر نما برای کافی شاپ

برای شناخت و اینکه اطلاعات فنی از این آجرها داشته باشید، روی نام آن‌های کلیک کنید. خرید این آجر نماها با تماس و گرفتن مشاوره از امیران نما به راحتی امکان‌پذیر است.

نقطه یا دیوار کانونی کافی شاپ و ایجاد تناسب

شما می‌توانید با انتخاب یکی از دیوارهای کافی شاپ که دید بیشتری از هر جهت دارد، آن را تبدیل به دیوار کانونی نمایید و آجر نما برای کافی شاپ را روی آن طراحی و اجرا کنید. با استفاده از آجر نما و عناصر دیگری چون چوب و فلز، طرحی چشم نواز بر روی آن پیاده نمایید. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر ایجاد فضایی گرم، محیط کافی شاپ را بزرگ و دلبازتر جلوه دهید. تناسب میان اجزا می‌تواند فضایی یکدست و زیبا ایجاد نماید. پس حواستان به رنگ و لعاب دیوارها و قسمت‌های دیگر باشد. در تهیه و خرید میز و صندلی و بقیه‌ی دکوراسیون هم این موضوع را در نظر بگیرید.

از بهترین کاربردهای آجر آنتیک (دکوراتیو) اجرا و استفاده در دیوار کانونی است. این موضوع در مورد کافی شاپ هم صدق می‌کند. با استفاده از ترفندهایی خاص مثل نور می‌توانید قسمت یا دیواری از کافی شاپ خود را به نقطه کانونی تبدیل کنید.

انتخاب آجر نما برای کافی شاپ

استفاده از گل و گیاه

لازم است بدانید که استفاده از آجر نما در کافی شاپ در کنار عوامل و عناصر طبیعی دیگر مانند گیاهان یا گل‌های طبیعی و حتی در صورت امکان داشتن باغچه بسیار چشم‌نواز خواهد بود. زیرا آجر نما با این موارد و عناصر به خودی خود با محیط‌زیست سازگار هستند و استفاده از چنین ترفندی در کنار دیگر عوامل طبیعی می‌تواند زیبایی محیط را صدچندان کند.

نورپردازی کافی شاپ

روشنایی و نورپردازی در آجر نما برای کافی شاپ بسیار مهم است. با توجه به نوع این کسب و کار و مراجعه مشتریان برای داشتن آرامش بیشتر، نورپردازی می‌تواند در این موضوع هم مؤثر باشد. شاید این موضوع چندان برای شما مهم نباشد و بگویید که چه فرقی دارد. شاید بخواهید با خرید، نصب و قرار دادن چند چراغ در قسمت‌های مختلف اصطلاحاً سر و ته کار را هم بیاورید و به نظر خودتان در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید. به جرأت به شما می‌گوییم اگر طراحی و اجرای نورپردازی را روی نمای آجری اجرا کنید، گل طلایی را زدید. برای این موضوع بهتر از به طراح آن مراجعه‌ای داشته باشید.

ایده‌های جذاب تصویری آجر نما برای کافی شاپ

برای استفاده از آجر نما برای کافی شاپ، هر قدر هم توضیح و شرح دهیم ممکن است نتوانیم حق مطلب را ادا کنیم. پس برای وصف بهتر آن علاوه بر عکس‌های بالا، تصاویری جذاب برای شما می‌گذاریم.

ویژگی دکوراسیون آجری دیوار کافی شاپ

آجر نما برای کافی شاپ در دنیای امروزی بیشتر استفاده شده و با استقبال بالایی روبرو است. در ادامه به چند ویژگی نمای آجری در کافی شاپ اشاره می‌کنیم:

  • این عنصر گرم با توجه به مقاومت بالا در برابر تغییرات دما و شرایط و استحکام خوب در برابر ضربه و فشار تبدیل به یکی از گزینه‌های پر مصرف در طراحی داخلی شده است.
  • استفاده از آجر نما در دکوراسیون و طراحی کافی شاپ باعث می‌شود تا حس آرامش در کنار جذابیت تجلی پیدا کند.
  • با یادآوری معماری‌های سنتی گذشته و تلفیق آن با طراحی‌های امروز، استفاده از آجر نما برای کافی شاپ باعث ایجاد حس آرامشی ناب می‌شود.
  • استفاده از آجر نما برای کافی شاپ در کنار هماهنگی این عنصر با دیگر تجهیزات باعث می‌شود فضایی یک‌دست و صمیمانه داشته باشید.

بهتر است دقت داشته باشید که انتخاب آجر با کیفیت که طراحی ظریف و پخت خوبی داشته باشد از مهم‌ترین نکات در استفاده از آجر نما برای کافی شاپ است. به طور حتم می‌خواهید نیاز خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید. اگر به دنبال خرید آجر نما برای کافی شاپ خود هستید، کافی است با همکاران امیران نما تماس بگیرید تا برای انتخاب بهترین و کارآمدترین مدل برای محیط کافی شاپ، شما را راهنمایی کنند خریدی مطمئن داشته باشید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *