معرفی انواع نمای شیشه ای ساختمان و آپارتمان و مجتمع های تجاری (مال)

استفاده از نمای شیشه ای ساختمان نور بیشتر و محیط مناسبی را برای ساکنین ساختمان فراهم می‌کرد که باعث افزایش استفاده از شیشه شد. به پوشش شیشه‌ای نمای بیرونی ساختمان، نمای شیشه‌ای گفته می‌شود. در شهرها، اعم از مسکونی یا تجاری، آن‌ها تمایل دارند از طریق انتخاب‌های سبک مالک، خود را جذاب کنند. یکی از مرجح‌ترین راه‌ها برای افزایش فوری سبک یک ساختمان بلند، نمای شیشه‌ای است.

جدا از اینکه ظاهری معاصر و در عین حال باز به ساختمان‌های امروزی می‌دهد، عایق صدا و گرما نیز ارائه می‌دهد و آن‌ها را به انتخابی مورد علاقه تبدیل می‌کند. در طراحی‌ها و ساخت و سازهای ساختمان‌های مدرن به دلیل سادگی متریال، از حجم وسیعی از نماهای شیشه‌ای استفاده می‌شود و به دلیل در دسترس بودن گزینه‌های مختلف طراحی، طیف وسیعی از طرح‌ها امکان‌پذیر است..

نماس شیشه ای ساختمان و انواع آن

از انواع نمای شیشه ای ساختمان می‌توان به مواردی همچون نمای کرتین وال، نمای شیشه ای اسپایدر، نمای ساختمان اسکای لایت، هندریل شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، بالکن شیشه ای، آلومینیومی شیشه ای و منحنی اشاره کرد که در ادامه به بررسی هریک پرداخته‌ایم و راجع‌به انواع مدل‌ها و نحوه کاربرد آن‌ها نیز توضیح داده‌ایم.

نما شیشه ای کرتین وال یکی از انواع نماهای شیشه‌ای است

نماهای کرتین وال

سازه‌های پرده مانند غیر باربر به کف ساختمانی که نما قرار است در آن تعبیه شود متصل می‌شوند. چنین نماهایی باید فقط وزن خود را تحمل کنند و وزن بار مرده تحمیل شده توسط ساختمان را تحمل نکنند. اتصالاتی بین کرتین وال و ستون‌ها و طبقات ساختمان وجود دارد تا وزن باد از نما منتقل شود.

کرتین وال به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر تمام بارهای وارد شده بر روی آن مقاومت کرده و تحمل کند و همچنین از نفوذ هوا و آب به داخل ساختمان جلوگیری کند. بارهای وارد شده بر کرتین وال از طریق یک رابط سازه‌ای که مولیون‌ها را به ساختمان متصل می‌کند به سازه ساختمان منتقل می‌شود. کرتین وال هم برای بار مرده و هم برای بار باد طراحی شده است. نمای شیشه ای ساختمان یکی از بهترین ابداعات معماری ساختمان است.

نمای پرده دیواری فروشگاهی

نوع نما بدون باربر اساساً برای طبقات همکف طراحی شده است. بین زمین و سقف ساختمان بالای آن قرار می‌گیرد و هنگام ساخت با نمای شیشه ای تخصصی عایق حرارتی و صوتی مطلوبی را ارائه می‌دهد. این یک گزینه مقرون به صرفه است و می‌توان آن را سفارشی کرد.

بیشتر بخوانید : نمای کامپوزیت ساختمان و آپارتمان

قاب‌بندی نماها

سیستم استیک

ساخته شده از اکستروژن‌های عمودی طولانی یا مولیون‌های پشتیبانی که به سازه ساختمان متصل هستند. به طور معمول، اکستروژن‌های افقی کوتاه‌تر بین مولیون‌های عمودی قرار می‌گیرند و یک قاب مستطیلی ایجاد می‌کنند که نمای شیشه ای را از هر چهار طرف متصل می‌کند.

دیوار پرده واحد

متشکل از واحدهای بزرگی است که قبل از ارسال به محل ساختمان برای نصب در کارخانه از پیش مونتاژ و لعاب می‌شوند. با دیوارهای پرده‌ای یکپارچه که جزء اصلی نمای شیشه ای ساختمان را تشکیل می‌دهند، راندمان حرارتی، انتقال صدا و ایمنی در برابر آتش به معیارهای کلیدی عملکرد سیستم تبدیل می‌شوند.

دیوار پرده‌ای نیمه یکپارچه

نمای شیشه ای سازه‌ای که در آن اجزای اصلی قاب سازه به صورت مجزا به‌عنوان مجموعه نصب می‌شوند. در این مجموعه، مولیون‌های عمودی ابتدا به دال‌های کف و افقی‌ها به مولیونهای عمودی متصل می‌شوند تا شبیه یک شبکه شوند.

نمای شیشه ای بدون قاب

نمای شیشه ای بدون قاب در لعاب‌های معماری مدرن رایج‌تر است. به عنوان یک سیستم، لعاب بدون قاب پتانسیل عظیمی را در طراحی لعاب معماری ارائه می‌دهد. نمای شیشه ای بدون قاب روشی عالی برای به حداکثر رساندن سطح نور طبیعی است که از طریق یک سازه منتقل می‌شود و در عین حال تأثیر آن بر زیبایی‌شناسی داخلی و خارجی ساختارهای شیشه‌ای را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین آجر نما ساختمان کدام است

سیستم کشش نمای شیشه ای

در این نوع نمای شیشه ای از کابل‌های کششی بالا یا میله‌های فولادی ضد زنگ برای اعمال بارهای نما به سازه اصلی استفاده می‌شود. این امر میزان عناصر ساختاری جامد قابل مشاهده در پروژه را کاهش می‌دهد و در نتیجه شفافیت نمای شیشه ای را افزایش می‌دهد. دو نوع اصلی در صنعت نماهای میله کششی و دیوارهای شبکه کابلی هستند.

نمای شیشه ای سقف شیشه‌ای

شیشه با سیستم پروفیل آلومینیومی انتخاب مناسبی برای سقف است که می‌خواهید نور روز را به داخل اضافه کنید. سقف شیشه‌ای ظریف نمای ساختمان را کامل کرده و فضایی روشن ایجاد می‌کند. شیشه استفاده شده یا از شیشه سکوریت یا ترکیبی از شیشه لمینت و سکوریت می‌باشد.

نمای سقف شیشه ای ساختمان با آجر و سنگ

علاوه بر نمای شیشه ای ، گزینه‌های سایه‌های مختلفی نیز در دسترس است. آلومینیوم و شیشه انتخاب مناسبی برای تمامی سقف‌های شیشه‌ای هستند. آلومینیوم به دلیل دوام و سهولت نگهداری، یک مصالح ساختمانی عالی است. برای سقف‌های شیشه‌ای بزرگ‌تر Nordec می‌تواند ساختار فولادی باربری را نیز ارائه دهد که می‌تواند با ویژگی‌های خوب سیستم‌های پروفیل آلومینیومی تکمیل شود.

نما شیشه ای آلومینیومی

نمای شیشه ای آلومینیومی نوردک مطابق با نیاز پروژه توسط طراحان خودمان طراحی و در کارگاه آلاووس ساخته شده است. نمای شیشه ای آلومینیومی بهترین خواص آلومینیوم و شیشه را با هم ترکیب می‌کنند. هر پروژه به طور مستقل طراحی می‌شود و از بهترین شیوههای ساختمانی و دانش جزئیات به دست آمده توسط تجربه Nordec از گذشته استفاده می‌کند.

در تولید، سازه‌ها در بزرگترین واحدهای ممکن قرار می‌گیرند تا کار نصب را آسان‌تر و سریع‌تر کنند. شیشه کاری بسته به نیاز پروژه یا در محل یا کارگاه انجام می‌شود.

آلومینیوم یک ماده جذاب و بادوام است، اما همچنین یک ماده کم مصرف و کاملا قابل بازیافت است. شیشه به عنوان یک ماده ۱۰۰٪ قابل بازیافت است و می‌تواند بدون افت کیفیت یا خلوص بی‌وقفه بازیافت شود. سازه‌های آلومینیومی شیشه‌ای Nordec دارای علامت CE هستند و تمام الزامات را برآورده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : نمای سنتی ساختمان را بهتر بشناسید

آسمان خراش نمای شیشه ای Friedrichstraße در برلین

شناخته شده‌ترین کاوش‌ها در مورد امکانات معماری دیوار شیشه ای، کاوش‌های میس ون در روهه بود. او چیزی را طراحی کرد که گفته می‌شود اولین ساختمان بلند شیشه‌ای جهان است، یک پیشنهاد رقابتی خیره کننده برای آسمان خراش Friedrichstraße در برلین، نمای شیشه ای تمام وجهی که زیبایی خاصی دارد.

تا اواسط قرن گذشته بود که فناوری امکان ساخت نماهای لعابدار با آجر لعابدار چند طبقه مانند نمای خانه اهرمی Bunshaft و ساختمان سیگرام Mies van der Rohe را فراهم کرد.

یکی از موضوعات مورد بحث در معماری مدرن نمای شیشه ای هرم لوور است. این بنا که توسط معمار چینی-آمریکایی I. M. Pei طراحی شده است، به نقطه عطف شیشه‌ای شهر پاریس تبدیل شده است. معمار بر شفافیت کامل در هرم اصرار داشت تا گردشگران بتوانند ساختمان‌های تاریخی اطراف را ببینند.

چالش این بود که شیشه‌های شفاف بیشتری بسازید، زیرا در آن زمان بیشتر شیشه‌ها سایه‌ای مایل به آبی یا سبز داشتند. پی با Saint-Gobain متحد شد تا نوعی شیشه را پیدا کند که به اندازه کافی شفاف، به اندازه کافی سبک و قوی بود که برای هرم استفاده شود. پس از ماه‌ها تحقیق، آن‌ها به یک شیشه چند لایه شفاف، با خواص مکانیکی بی‌نظیر و کیفیت اپتیکی بالا که دارای لایه‌های میانی PVB Saflex© Clear بود، دست یافتند.

امروزه، نمای شیشه ای همچنان به معماران سراسر جهان توانایی برآوردن الزامات ساختاری، زیبایی شناختی، ایمنی و انرژی را ارائه می‌دهد.

دیوار پرده

کرتین وال یک پوشش خارجی غیر سازه‌ای ساختمان است. از آنجایی که غیر ساختاری است، می‌توان آن را از مواد سبک وزن ساخت و در نتیجه به کاهش هزینه‌های ساخت کمک کرد.

نمای شیشه ای منحنی

نمای شیشه ای منحنی که به شیشه خمیده نیز گفته می‌شود، شیشه‌ای است که از نقطه نرم شدن خود عبور کرده و به شکل منحنی شکل گرفته است، یا با خمش گرانشی آنیل شده یا با خمش عملیات حرارتی (تمر شده یا تقویت‌شده با حرارت). در صورت خم شدن گرانش، شیشه نرم شده روی قالب یا داخل قالب قرار می‌گیرد و پس از نیاز به آرامی خنک می‌شود.

بیشتر بخوانید : تفاوت و فرق معماری مدرن با سنتی

نمای شیشه ای چشم‌انداز

نمای شیشه ای چشم‌انداز به هر نوع شیشه‌ای گفته می‌شود که بتوان از طریق آن دید. انتخاب دقیق شیشه برای مناطق دید برای ایجاد یک محیط داخلی راحت برای ساکنان ساختمان ضروری است.

اسپندرل

شیشه اسپندرل شیشه‌ای مات است که اجزای سازه‌ای مانند ستون‌ها، کف‌ها، سیستم‌های HVAC، دریچه‌های هوا، سیم‌کشی برق و لوله‌کشی را پنهان می‌کند و از نمایان شدن آن‌ها از نمای بیرونی ساختمان جلوگیری می‌کند. دیوارهای پرده‌ای و طرح‌های لعاب سازه‌ای اغلب به استفاده از شیشه اسپندل برای دستیابی به دیدگاه معمار استفاده می‌شود.

نمونه نصب نمای شیشه ای آپارتمان و ساختمان

سقف و نورگیر

لعاب سقف را می‌توان با خیال راحت در سرتاسر سقف ساختمان استفاده کرد و نیاز به نور مصنوعی را کاهش داد و منبع طبیعی نور روز را فراهم کرد و در عین حال نیازهای عایق خورشیدی و حرارتی را برطرف کرد. با وارد کردن نور طبیعی روز از طریق هسته ساختمان، سقف‌های شیشه‌ای فضای داخلی روشن و جذابی ایجاد می‌کنند.

نرده‌ها

شیشه را می‌توان با خیال راحت برای نرده ها، نرده‌ها و موانع در ساختمان استفاده کرد و نور طبیعی را به فضاهای باز وارد کرد. نرده‌های شیشه‌ای اجازه عبور نور را می‌دهند و نیاز به نور مصنوعی را کاهش می‌دهند و منبع طبیعی نور روز را فراهم می‌کنند. نرده‌ها و موانع شیشه‌ای حس شیک و طرح باز را به یک ساختمان اداری یا عمومی می‌بخشد.

نمای شیشه ای سایز بزرگ

روکش‌های شیشه کمک می‌کنند تا هر کاری را که شیشه استاندارد انجام می‌دهد در مقیاس بزرگ‌تر انجام دهد. برای تعریف مجدد امکانات ساخت و ساز، از بین بردن مرزهای اتصال در داخل و خارج، انرژی بخشیدن و روشن کردن فضای داخلی با استفاده از طبیعت، به جامبو بروید.

شرکت امیران نما، نمای شیشه ای را با قیمت مناسب اجرا می‌کند. قبل از شروع به کار با کارشناسان مجموعه مشاوره نمایید. شما می‌توانید بعد از استعلام قیمت، سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید. کیفیت بالای اجرای کار و قیمت مناسب مهم‌ترین مزایای شرکت امیران نما محسوب می‌شوند.

جمع بندی نهایی و کلام آخر

نمای شیشه‌ای ساختمان، با استفاده از شیشه به عنوان عنصر اصلی، یک روش زیبا و مدرن برای ایجاد ارتباط بین داخل و خارج ساختمان است. انواع نماهای شیشه‌ای شامل نمای تمام شیشه، نمای جزئی شیشه‌ای، نمای دو جداره شیشه‌ای، نمای تک جداره شیشه‌ای و نمای فریم شیشه‌ای است. این انواع نماها به دلیل امکان دسترسی به نور طبیعی و دیدن چشم‌اندازها، در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمای شیشه‌ای، امکان بزرگ‌نمایی محیط داخلی، ایجاد احساس فضای باز و ارتباط با محیط خارجی را فراهم می‌کند. همچنین، استفاده از نمای شیشه‌ای در ساختمان‌ها، می‌تواند به بهبود عایق‌بندی حرارتی و صوتی کمک کند. با توجه به مزایای ذکر شده، نمای شیشه‌ای ساختمان انتخابی بسیار محبوب و جذاب است که به ساختمان‌ها جلوه‌ی زیبایی و ظاهری منحصر به فرد می‌بخشد.

سوالات متداول درباره نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای به چه نمایی گفته می‌شود؟

نمای شیشه ای ساختمان همانطور که از اسمش مشخص است به نماهایی گفته می‌شود که در آن شیشه به کار رفته باشد و اکثر قسمت‌های نما از شیشه تشکیل شده باشد حال دو مدل نمای شیشه‌ای ساختمان داریم که ترکیبی و کامل است؛ ترکیبی به نماهایی گفته می‌شود که از شیشه به عنوان مکمل استفاده می‌شود.

انواع نمای شیشه ای ساختمان کدام است؟

انواع نمای شیشه ای ساختمان شامل مواردی همچون نمای کرتین وال، نمای شیشه بدون قاب، سقف شیشه ای، منحنی و پرده ای، اسپندرل، تمام شیشه و غیره می‌شود که هر یک را در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *