آجر نما خشک چیست؟ قیمت آجر نما خشک به همراه کاربرد آجر تراکوتا در صنعت ساختمان سازی

تاثیر کلیدی و چشم‌گیر نمای ساختمان در زیبایی سازه و نیز فضای شهری سبب شده تا انواع روش‌های اجرای نما از جمله نما خشک آجری توسط معماران و سازندگان بنا مورد توجه قرار بگیرد. این نوع نما که با استفاده از آجر نما خشک ساخته می‌شود، یکی از مدرن‌ترین روش‌های طراحی نمای سازه به شمار می‌رود.

استفاده از اجر نما خشک نه تنها قدیمی نشده بلکه به عنوان روشی نوین، بهینه و مهندسی شده بر اساس تکنولوژی روز ساخت‌وساز دنیا می‌تواند علاوه‌بر زیبایی بنا، بهره‌وری آن را نیز افزایش دهد؛ چرا که اجرای نمای خشک آجر می‌تواند سرعت ساخت را افزایش داده و در هزینه های آن نیز صرفه‌حویی کند؛ به طوری که مناسب بودن قیمت آجر نما خشک و طراحی مدل‌هایی چون آجر تراکوتا به خوبی توانسته این معیارها را تأمین و امکان ایجاد الگوهای چندبُعدی منظم و زیبا را در اختیار معماران قرار دهد.
با ما در این مقاله از امیران نما (برند معتبر آجر نما در کشور) همراه باشید تا با اطلاعات اولیه مورد نیاز جهت چیستی نمای خشک آجری و آجر خشک، نحوه نصب و اجرای نما آجر خشک و نیز قیمت و خرید آجر نما خشک آشنا شوید.

نمای خشک آجری ساختمان چیست؟

پیش از آن که بخواهیم اقدام به خرید آجر نما خشک کنیم باید بدانیم که نما خشک ساختمان چیست و چرا باید از چنین روشی به منظور پیاده‌سازی طرح‌های ظاهری نما استفاده کرد.
در روش سنتی و آن چه که در ذهن همه ما از چیدمان آجرها شکل گرفته، ابتدا ملات ماسه سیمان یا چسب‌های مخصوصی در پشت آجرهای نما قرار داده و سپس آجرها به ترتیب بر روی آن چسبانده می شود (البته این شیوه مختص به آجر نما نبوده و انواع سنگ، سرامیک، سفال و… نیز به همین ترتیب پیاده‌سازی می‌شوند).
اما آیا این روش، تنها روش نما سازی خارجی ساختمان است؟!

خیر. نمای آجر خشک در کنار نمای سنگ خشک، سرامیک نمای خشک و … نوع دیگری از مصالح هستند که نیازی به چنین ملات و چسب‌هایی نداشته و به روش به اصطلاح خشک پیاده‌سازی و اجرا می‌شوند.
در حقیقت این روش نوین که بسیار بیشتر از روش اولیه و سنتی نصب آجر نما مورد علاقه معماران قرار گرفته است، از تجهیزات فلزی و ریلی برای قرار گیری آجرها بر روی ساختمان استفاده می‌کنند. به این ترتیب میزان قیمت آجر نما خشک می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های ساخت‌وساز را کاهش داده و از سوی دیگر کم‌ترین وزن بار موجود را تولید کند؛ به خصوص اگر سازه شما یک ساختمان مرتفع است، مصالحی هم چون آجر تراکوتا گزینه‌ای معقولانه‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

نمای خشک آجری ساختمان

به عبارت دیگر، نمای خشک به نماهای مدرنی اطلاق می‌شود که در آن به‌جای استفاده از ملات، از اتصالات خاص و یراق استفاده می‌شود. یکی از دلایل مهم برای استفاده از این مدل نماها، سرعت بالای کار و ایمنی خوب آن است. نما خشک در ساختمان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از نمای خشک خطر سقوط مصالح را حین کار به‌شدت کاهش می‌دهد. موادی که در ساخت نما خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌صورت مستقیم نمی‌تواند در ملات استفاده شود چرا که قدرت چسبندگی مواد این نما بسیار پایین است اما زمانی که با استفاده تجهیزات و دستگاه‌های به‌روز نمای خشک به تولید برسد تمام یراق‌آلات مظمئن را می‌توان در اجرای این محصول به‌کار برد.

ویژگی نما خشک

سیستم نما خشک یک روش ساخت بنا است که در آن از پانل‌های با ضخامت کمتر و با مقاومت بالا استفاده می‌شود و به دلیل سرعت و آسانی اجرای آن، به عنوان یک روش جایگزین طراحی نما مطرح شده است.

ویژگی های آجر نما خشک (تراکوتا)

ویژگی‌های نما خشک عبارتند از:

  1. مقاومت بالا: اتصالات نما خشک دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، حرارت، رطوبت و خوردگی هستند.
  2. عایق حرارتی: پانل‌های نما خشک دارای خصوصیات عایق حرارتی بالا هستند که می‌تواند به کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش بنا کمک کند.
  3. زیبایی: نمای خشک آجر به دلیل جنس پانل‌های استفاده شده و بافت منحصر به فرد، به زیبایی و جذابیت بنا کمک می‌کند.
  4. سرعت اجرا: ساخت و ساز خشک نما به دلیل کاهش زمان و هزینه‌های اجرای آن، به یک روش ساخت جایگزین برای سیستم نما سنتی تبدیل شده است.
  5. پایداری: سیستم نما خشک به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم، از نظر پایداری و عمر مفید بسیار قابل اعتماد است.
  6. سازگاری با محیط زیست: نما خشک به دلیل کمترین تولید ضایعات در فرآیند ساخت، سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارد و می‌تواند در بهبود کیفیت هوای داخل و خارج بنا نقش موثری داشته باشد.
  7. کاهش وزن: سیستم نمای خشک به دلیل استفاده از پانل‌های ضخامت کمتر، نسبت به سایر مدل‌های نمای سنتی وزن کمتری دارد و می‌تواند در کاهش وزن کل بنا تاثیرگذار باشد.

با توجه به ویژگی‌های بالا، سیستم نما خشک به عنوان یک روش جایگزین مناسب برای سیستم نمای سنتی در ساخت بناهای مدرن و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجر نما خشک چیست؟

آجر نما خشک، یک مصالح ساخت نمای سازه‌های مقاوم و زیبا است که در آن از آجر نصبی به جای بلوک‌های بتنی استفاده می‌شود. در این روش، آجرهای نما به صورت خشک و بدون استفاده از ماسه و سیمان روی نمای سازه قرار داده می‌شوند.

نمونه آجر نما خشک

این روش ساخت نما، علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف مصالح و زمان کوتاه‌تر ساخت، تاثیر کمتری بر محیط زیست دارد و همچنین به کارگران کمتری برای اجرای نما دارد. ضمناً نماهای ساخته شده با آجر خشک، دارای ظاهری طبیعی و دوام بالایی هستند. با این حال، این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا کمتر شناخته شده و احتمال دارد که در برخی مناطق، ساختار آجر خشک با مشکلاتی روبرو شود.

تفاوت آجر نما خشک با آجر نما معمولی

در ساختمان‌های با نمای آجری، از دو روش استفاده می‌شود: روش سنتی و روش خشک. در روش سنتی، آجرهایی که برای ساخت نمای ساختمان استفاده می‌شوند با آماده کردن لایه‌های مختلف از جمله زیربندی، عایق حرارتی و صوتی، تیرچه و ماهیچه و … به دیوار بسته می‌شوند. اما در روش خشک، از آجر نمای خشک و بدون ملات و چسب آجر استفاده می‌شود. این نوع آجرها دارای فضای داخلی خالی هستند و اتصالات آن‌ها با استفاده از قطعات فولادی و اتصالاتی مانند پرچ و بولت و نوارهای سیمی انجام می‌شود. به علاوه اینکه با استفاده از شیب‌دهی و پانل‌های عایق حرارتی و صوتی، از مشکل پدیده پلکان حرارتی نیز جلوگیری می‌شود.

بنابراین، تفاوت اساسی آجر نمای خشک با دیگر آجرهای نما این است که در روش خشک، آجرها به صورت فضای خالی و با استفاده از قطعات و اتصالات فلزی به هم متصل می‌شوند که باعث کاهش وزن ساختمان و سرعت بیشتر در ساخت و نصب نمای ساختمان می‌شود. آجر نما خشک به دلیل نحوه قرارگیری آن بر روی یراق‌آلات فلزی و گیره‌های از پیش‌ساخته‌شده، سرعت اجرا و امنیت بالاتری نسبت به آجر معمولی دارد. همچنین نسبت به روش اولیه در برابر عوامل محیطی، رطوبت، سرما و گرما عایق‌تر بوده و به این شکل محافظت بیشتری را از بنای شما به نمایش می‌گذارد. بنابراین ترکیبی از آجرنماهای جذابی چون آجر خشک و حالت سه‌بعدی و طرح‌های هندسی خاص قابل اجرا، پاسخ‌گوی خلاقیت‌های نوآورانه و منحصر به فرد بناهای امروزی خواهد بود.

مشخصات آجر نما خشک و ویژگی های آجر تراکوتا در نمای ساختمان

مزایای خرید آجر نما خشک

بی‌نیازی اجر خشک نما به مرطوب کردن نما و نصب آن از طریق جوشکاری و اتصالات فلزی، مزایای این نوع آجر را بیشتر نشان می‌دهد؛ مخصوصاً اگر به روش اصولی نصب و اجرا شود. در این بخش، شما را با جمع‌بندی مزایای آجر نما خشک آشنا می‌کنیم.

  • کاهش وزن سازه: یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید آجر نما خشک (تراکوتا) و سایر مدل‌های خشک آجر، سبک بودن آن و کاهش وزن کلی سازه است؛ به‌طوری‌که در بهبود امنیت آن در هنگام حوادثی چون زلزله، مفید واقع شده و همچنین نخاله کمتری تولید می‌کند.
  • سرعت بالای پیاده‌سازی نما خشک: اجرای سریع و دقیق یک ساختمان به خصوص در کشور ما که شرایط آب و هوایی متغیر و نوسانات ارز و قیمت آجر دارد، حائز اهمیت است. به همین دلیل آجر خشک می‌تواند یک گزینه عالی در پیش‌برد سریع اجرای نمای سازه باشد؛ چرا که در روش سنتی که از ملات و سیمان استفاده می‌شود و مراحل چیدمان، دوغاب‌ریزی، سفت شدن ملات و… بسیار زمان بر خواهد بود.
  • طول عمر بالاتر نما: آجر تراکوتا و دیگر مدل‌های آجر با کاربری خشک به دلیل عدم تماس با ملات و جذب آب بسیار پایین خود، طول عمر بیشتری را نسبت به آجرهای معمولی نما دارند. در واقع آجرهای معمولی پس از ۱۵ سال نیاز به مرمت داشته که خود امری طاقت فرسا و هزینه‌بر است.
  • مقرون به صرفه بودن: قیمت آجر نما خشک نسبت به مزایایی چون طول عمر و مقاومت بالاتر از آجر معمولی، مقرون به صرفه بوده و انتخابی اقتصادی در بلندمدت به‌شمار می‌رود.
  • عدم نیاز به نیروی متخصص: با توجه به آن که ریل‌های آجر خشک از پیش بسته شده و تنها آجرها در آن قرار می‌گیرند، نیاز به نیروی متخصص در چیدمان اجر و ساخت ملات نیست.
  • کاهش اتلاف انرژی: مقاومت آجر خشک در برابر حرارت، سرما، رطوبت، صوت و ضربه، خرید و استفاده از آن در نمای ساختمان را به دلیل اضافه شدن عایق حرارتی و صوتی به بنا توجیه می‌کند. بنابراین شاهد کمترین میزان اتلاف انرژی خواهیم بود. در واقع آجر نما خشک قابل استفاده در نوسازی و بازسازی ساختمان‌ها به منظور بهبود عملکرد حرارتی و صوتی آنها پیشنهاد می‌شود.

آجر تراکوتا چیست؟

آجر تراکوتا (Terracotta) یک نوع آجر سفالی است که از خاک رس قرمز در فرآیند پخت با دمای بالا تهیه می‌شود. این نوع آجر به دلیل رنگ قرمز خاص و بافت سطح منحصر به فرد، در پروژه‌های معماری و دکوراسیون داخلی کاربردهای متنوعی دارد. همچنین آجر تراکوتا با وجود سازگاری با طبیعت، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و دارا بودن عمر طولانی، به عنوان یک ماده ساختمانی پایدار و محبوب شناخته می‌شود.

این نوع آجر عمدتاً در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته و به شهرت رسیده است. در حقیقت تراکوتا برگرفته شده از کلمه‌ای به معنای گل یا سفال پخته شده است و در کشور ما نمایانگر آجرهای ساخته شده از خاک نسوز درجه یک، خاک رس و سایر موادی چون فلدسپات و سنگ دانه‌های کوارتز است.

ویژگی‌های آجر تراکوتا

پیش از خرید آجر تراکوتا باید این موضوع را در نظر گفت که نصب و راه‌اندازی آن به صورت خشک صورت گرفته و به این ترتیب گزینه‌ای عالی در جهت استحکام و مقاومت بنا خواهد بود. همچنین تنوع بالای رنگ، اندازه و اشکال ظاهری این آجر باعث شده تا محبوبیت بالایی را در میان معماران و طراحان دکوراسیون خارجی پیدا کند؛ به طوری که حتی می‌توان رنگ و اندازه آن را مطابق با نیاز خود به کارخانه جات سفارش دهید. به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آجر تراکوتا که در زیر به آن اشاره کردیم، این نوع آجر در طراحی و ساخت بناهای مدرن و سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. رنگ طبیعی: رنگ آجر تراکوتا طبیعی است و در اثر پخت در دمای بالا، رنگ قرمز غامق به آن داده می‌شود.
  2. مقاومت بالا: آجر تراکوتا به دلیل ترکیب شیمیایی خاص خود، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، رطوبت، سایش و ضربه است.
  3. زیبایی: آجر تراکوتا به دلیل رنگ قرمز غامق و بافت منحصر به فرد خود، جذابیت زیادی دارد و می‌تواند به زیبایی و جذابیت بنا کمک کند.
  4. عایق حرارتی: آجر تراکوتا به دلیل خاصیت عایق حرارتی خود، می‌تواند به حفظ دمای مناسب در داخل بنا کمک کند.
  5. پایداری: آجر تراکوتا به دلیل مقاومت بالایی که دارد، از نظر پایداری و عمر مفید بسیار قابل اعتماد است.
  6. سازگاری با محیط زیست: آجر تراکوتا یک محصول طبیعی است که با محیط زیست سازگار است و می‌تواند در بهبود کیفیت هوای داخل و خارج بنا نقش داشته باشد.

نحوه اجرای آجر تراکوتا روی نما

شاسی‌کشی نمای آجری ساختمان

شاسی کشی نمای آجری یا نمای خشک یک روش ساختمانی است که در آن یک سازه فلزی با استفاده از بستر‌های فلزی به دیوار‌های برشی اتصال داده می‌شود. سپس نمای بیرونی ساختمان با استفاده از آجر، سنگ یا مصالح دیگری ساخته می‌شود. این روش ساختمانی از دو جنبه مزیت دارد:

  • مزیت اول: وزن سازه را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد که باعث کاهش هزینه‌های نصب و حمل و نقل مواد ساختمانی می‌شود.
  • مزیت دوم: نمای بیرونی ساختمان به شکلی زیبا و مقاوم ساخته می‌شود. شاسی‌کشی نمای آجری معمولاً در ساختمان‌های بلند و متوسط ​​استفاده می‌شود اما می‌تواند در ساختمان‌های کوچک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شاسی‌کشی نمای آجری ساختمان با اتصالات

نقش اجرای شاسی در ساخت نمای آجری

شاسی نقش مهمی در تحمل وزن نمای آجری و جلوگیری از ایجاد ترَک دارد. با توزیع یکنواخت وزن نما بر روی قاب ساختاری ساختمان، شاسی به اطمینان از پایداری و ایمن ماندن آجرکاری کمک می‌کند. شاسی علاوه‌بر پشتیبانی از بنا، می‌تواند دوام نمای آجری را نیز بهبود دهد. با کاهش تنش روی آجرکاری، شاسی می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از هوا و سایر عوامل محیطی کمک کند.

در ساخت نما‌های آجری انواع شاسی از جمله فولاد، آلومینیوم و چوب استفاده می‌شود. فولاد به دلیل استحکام و دوام جزء محبوب‌ترین ماده‌ها برای ساخت شاسی است. آلومینیوم همچنین به دلیل ویژگی‌های سبک‌وزنی و مقاومت در برابر خوردگی، انتخاب محبوبی است. چوب هم در ساختمان‌های کم‌ارتفاع استفاده می‌شود اگرچه در ساخت‌وساز‌های مدرن به دلیل حساسیت به پوسیدگی و ایجاد پوسیدگی کمتر رایج است.

استفاده از شاسی در ساخت نمای آجری مزایای متعددی از جمله دوام بهبودیافته، توزیع وزن بهتر و کاهش احتمال ترک خوردن دارد. با این حال برخی از معایب نیز در استفاده از شاسی وجود دارد از جمله افزایش هزینه و پیچیدگی نصب.

باید در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب شاسی برای ساخت نمای آجری باید به چندین فاکتور توجه ویژه‌ای داشت. این موارد شامل موقعیت ساختمان، ارتفاع و شرایط آب و هوایی و همچنین طراحی معماری ساختمان می‌شود.

فرآیند نصب شاسی در ساخت نمای آجری معمولاً شامل چندین مرحله است. ابتدا باید سازه ساختمان برای دریافت شاسی آماده شود. در ادامه شاسی نصب می‌شود و در نهایت نمای آجری به شاسی متصل می‌شود.

اجرای آجر به روش خشکه

روش نصب خشک آجر یکی از انواع روش های نصب آجر است که برای نصب آجر نما خشک مورد استفاده قرار میگیرد

تا به اینجای کار با کلیت خشکه آجر آشنا شدیم و اطلاعاتی از نحوه اجرای آن به‌دست آوردیم. اگر روی دیوار برآمدگی یا انحرافی وجود داشته باشد، نصب اجر موردی نخواهد داشت و با کمی خلاقیت می‌توانید کار را به‌خوبی در بیاورید. در روش نصب خشک آجر، کار نسبت به روش‌های دیگر بسیار تمیزتر پیش خواهد رفت و دردسری از بابت کثیفی یا گردوخاک مصالح، شما را آزار نخواهد داد.

استفاده نکردن از ملات می‌تواند احتمال بروز هرگونه شوره و سفیدک را در نمای شما به‌شدت کاهش دهد، دلیل آن هم نبود رطوبتی است که در ملات وجود دارد. علاوه‌بر این، همان‌طور که از اسم این روش پیداست، مصرف آب نیز به حداقل می‌رسد.

نصب آجر نما خشک روش‌های مختلفی دارد اما در این مدل، مقدار ضایعات و نخاله‌ای که تولید می‌شود به‌شدت کمتر از دیگر روش‌هایی است که در ساخت نما رایج است. البته ناگفته نماند که نصب اجر آن هم به روش خشک کمی هزینه‌بر تر از دیگر روش‌های می‌باشد؛ اما با توجه به مزایایی که دارد اغلب ریسک پرداخت این مبلغ را به جان می‌خرند تا از یک روش نوین و به‌روز و بهینه برای بلندمدت استفاده کرده باشند.

مراحل اجرای سیستم آجر نما خشک در بنا

جهت اجرای نمای خشک با آجر، باید توجه داشت که شیوه پیاده‌سازی آن با روش سنتی همیشگی متفاوت بوده و باید نکات دیگری را در هنگام اجرا و پیش از آن نیز مورد بررسی و آماده سازی قرار دهید. در یک نگاه کلی، این موارد شامل چهار بخش اساسی به شرح زیر است: 

عایق‌کاری حرارتی نما خشک

بالاتر در مورد آجر تراکوتا و خشک اشاره کردیم که یکی از مزایای مهم و جالب این سبک از آجر، بهره‌مند بودن آن از یک عایق حرفه‌ای و تمام و کامل است؛ به شکلی که این لایه عایق به کمک چسب یا سایر اتصالات مکانیکی به دیوار یا بدنه سازه متصل شده و به عنوان لایه‌ای محافظتی از تلف شدن انرژی جلوگیری خواهد کرد.
در نتیجه ابتدایی‌ترین بخش از مراحل اجرای سیستم فوق را باید عایق‌کاری صحیح و بی‌نقص آن ذکر کرد.

فضا تهویه لازم

پس از لایه عایق باید فضایی خالی بین این عایق و نمای آجر خشک در نظر گرفته شود. در حقیقت این فضا که با نام فضا تهویه معرفی می‌شود با هدف جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان تعبیه شده و عایق دوم شناخته می‌شود. به این ترتیب خیالتان از بابت ورود هرگونه رطوبت به ساختمان و سایر بخش‌های آن آسوده خواهد بود.

فریم نگه‌دارنده

بخش سوم از اجرای سیستم خشک مربوط به در اختیار داشتن یک فریم نگه‌دارنده است که به اجرای مصالح بدون نیاز به ملات کمک می‌کند. این فریم‌ها عموماً از جنس پروفیل‌های فلزی یا چوب اشباع شده ساخته شده که باید در فواصل مناسب از هم طراحی شوند. چنانچه فواصل ذکر شده و نوع اتصالات زیرین به شکل صحیحی طراحی نشوند، بنا مقاومت خوبی را در برابر عوامل جوی، باد، نیروهای خارجی و… نخواهد داشت.

فریم نگه دارنده یکی از مراحل اجرا و نصب آجر تراکوتا است

مصالح و اتصالات

درنهایت، نمای خشک با وجود اتصالات اصلی خود یعنی پیچ و پرچ، کلمپ، رانر یا انواع پروفیل به دیوار سازه متصل خواهند شد. این اتصالات، نقشی تعیین‌کننده در قیمت آجر تراکوتا و سایر مدل‌های آجر خشک داشته و باید در انتخاب نوع مرغوب آن دقت کرد.

با توجه به بخش‌های بالا، مراحل اجرای آجر نما خشک در بنا عبارتند از:

  1. نصب فریم‌های فولادی: در این مرحله، فریم‌های فولادی به صورت عمودی و افقی به دیوار بتنی یا قاب فولادی بنا نصب می‌شود.
  2. نصب پانل‌های آجری: پانل‌های آجری به صورت افقی بر روی فریم‌های فولادی نصب می‌شوند. پانل‌های آجری معمولاً در اندازه‌های ۶۰ × ۶۰ و ۹۰ × ۹۰ سانتی‌متر قابل تهیه هستند.
  3. نصب عایق حرارتی: در این مرحله، عایق حرارتی بین پانل‌های آجری و فریم‌های فولادی نصب می‌شود تا از انتقال حرارت به داخل ساختمان جلوگیری شود.
  4. نصب کرکره‌های آجری: کرکره‌های آجری برای پوشش پنجره‌ها نصب می‌شوند. این کرکره‌ها معمولاً از جنس پانل‌های آجری هستند.
  5. نصب اجزای دیگر: پس از نصب پانل‌های آجری، اجزای دیگری مانند درب‌ها، پله‌ها، نورگیرها و غیره نصب می‌شوند.
  6. پوشش و نصب کف: در نهایت، کف بنا با استفاده از موادی مانند چوب، سرامیک و یا سنگ پوشش داده می‌شود.

 

مراحل اجرای آجر نما خشک در بنا

قیمت آجر نما خشک

در بخش مزایای خرید آجر خشک ذکر کردیم که پیاده‌سازی نما خشک از نقطه نظر هزینه‌ها مقرون به صرفه بوده و شاید در نگاه اولیه نسبت به آجر معمولی گران‌تر به نظر برسد، اما با کاستن از نیروی کار، زمان اجرای کار و… به‌طور مجموع هزینه کمتری را در بر خواهد داشت. اما آنچه باید در نظر داشته باشید متغیر بودن قیمت آجر نما خشک و هزینه‌های جانبی آن است که بسته به معیارهای گوناگون، تغییر خواهد کرد.

هزینه سیستم نمای خشک به طور کلی با توجه به متراژ، جنس پانل‌ها، نوع و مارک اجزاء و تعداد طبقات بنا متغیر بوده و قابل تخمین اولیه نیست. اما می‌توان گفت که هزینه ساخت سیستم نمای خشک نسبت به نمای سنتی کمتر است و به دلیل سرعت اجرای بالا، عدم نیاز به کارگران با مهارت بالا و استفاده از تجهیزات سبک و مدرن، می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز تاثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است که هزینه نصب سیستم نمای خشک در صورتی که توسط متخصصین با تجربه و مهارت انجام شود، می‌تواند به حداقل رسیده و در کاهش هزینه‌های کلی پروژه مؤثر باشد.

بنابراین به طور کلی می‌توان عوامل زیر را در قیمت آجر تراکوتا و سایر مدل‌های خشک آجر مؤثر دانست:

  • موقعیت فعلی ساختمان از نقطه نظر زیرساخت‌های لازمه
  • کیفیت و مرغوبیت به‌کار رفته شده در ساخت آجر
  • ابعاد تایل‌ها، مصالح رویه، میزان و تعداد برش‌کاری مورد نیاز
  • موقعیت ساختمان از دیدگاه تعداد طبقات و متراژ
  • طرح در نظر گرفته شده برای نما و شکست‌های آن
  • نوع مصالح انتخابی برای سطح رویه نما
  • شیوه و سیستم نصب مصالح نما

خرید آجر نما خشک با قیمت روز از امیران نما

جهت خرید و دریافت لیست قیمت روز آجر نما خشک که نام دیگر آن آجر تراکوتا است، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۹۰۱۵ و ۰۹۱۲۵۰۰۵۱۱۰ تماس حاصل فرمایید.
همچنین نکته قابل توجه امیران نما برای خریداران گرامی این نوع آجر، مشاوره قبل از خرید و دریافت اطلاعات تکمیلی آجر تراکوتا است؛ شما می‌توانید در ساعات اداری با مشاوران و کارشناسان فروش شرکت امیران نما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را راجع‌به این محصول تکمیل کرده و در آخر نسبت به خرید آجر خشک اقدام نمایید.

خرید آجر نما خشک با قیمت روز از امیران نما

خلاصه مطلب

آجر نما خشک و آجر تراکوتا هر دو از آجرهای دکوراتیو هستند که برای ساخت دیوارهای خارجی و داخلی استفاده می‌شوند. این دو نوع آجر به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، در طراحی و ساختمان‌سازی بسیار محبوب شده‌اند.

آجر نما خشک با روش خشک شده و بدون نیاز به ملات استفاده می‌شود. این نوع آجر دارای ویژگی‌های زیادی است که آن را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند. به عنوان مثال، آجر نما خشک باعث کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری دیوارهای خارجی می‌شود و همچنین برای سطوحی با انحنای زیاد مناسب است. این نوع آجر دارای رنگ‌های متنوعی است که با سبک دکوراسیون مناسبی به همراه طراحی و اجرای دقیق، می‌توان به دیوارهای خارجی شخصیتی خاص بخشید.

آجر تراکوتا یک نوع آجر سفالی است که در اصل از خاک رس ساخته می‌شود. این نوع آجر به علت رنگ سرخ خود، خصوصیت ظاهری جذابی دارد و غالباً برای ساخت دیوارهای خارجی و داخلی استفاده می‌شود. آجر تراکوتا، دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر حرارت، نور خوردگی، آب و هوای نامطلوب و نیز ضد آتش بودن است.

به طور کلی، آجر نما خشک و آجر تراکوتا هر دو مناسب برای ساخت نمای خارجی و داخلی هستند و برای ساخت انواع نما خشک آجری برای برخوردای زیبایی، عایق بودن و سرعت عمل قابل استفاده هستند.

سوالات متداول آجر نما خشک

چگونه از قیمت آجر نما خشک مطلع شویم؟

جهت اطلاع از قیمت روز آجر خشک یا آجر تراکوتا می‌توانید به شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۹۰۱۵ و ۰۹۱۲۵۰۰۵۱۱۰ تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان فروش امیران نما ارتباط برقرار نمایید.

بیشترین کاربرد آجر نما خشک (آجر تراکوتا) در کجاست؟

بیشترین کاربرد آجر تراکوتا یا همان آجر نما خشک در نمای ساختمان است که جلوه ویژه‌ای را به نمای بیرونی ساختمان می‌بخشد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

4 نظر

    • درود بر شما؛ متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت در این محصول، نمی‌توانیم قیمت محصول را اعلام کنیم. جهت استعلام قیمت تنها از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۹۰۱۵ و ۰۹۱۲۵۰۰۵۱۱۰ اقدام فرمایید.

  • سلام شما آجر تراکوتا را در چه اندازه هایی برای صادرات تولید میکنید؟
    لطفا وزن آن ها را هم اعلام کنید.
    متشکرم

    • درود
      ابعاد آجر تراکوتا دارای ابعاد طول تا ۱ متر (۱۰۰ سانتی‌متر) دارد و وزن آن بسته به سایزهای تولید شده متغیر است؛ خوب است بدانید محدودیتی در تولید ابعاد مختلف آجر نما خشک وجود ندارد.
      ضمنا زنگ‌های تولید شده در نما خشک آجری شاموتی (زرد رنگ)، انگلیسی (طیف قهوه‌ای رنگ)، مشکی و سفید رنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *