تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک و مزایا به همراه مقایسه و فرق هر یک

سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاست، از انواع ترکیبات معدنی و مواد پیونددهنده معدنی، مواد مختلف برای استقامت و ترکیبات نانو، مواد پلیمری متنوع، رنگ‌دانه‌های معدنی، میدان‌های پیوند پلیمری و غیره ساخته می‌شود. با شناخت فرق، مقایسه و تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک می‌توان راحت تر نسبت به خرید محصول تصمیم گرفت.

از مزایای استفاده از سنگ نمای ساختمان تولید شده در شرکت سنگ مصنوعی هونام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. وزن سنگ مصنوعی بسیار کمتر از سنگ طبیعی است، باتوجه‌به طراحی، از ۱۲ تا ۲۵ کیلوگرم در مترمربع، برش و سوراخ‌کاری آسان در سنگ‌های مصنوعی به‌ویژه در آجرهای نما، نیازی به استفاده از ابزارهای برش برقی نیست.

بیشتر بخوانید : آجر آنتیک و کاربردهای آن را بررسی کنید

مقایسه آجر آنتیک و سنگ آنتیک

  • گردوغبار بسیار کم، هنگام برش نما و کف
  • چسبندگی بسیار بالای سنگ مصنوعی به مصالح ساختمانی و ایجاد تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک
  • امکان انتخاب رنگ‌های ساده و ترکیبی، هنگام سفارش سنگ مصنوعی
  • مقاومت بالای رنگ سنگ‌های نما در مقابل نور خورشید و باران اسیدی
  • عدم نفوذ تاریکی در بافت داخلی سنگ مصنوعی
  • مقاومت حرارتی سنگ مصنوعی تا ۲۰۰ درجه غیرمستقیم
  • مقاومت یخ‌بندان سنگ نما تا ۵۰ درجه زیر صفر
  • قیمت مناسب در طراحی انواع نما ساختمان عامل تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک

مقایسه آجر آنتیک با سنگ آنتیک روشن و زرد

در سنگ‌های طبیعی به دلیل استفاده از رزین‌های براق بر روی سطح سنگ‌های طبیعی، هنگام نصب براق بوده و جلوه خاصی دارد. در اثر عوامل جوی مانند قرارگرفتن در معرض نور خورشید و باران‌های اسیدی پس از مدتی رزین‌ها از بین می‌روند و سنگ تیره می‌شود. پس از حذف رزین‌های براق، جذب آب‌سنگ طبیعی افزایش‌یافته و به دلیل جذب آب‌های سطحی، خاک و آلودگی‌های موجود در سطح به داخل سنگ نفوذ کرده و سنگ به‌مرورزمان تیره‌تر می‌شود. با مقایسه سنگ آنتیک و آجر آنتیک می‌توان موارد کاربرد هر یک را به‌راحتی تشخیص داد.

با خاک و گردوغباری که در سنگ نفوذ کرده است، در حفره‌های پیوسته و ناپیوسته در بافت سنگ، باکتری‌ها، جلبک‌ها و قارچ‌ها نیز نفوذ می‌کنند و به‌مرورزمان این باکتری‌ها و قارچ‌ها رشد می‌کنند و پس از مرگ آنها سیاهی و سبزی در بافت سنگ ظاهر می‌شود.

به دلیل جذب بسیار کم آب (کمتر از ۳%)، چگالی مولکولی سطحی و عمیق و عدم وجود حفره‌های پیوسته و ناپیوسته در بافت داخلی سنگ آنتیک، سنگ مصنوعی از نفوذ تاریکی در بافت داخلی سنگ مصنوعی حذف شده است.  این یکی از موارد تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک به شمار می‌رود.

به دلیل همگون نبودن ضریب انبساط و انقباض سنگ‌های طبیعی و بتن و دوغاب، به‌مرورزمان سنگ از بدنه ساختمان جدا می‌شود و این امر باعث ایجاد آسیب و ظاهر زشت در ساختمان می‌شود. تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک در این مورد بیشتر مشخص می‌شود.

برای حل مشکلات تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک می‌توان ادعا کرد که در سنگ‌های طبیعی راه‌حل‌هایی ارائه می‌شود. ایجاد دامنه پشت سنگ که به دلیل زنگ‌زدگی به‌مرورزمان بی‌فایده بوده و پس از مدتی سنگ دوباره از سازه بنا جدا می‌شود. نصب سنگ نمابر روی سطح که ظاهر زشتی نیز به ساختمان می‌دهد و مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گیرد. سنگ مصنوعی به دلیل داشتن پایه معدنی، هماهنگی بیشتری با مصالح ساختمانی دارد و قدرت چسبندگی بیشتری دارد.

سنگ‌های طبیعی در بازار کشور با قیمت بسیار بالا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. سنگ‌های بی‌کیفیت مانند تراورتن که قبلاً به‌عنوان سنگ ضایعات شناخته می‌شد، اکنون با تراش، ساب، پرداخت و بتونه در بدنه اکثر ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

مزیت تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک

مقاومت بسیار خوب در برابر نماسنگ مصنوعی، در برابر یخ‌بندان، دما و تحمل حرارت، مهم‌ترین مزیت تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک

در سنگ‌های طبیعی و بتن به دلیل جذب آب زیاد و نفوذ آب در بافت داخلی سنگ و بتن، به دلیل سردی هوا، نفوذ آب در سوراخ‌های پیوسته و ناپیوسته، یخ‌زده و با یخ‌زدن آب در بافت‌های آنها و افزایش حجم یخ، سنگ طبیعی و بتن ترک‌خورده و می‌شکند؛ بنابراین استفاده از سنگ‌های با جذب آب بالا در مناطق سردسیر توصیه نمی‌شود. سنگ‌های مصنوعی به دلیل جذب بسیار کم آب، مقاومت سرمایی تا ۵۰ درجه زیر صفر دارند.

مزیت تفاوت سنگ و آجر آنتیک تیره در کنار طراحی دکوراسیون داخلی خانه

همچنین سنگ طبیعی، کاشی و سرامیک و بتن در اثر عوامل جوی و تغییرات دما (انبساط و انقباض)، ترک‌هایی در بافت ایجاد کرده و یا شکسته می‌شوند، اما سنگ‌های مصنوعی با تحمل سرما تا منفی ۵۰ درجه سانتیگراد و همچنین تحمل دما تا دمای مثبت ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد و تحمل ۵۰۰ چرخه دمایی مختلف به دلیل سرمایش، دماهای بالا و تحمل دما دچار چنین مشکلاتی نخواهند شد. تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک در این موضوع به‌وضوح قابل‌تشخیص است.

بیشتر بخوانید : پیش بینی قیمت مسکن، طلا و دلار

عایق صوتی و حرارتی نقطه بارز تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک

سنگ‌ها با جرم از ۱۱۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم بر متر ۳، علاوه بر کاهش وزن ساختمان، به دلیل استفاده از مصالح و ترکیبات خاص، عایق صدا و عایق حرارتی در بدنه ساختمان بوده و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود. تا ۴۰ درصد صدا عایق می‌شود

فرسایش کمتر سنگ مصنوعی ساختمانی نسبت به سنگ طبیعی و تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک

موارد دیگر مانند تنوع در طرح، رنگ و ابعاد سنگ مصنوعی، مقاومت خمشی بالاتر از بتن و سنگ‌های طبیعی است،  از شباهت‌های سنگ‌های طبیعی مانند سنگ مرمر و گرانیت می‌توان نام برد.

سنگ‌فرش‌های عتیقه به دلیل جذابیت دنیای قدیم کاملاً جالب هستند. بیشتر واحدهای سنگ‌فرش دارای تاریخچه‌ای غنی و زیبایی بی‌بدیل هستند که باعث می‌شود معماران، سازندگان، پیمانکاران و صاحبان املاک بسیار باارزش باشند.

سنگ‌فرش‌های عتیقه به‌طورکلی به‌صورت تقلیدی، سفالی و آجری، سنگ طبیعی و غلتکی طبقه‌بندی می‌شوند. سنگ‌فرش‌های تقلیدی به طور خاص برای تقلید از ظاهر و احساس واحدهای سنگ‌فرش عتیقه معتبر تولید می‌شوند، درحالی‌که سنگ‌فرش‌های سفالی و آجری از طریق فرایندهای حرارت بالا تولید می‌شوند و به آنها بافت و ظاهری می‌دهد که در زمان تراشیده شده است.

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ های سنگ آنتیک کدام است

تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک در زمان پیدایش

از سوی دیگر، گزینه‌های تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک مانند سنگ‌فرش، گرانیت و سنگ‌آهک به‌راحتی مورد خلاقه‌ترین گزینه‌ها هستند؛ زیرا توسط طبیعت طی میلیون‌ها سال شکل‌گرفته‌اند. در نهایت، عتیقه‌های عتیقه معمولاً از انواع بلو استون هستند و همچنین برخی از قدیمی‌ترین سنگ‌فرش‌هایی هستند که می‌توان یافت، با قدیمی‌ترین آنها به‌راحتی بیش از ۴۰۰ سال می‌توان این نکته را متوجه شد.

تفاوت آجر آنتیک و سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل و آپارتمان

از میان رنگ‌های مختلف موجود می‌توان به آبی، قهوه‌ای، طلایی، سبز، خاکستری، نقره‌ای و ماسه‌سنگی اشاره کرد. در همین حال، رایج‌ترین الگوهای موجود عبارت‌اند از دویدن باند، پارکت، شاه‌ماهی و تصادفی. علاوه بر این، طرح‌ها و تم‌ها معمولاً شامل دنیای قدیمی، معاصر و ذن می‌شوند که ابتدایی‌ترین اشکال آن مربع و مستطیل است. با نصب‌کننده مناسب، می‌توان با استفاده از این راه‌حل‌های عالی سنگ‌فرش، به ویژگی‌های داخلی و خارجی بسیار شخصی و جذاب دست‌یافت.

بیشتر بخوانید : کاربرد سنگ آنتیک

مزایا سنگ فرش‌های عتیقه

در همین حال، مزایای شناخته شده سنگ‌فرش‌های عتیقه که می‌توانید از آنها لذت ببرید عبارت‌اند از:

  • مقرون‌به‌صرفه؛ این سنگ‌فرش‌ها ممکن است در مقایسه با سایر گزینه‌های سنگ‌فرش ارزان‌قیمت نباشند، اما یکی از بهترین مزایای ارزش برای پول را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، سهولت نصب و نگهداری آنها، آنها را بر اساس اکثر استانداردها مقرون‌به‌صرفه می‌کند. این نکته باعث تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک می‌شود.
  • مقاومت و دوام؛ سنگ‌فرش آنتیک به طور مؤثر در برابر چرخه‌های یخ – ذوب و ترافیک سنگین پیاده‌روی و وسایل نقلیه بدون متحمل شدن آسیب‌های عمده یا نیاز به تعمیرات اساسی مقاومت می‌کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید از مزایای فوق‌العاده‌ای که آنها برای چندین دهه ارائه می‌دهند لذت ببرید.
  • همه‌کاره؛ این مصالح روسازی در کاربردهای متعددی در فضاهای عمومی، خصوصی و تجاری استفاده می‌شود. طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، طرح‌ها، شکل‌ها و الگوهای آنها به طراحان و نصابان اجازه می‌دهد تا تم های مختلف ایجاد کنند و آنها را در زمینه‌‌هایی مختلف به کار ببرند.
  • تعمیر و نگهداری ارزان؛ فقط با استفاده از محلول‌های تمیزکننده خاص و برخی ابزارهای بسیار ابتدایی، می‌توانید سطوح سنگ‌فرش‌شده‌تان را روزبه‌روز زیبا نگه دارید. نیازی به محلول‌های تمیزکننده گران‌قیمت یا استخدام یک تیم کامل برای نگهداری سطوح سنگ‌فرش شما نیست.
  • نصب آسان؛ شما هرگز نباید نگران متحمل شدن هزینه‌های نصب بالا باشید. سنگ‌فرش‌های عتیقه را می‌توان در عرض چند ساعت بدون مشکل زیاد نصب کرد. در واقع، اگر در زمینه خاصی مهارت دارید، می‌توانید خودتان آن‌ها را نصب کنید، بنابراین مقداری دلار در هزینه‌های نیروی کار صرفه‌جویی می‌کنید.

شما می‌توانید در مورد تفاوت سنگ آنتیک و آجر آنتیک و بررسی مزایا و معایب استفاده از این دو محصول با کارشناسان شرکت امیران نما مشاوره کنید. کارشناسان این مجموعه متناسب با اهداف شما، گزینه‌های مناسبی را پیشنهاد می‌دهند. شما به‌وسیله این مشاوره‌ها می‌توانید ساختمان موردنظر خود را زیباسازی کنید.

امتیاز به این پست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *